۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین طرح تابستانی "خاطرات ماندگار" در قزوین افتتاح شد
کد خبر: ۲۰۰۳۱۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۲ ساعت: ۵:۱۱ ↗ لینک کوتاه

همزمان با میلاد باسعادت کریم اهل بیت؛

طرح تابستانی "خاطرات ماندگار" در قزوین افتتاح شد

همزمان با میلاد باسعادت کریم اهل بیت(ع)، طرح تابستانی خاطرات ماندگار با شعار "سنگر مسجد، زمینه رشد" افتتاح شد.

طرح تابستانی "خاطرات ماندگار" در قزوین افتتاح شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، مراسم افتتاحیه هفتمین دوره کلاس‌های تابستانی «خاطرات ماندگار» شب گذشته (سه شنبه) با همت کانون رضوی و مجموعه فرهنگی مذهبی محسن زهرا(ع) در مسجد دباغان قزوین برگزار شد.
حسین اردکانی، نایب رئیس کانون وکلای دادگستری استان قزوین در این مراسم اظهار کرد: انجام کار فرهنگی برای گروه سنی کودکان و نوجوانان بسیار حساس و دشوار بوده و نتایج آن پس از گذشت بازه زمانی نسبتأ طولانی می‌شود.
وی افزود: برای جذب دانش‌آموزان در کلاس‌های اوقات فراغت لازم است تا در برگزاری کلاس‌ها از شیوه‌های تشویقی و جذاب استفاده شود.
نایب رئیس کانون وکلای دادگستری استان قزوین خاطرنشان کرد: توسعه و گسترش فعالیت‌های فرهنگی در راستای تقویت بنیه اعتقادی جوانان و نوجوانان امری مهم است.
اردکانی با اشاره به جنگ نرم دشمنان عنوان کرد: به نظر من آموزش و پرورش و سایر نهادها در این زمینه فعالیت خاصی ندارند و بیشتر در حد صحبت بوده است از این رو متأسفانه از بابِ جنگ نرم دشمن متحمل ضربه‌های زیادی شدیم.
وی با تاکید بر آموزش مباحث اعتقادی گفت: هم‌اکنون وهابیت در تلاش است تا با صرف هزینه‌های بسیار در کشورهای اسلامی چهره زشتی از تشیع برای نوجوانان و جوانان به نمایش بگذارد.
نایب رئیس کانون وکلای قزوین در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم مجموع تلاش و همت دست‌اندرکاران اجرای طرح تابستانی منجر به افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان شده و آنها مطالب آموزنده بسیاری یاد بگیرند.
در ادامه این مراسم عباس بابا شاهوردی، مسئول کلاس‌های تابستانی خاطرات ماندگار 7 بیان کرد: تا به امروز در حدود 120 نفر برای حضور در کلاس‌ها ثبت‌نام کردند و انتظار می‌رود که در روزهای آینده با استقبال بیشتر متقاضیان تعداد افراد شرکت کننده به 160 نفر برسد.
وی با اشاره به هدف از برگزاری طرح تابستانی خاطرات ماندگار افزود: افزایش همدلی و همزبانی و ایجاد وحدت در بین محلات از جمله هدف مهم برگزاری این کلاس‌ها به صورت مشترک در بین دو کانون است.
مسئول کلاس‌های تابستانی خاطرات ماندگار عنوان کرد: امسال کلاس‌های مختلفی متناسب با نیاز گروه مخاطبان پیش‌بینی شده که از آن جمله می‌توان به برگزاری کلاس آموزش قرآن، احکام، بازی و سرگرمی، کاردستی، نقاشی و خوشنویسی، کلاس‌های ورزشی و اردویی اشاره کرد.
وی تصریح کرد: شروع رسمی کلاس‌ها از شنبه آینده خواهد بود ضمن اینکه کلاس‌های معرفتی و مهارتی به صورت جداگانه در مساجد دباغان و صاحب الزمان(عج) دایر می‌شود اما کلاس‌های ورزشی، تفریحی و اردویی به صورت مشترک بین دو کانون اجرا می‌شود.
انتهای پیام/7003



دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان