۲۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۹ چهارشنبه

صبح قزوین جولان عناصر فتنه‌گر در دانشگاه بین الملل امام خمینی /آغاز پایش فیش های حقوقی در قزوین
کد خبر: ۲۰۰۶۵۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۳ ساعت: ۱۰:۲۷ ↗ لینک کوتاه

دادستان عمومی و انقلاب قزوین:

جولان عناصر فتنه‌گر در دانشگاه بین الملل امام خمینی /آغاز پایش فیش های حقوقی در قزوین

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با بیان اینکه امروز در برخی از دانشگاه های استان شاهد جولان برخی از جریان های فتنه گر هستیم گفت: متاسفانه در برخی از مراکز دانشگاهی از جمله دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) شاهد جولان برخی از عناصر فتنه هستیم و پرونده هایی نیز در این خصوص تشکیل شده است.

جولان عناصر فتنه‌گر در دانشگاه بین الملل  امام خمینی /آغاز پایش فیش های حقوقی در قزوین
به گزارش صبح قزوین ؛ نشست خبری دادستان عمومی و انقلاب قزوین، به مناسبت هفته قوه قضائیه با حضور اصحاب رسانه در محل دادستانی قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در این نشست خبری با گرامیداشت یاد شهید بهشتی و ۷۲ تن از شهدای قوه قضائیه اظهار کرد: دستگاه قضا با توکل به ایزد منان، پرقدرت، قانونمدارانه، منظبط، به دور از هیجان و با دقت کامل اقدامات خود را استمرار خواهد داد.

وی ادامه داد: در مسیر انقلاب دستگاه قضایی از هیاهو و هوچی گری های نهادهای معلول الحال غربی نخواهد هراسید چرا که می داند اقدام انقلابی هزینه نیز دارد و ما برای انقلابی گری هزینه ها را به جان می خریم.

این مقام مسئول از نبود امکانات و نیروی انسانی متناسب با ماموریت های دستگاه قضایی انتقاد کرد و افزود: در حال حاضر با کمبود این امکانات و نیروی انسانی در دستگاه قضایی روبرو هستیم به گونه‌ای که در برخی از رسته‌ها تا ۴۰ درصد پست خالی داریم .

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با بیان اینکه امروز در برخی از دانشگاه ها شاهد جولان سیاسی برخی از جریان های فتنه گر هستیم اظهار کرد: متاسفانه در برخی از مراکز دانشگاهی از جمله دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) شاهد جولان برخی از عناصر فتنه هستیم و پرونده هایی نیز در این خصوص تشکیل شده است و این امر قابل پذیرش نیست.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی به شدت با این مقوله و انتشار برخی از گاه‌نامه، هفته‌نامه یا مجله‌هایی که جمهوری اسلامی را در فضای دانشگاه ها زیر سوال می ببرد برخورد خواهد کرد و از رسیدگی به آن کوتاه نخواهد آمد حتی اگر به برخورد با تعدادی از اساتید و یا دانشجویان در این پرونده ها برسد.

حجت الاسلام صادقی نیارکی با توصیه به مراکز علمی و آموزشی و فضاهای دانشگاهی برای اینکه اولویت خود را در پیگیری اهداف اصلی خود یعنی تعلیم، پرورش و آموزش قرار دهند تصریح کرد: نباید توطئه ها را در مسائل ارزشی و فرهنگی ساده انگاشت از این رو مماشات، تساهل و تسامح در این زمینه نه تنها جایگاهی ندارد بلکه ضررهای جبران ناپذیری را به جامعه وارد می کند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین از راه اندازی واحد رصد فضای مجازی در دادسرای قزوین خبر داد و گفت: در حال حاضر به سبب بحرانی که در حوزه فضای مجازی دیده می شود واحد رصد فضای مجازی در دادسرای قزوین راه اندازی شده که در برخورد با متخلفان فضای مجازی هدف اولیه پیشگیری است از این رو در مرحله اول تنها به تذکر و تعهد اکتفا خواهد شد.

وی از رصد بیش از یک هزار گروه امنیتی، خبری وسیاسی در فضای مجازی خبر داد و به کاربران شبکه های مجازی توصیه کرد: اگر کسی از قانون تخطی کند و پای از گلیم خود فراتر گذارد بی شک با برخورد قانونی روبرو خواهد شد و ما در این حوزه با کسی تعارف نداریم.

حجت الاسلام صادقی نیارکی میانگین رسیدگی به پرونده ها در حوزه دادسرا را ۴۹ روز دانست و افزود: در سال گذشته، ۵۲هزار و۸۶۱ پرونده به دادسراها وارد شده که در مدت ۴۹ روز به صورت میانگین مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفته است.

وی افزود: این آمار نسبت به سال ۹۳، ۶ درصد افزایش داشته است و از این تعداد نیز ۵۱ هزار و ۸۸۵ پرونده مختومه شد.

این مقام مسئول با اعلام مخالفت از برگزاری برخی کنسرت ها به دلیل وجود هنجار شکنی، فساد و ابتذال در این محافل گفت: با برگزاری کنسرت‌ها در این استان مخالف نیستیم اما متاسفانه در حال حاضر کنسرت ها به بستری برای گناه برای شرکت کنندگان به ویژه جوانان تبدیل شده از این رو با برگزاری آن به این شیوه و سبک مخالف هستیم.

وی به افشای فیش های نجوی برخی از مسئولان در کشور اشاره و تصریح کرد: ماجرای فیش های نجومی برخی از مسئولان اتفاق تلخی بود که باید با آن بخورد قاطع شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان از پایش فیش های حقوقی در قزوین خبر داد و گفت: این امر در راستای شفافیت و روشنگری هر چه بیشتر و برخورد با متخلفان در سطح شرکت‌های دولتی و دستگاه‌های اجرایی که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند، مورد بررسی قرار دهد در حال انجام است.
انتهای پیام/

منبع: کیوسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان