۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین پیش‌بینی جمع‌آوری ۲ میلیاردتومان زکات فطره در طول سال/ فطریه فقط به نیازمندان اختصاص می‌یابد
کد خبر: ۲۰۳۹۰۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۱۵ ساعت: ۱۴:۴۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل کمیته امداد قزوین مطرح کرد

پیش‌بینی جمع‌آوری ۲ میلیاردتومان زکات فطره در طول سال/ فطریه فقط به نیازمندان اختصاص می‌یابد

هدایت صفری با تاکید بر اینکه زکات فطره فقط به نیازمندان اختصاص می‌یابد، گفت: پیش بینی می‌شود امسال دو میلیارد تومان زکات فطره در طول سال جمع‌آوری شود.

 پیش‌بینی جمع‌آوری ۲ میلیاردتومان زکات فطره در طول سال/ فطریه فقط به نیازمندان اختصاص می‌یابد
هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین از استقرار 945 پایگاه جمع آوری زکات فطره در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: جمع آوری زکات با محوریت مساجد انجام می‌شود.
وی افزود: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده، فرم‌ها در اختیار مساجد قرار گرفته تا زکات فطره در هر مسجد جمع‌آوری و با همکاری هیئت امنا و محوریت امام جماعت مساجد با حفظ عزت نفس و کرامت انسانی، به نیازمندان همان منطقه پرداخت شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین خاطرنشان کرد: بانک اطلاعاتی از نیازمندان هر منطقه در اختیار مساجد گذاشته شده تا زکات فطریه جمع‌آوری شده در اسرع وقت در بین نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد و سایر افراد نیازمند همان محله توزیع شود.
وی تصریح کرد: در مصلی‌های نماز عید فطر استان مثل مسجد النبی نیز از سوی کمیته امداد صندوق‌هایی با آرم شورای زکات برای این امر دایر شده چراکه دبیرخانه شورای زکات که کمیته امداد است، ماموریت جمع‌آوری زکات را دارد و سایر نهادها نیز با مجوز دبیرخانه این شورا، مجاز به دریافت زکات فطره هستند.
صفری بیان کرد: مردم استان می‌توانند از طریق شماره حساب 63273000 بانک کشاورزی و سامانه پیامکی #88* نیز زکات فطره خود را پرداخت کنند البته دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری مستقر در سطح استان آماده دریافت زکات فطره هستند.
این مسئول عنوان کرد: با توجه به اینکه برخی افراد زکات فطره خود را در همان روز عید فطر پرداخت نمی‌کنند بنابراین کمیته امداد تا پایان سال نیز آمادگی جمع آوری زکات فطره را دارد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین خاطر نشان کرد: سال گذشته یک میلیارد و 580 میلیون تومان زکات فطره در سطح استان قزوین در طول سال جمع آوری شد که پیش بینی می‌شود این رقم در سال جاری به دو میلیارد تومان افزایش یابد.
وی تصریح کرد: براساس استفتاء از دفتر مقام معظم رهبری و فتوای مراجع تقلید، زکات فطره صرفا برای نیازمندان از جمله موارد هزینه معیشتی، درمانی و تهیه جهیزیه نیازمندان هزینه می‌شود و به هیچ عنوان برای پروژه‌های عمرانی استفاده نمی‌شود.
صفری در پایان افزود: بر اساس نظر مراجع، اگر قوت غالب خانواده برنج باشد، زکات فطره تعیین شده به ازاء هر نفر 15 هزار تومان و در صورتی‌که نان باشد 6 تا 7 هزار تومان مشخص شده است.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان