۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین پیوند نهال گردو به معنای حذف درختان نامرغوب نیست بلکه اصلاح آن است
کد خبر: ۲۰۴۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

پیوند نهال گردو به معنای حذف درختان نامرغوب نیست بلکه اصلاح آن است

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: بهترین روش برای پیوند نهال گردو روش خاک کالوس است که در زمستان عمل پیوند به وسیله دست یا دستگاه انجام می گیرد.

پیوند نهال گردو به معنای حذف درختان نامرغوب نیست بلکه اصلاح آن است
به گزارش صبح قزوین، پیله فروش مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: پیوند نهال گردو نزدیک به 4 سال است که در منطقه فارس جین، ضیا آباد و شهرستان قزوین انجام می شود و درختان گردو اصلاح می گردند.
پیله فروش اظهار داشت: با این روش درختان گردو قدیمی که درختان نامرغوبی بوده اند حذف کلی نمی شوند و فقط قسمت تاج آنها عوض می شود و بعد از چند سال مجدداً به باردهی با محصول بهتر و کیفیت بالاتر تبدیل می شوند.
وی افزود: درصد گیرایی پیوند براساس مشاهدات 80 تا 85 درصد بوده است و نهالی که پیوند زده می شود به راحتی در بهار منتقل می شود.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: روش هایی که چند سالی است در استان قزوین برای افزایش باردهی و محصول بهتر گردو انجام می شود پیوند نهال گردو است در این روش بر خلاف تکثیر بذری درختان نامرغوب حذف نمی شوند بلکه پس از اصلاح مجدداً باردهی خواهند داشت.
پیله فروش گفت: اکثر درختان گردو در استان قزوین و کشور به صورت بذری کشت می شوند که مشکلات مختلفی از جمله حساسیت به آفات و بیماری ها، تنوع محصول و عدم یکنواختی است.
وی در انتها خاطر نشان کرد: بهترین روش یرای پیوند نهال گردو روش خاک کالوس است که در زمستان عمل پیوند به وسیله دست یا دستگاه مخصوص پیوند انجام می شود.
انتهای پیام/3003/ی

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان