۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین دعای روزه دار رد نمی‌شود
کد خبر: ۲۰۰۳۷۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۲ ساعت: ۱۱:۴۸ ↗ لینک کوتاه

ثواب و برکات روزه داری؛

دعای روزه دار رد نمی‌شود

توجه به ثواب و برکات روزه داری می‌تواند عاملی برای افزایش میل بندگان خدا در حرکت به سوی معبود باشد.

دعای روزه دار رد نمی‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، روزه داری در ماه مبارک رمضان فرصتی است برای تجدید عهد و پیمانی دوباره با خالق یکتا و بازگشت از گناه به آغوش زیبای محبت پروردگار عالم.
در این بین توجه به ثواب و برکات روزه داری می‌تواند عاملی برای افزایش میل بندگان خدا در حرکت به سوی معبود باشد.

ثواب و برکات روزه داری در کلام ائمه اطهار:
1) امام صادق علیه السلام فرمود: روزه داری را دو شادی است یکی موقع افطار و دیگری به هنگام ملاقات خدای عز و جل. (خصال شیخ صدوق، ج1، ص51)

2) ابن حمزه گوید: از امام صادق علیه السلام پرسیدم که روش رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم در روزه چه بود؟ فرمود: هر ماهی سه روز (پنج شنبه دهه اول و چهارشنبه دهه دوم و پنج شنبه دهه آخر) و روزه این سه روز معادل روزه تمام سال است چون خدای عزوجل می‌فرماید: هر کس کار یک انجام دهد ده برابر پاداش دارد و هر کس بواسطه ناتوانی نتواند این روزها را روزه بگیرد اگر در یک درهم صدقه بدهد اجرش بیشتر از یک روزه است.(خصال صدوق، ج1، ص51)

3) رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم فرمود: خداوند گوید روزه برای من است و من پاداش آن را می‌دهم و روزه دار2 خوشحالی دارد وقتی افطار کند خوشحال می‌شود و همین که خدا را دیدار کند او را پاداش دهد باز خوشحال می‌شود.(نهج الفصاحه، ح772)

4) رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم فرمود: شش صفت نیک است: 1- پیکار با دشمنان خدا به وسیله شمشیر، 2- روزه در روز تابستان، 3- نیک صبری به هنگام مصیبت، 4- ترک مجادله، 5- انفاق در نهان، 6- دوستی در راه خدا. .(نهج الفصاحه، ح772)

5) رسول خدا فرمود: خداوند مامور کرده است فرشتگانی که برای روزه داران دعا کنند. (بحار، ج93، ص253)

6) رسول خدا فرمود: دعای روزه دار رد نمی‌شود.(همان، ح 1856)

7) رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم فرمود: روزه دار از آن هنگام که صبح می‌کند تا به شب دررود مادام که غیبت نکند در عبادت است و همین که غیبت کرد روزه او پاره می‌شود. (همان، ح1855)

8) رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم فرمود: خواب روزه دار عبادت است و سکوت وی تسبیح و عملش مضاعف است و دعایش مستجاب است و گناهانش آمرزیده.

9) رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم فرمود: روزه سپری است [دربرابر عذاب خداوند] مادام که آن را به دروغ یا غیبت ندرد. (همان، ح1886)

10) رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم فرمود: روزه گرفتن در هوای گرم، جهاد کردن در راه خداست. (میزان الحکمه، ج5، ص473)

گردآوری: حجت السلام علی ابوالقاسمی.
انتهای پیام/2002


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان