۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین قزوین در جشنواره ملی– منطقه‌ای «سفره ایرانی– فرهنگ گردشگری» شرکت می‌کند
کد خبر: ۲۰۴۱۲۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۱۷ ساعت: ۱۶:۳۲ ↗ لینک کوتاه

با برگزاری اولین جشنواره سفره ایرانی؛

قزوین در جشنواره ملی– منطقه‌ای «سفره ایرانی– فرهنگ گردشگری» شرکت می‌کند

به منظور فراهم آوردن بستری مناسب جهت بهره مندی از پتانسیل خوراک و غذاهای بومی و منطقه‌ای و ارتقاء سطح خدمات در عرصه گردشگری، اولین جشنواره ملی– منطقه‌ای سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری کشور برگزار می‌شود.

 قزوین در جشنواره ملی– منطقه‌ای «سفره ایرانی– فرهنگ گردشگری» شرکت می‌کند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، خوراک و غذای هر منطقه ریشه در سبک زندگی و فرهنگ مردم آن منطقه دارد و نقش مهمی در انتخاب مقصدهای گردشگری ایفا می‌کند به طوری که می‌توان از خوراک و غذای سنتی مناطق مختلف به عنوان وسیله‌ای برای جذب بیشتر گردشگران به مناطق محلی بهره برد و کشور پهناور ایران نیز با ظرفیت بالای جاذبه‎های گردشگری از این امر مستثنی نبوده و با تنوع غذا و خوراکی که در آن وجود دارد، می‎تواند تاثیر زیادی در توسعه و رونق صنعت گردشگری داشته باشد.
در همین راستا به همت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، جشنواره «سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری» طی 8 دوره به ترتیب و در زمان‌بندی معین در شهرهای رامسر، تبریز، کرمانشاه، مشهد، اصفهان، یزد، شیراز و بوشهر برگزار می‌شود که اولین دوره آن با حضور استان‌های منطقه یک شامل قزوین،گیلان، مازندران و گلستان از تاریخ 30 تیر لغایت یکم مرداد در بام سبز رامسر اجرا خواهد شد.
این جشنواره با محوریت نمایشگاه غذاهای محلی، برگزاری مسابقه آشپزی، انتخاب واحدهای پذیرایی و محل‌های عرضه غذای برتر، نمایشگاه آیینی غذا، نشست‌های علمی درباره خوراک و نمایشگاه صنایع دستی مورد استفاده در تهیه غذا برپا و در نهایت سه نوع غذای اصلی، سه نوع پیش غذا و نوشیدنی، همچنین برندهای برتر از نظر مردم را معرفی خواهد کرد.
برندسازی غذاهای ایرانی در صنعت گردشگری، استانداردسازی واحدهای پذیرایی و رستوران‌ها، افزایش سطح رقابت در ارائه خدمات گردشگری، معرفی و ترویج غذاهای سنتی و ایجاد ارتباط بین صنعت گردشگری و صنایع غذایی را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره به شمار می‌آید.
استان قزوین با داشتن20 غرفه فروش و عرضه خوراک و مواد غذایی مربوط به مناطق مختلف استان و 6 غرفه تبلیغ و بازرایابی در کنار استان‌های گیلان، مازندران و گلستان در این جشنواره حضور خواهد داشت و به رقابت کنندگان برتر در زمینه بهترین پیش غذا، غذای اصلی و دسر «گواهی برند گردشگری اعطا» میشود.
گفتنی است، کلیه واحدهای مربوط به تولید و عرضه مواد غذایی اعم از رستوران‌ها، کارخانجات مواد غذایی در سطح استان می‌توانند جهت معرفی، فروش و تبلیغ انواع خوراک و مواد غذایی تولیدی خود در این جشنواره به رقابت بپردازند. علاقمندان به حضور در این نمایشگاه جهت دریافت اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه اخذ غرفه می توانند با شماره های 33685024 و33679973 داخلی 217 واحد تبلیغات و بازاریابی معاونت گردشگری تماس حاصل نمایند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان