۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین مدیران با فیش‌های حقوقی نامتعارف عزل شوند
کد خبر: ۲۰۰۱۹۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۱ ساعت: ۱۷:۲۰ ↗ لینک کوتاه

دادستان کل کشور:

مدیران با فیش‌های حقوقی نامتعارف عزل شوند

دادستان کل کشور گفت: انتظار ما از رئیس جمهور این است همانطور که گفتندبا مدیران متخلف برخورد شود.

مدیران با فیش‌های حقوقی نامتعارف عزل شوند
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، حجت الاسلام محمد جعفر منتظری در همایش روز جهانی مبارزه با اعتیاد در سخنانی اظهار داشت: در سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر این نشست در تهران و سایر مراکز استان‌ها برگزار می شود که باید از این توجه تقدیر کرد.
 
وی افزود: اگر این نشست ها در عرصه مبارزه عملی با مواد مخدر تاثیر داشته باشد و راهکار عملی ارایه دهد قطعا ارزش بیشتری خواهد داشت. باید به این واقعیت توجه کرد که  تنوع مواد مخدر و گسترش روزافزون آن یک اراده قوی و استعماری در پشت خود دارد. 

دادستان کل کشور گفت: بسیاری از برنامه های اجرایی، تنقینی و جزایی بدون پرداختن به ریشه و اساس  موضوع مواد مخدر نمی تواند کارساز باشد. 

وی ادامه داد: اساس و ریشه مواد مخدر استعمار جهانی است و دو هدف عمده در این زمینه وجود دارد و با استدلال به دلایل قوی و اسناد می توان لاین دلایل را اثبات کرد. 
  
منتظری درباره اهداف تولید و قاچاق مواد مخدر تصریح کرد: یک هدف از تولید و قاچاق مواد مخدر کسب منافع مالی است، گردش پول با منشا مواد مخدر میلیاردی است. هر چند آمار را نمی توان به صورت قطعی اعلام کرد اما مبالغ  قاچاق مواد مخدرکلان است. 
 
دادستان کل کشور گفت: هدف دوم از بین بردن سرمایه انسانی، جوانان و اندیشه به ویژه در کشورهای جهان سوم است. اگر به تاریخ نگاه کنیم این امر اثبات شده است. در فتح اندلس استعمار آن روز برای جلب منافعش از شیوه های مختلفی استفاده کرد و امروز هم استعمار برای تحقق اهداف و جلب منافع به دنبال آلوده کردن جوامع به ویژه نسل جوان است که این موضوع در زمینه مواد مخدر و مسایل اخلاقی خود را نشان داده که در این رابطه دلایل بسیار قوی داریم.

وی ادامه داد: نگاه به وقایع افغانستان و تحزیه و تحلیل آن غیر از این واقعیت را نشان می دهد؟ آمار کشت و قاچاق مواد مخدر را قبل و بعد از اشغال مقایسه کنید، اشغالگران افغانستان می توانستند با اقتدار ظاهری که برای خود درست کرده اند جلوی کشت مواد مخدر را گرفته یا آن را کاهش دهند؛ اما عکس موضوع و افزایش کشت را شاهدیم. اگر نمی توانند چرا ادعا می کنند و اگر می توانند چرا اقدام نمی کنند، این موضوع واقعیت تلخی است  که گوش شنوایی در دنیا برای آن نمی یابیم. از سازمان ملل تا نهادهای جهانی چه پاسخی برای این سوال که از زمان حضور امریکا و ناتو در افغانستان ایا کاشت تولید و صدور مواد مخدر کاهش یافته یا افزایش، دارند.

به گفته دادستان کشور استعمارگران مدعی هستند آمده ایم افغانستان را گلستان کنیم؛ اما گلستانی که گل های آن خشخاش است. کشور ما به دلیل همجواری با این کشور به لحاظ ورود و کشفیات مواد مخدر در دنیا رده اول را دارد.براساس آمارها ۹۰ درصد کشت و تولید مواد مخدر در افغانستان است و هر سال شاهد افزایش آن هستیم. آیا اشغالگران و دنیای استعمار که صحنه گردان اصلی است می تواند با این پدیده شوم مبارزه کند. اگر می تواند در این رابطه به ایران که در رتبه اول کشف مواد مخدر است، چقدر کمک کرده اند.

حجت الاسلام منتظری با اشاره به کمک های بین المللی برای مقابله با مواد مخدر به ایران، تصریح کرد: سازمان ملل و سازمان های داعیه دار مبارزه با مواد مخدر در این رابطه چقدر به ایران کمک کرده اند.

دادستان کل کشور بیان کرد: حداقل انتظار از مجامع دروغین مدعیان حقوق بشر این است که اگر به ما کمک نمی کنند و دست جمهوری اسلامی را در مبارزه با مواد مخدر نمی گیرند، پای ما را نیز نگیرند.

وی افزود: هر سال چندین بار درباره مسئله حقوق بشر در ایران مانور می دهند. ای کاش وجدان های بیدار براساس واقعیت و عدل و انصاف این وضعیت را تحزیه و تحلیل می کردند تا  تصور نکنند که  نظام اسلامی و قرآن به دنبال ایجاد خشونت و خشونت گرایی است.اسلام برای اصلاح جامعه از دو بال استفاده می کند؛ حیات یک نفر حیات جامعه و مرگ او مرگ جامعه است.

حجت الاسلام منتظری  در مورد برخورد با قاچاقچیان، گفت: افرادی که برای جامعه ارزش قایل نیستند و جوانان و خانواده ها را فدا می کنند تا به منافع مالی دست یابند باید با چنین عناصر فاسدی چه باید کرد؟ ما طرفدار اعدام نیستیم و آن را مطلوب نمی دانیم اما فردی که هزاران انسان را به پای خود فدا می کند  آیا می توان برای او حق حیات قایل شد.

دادستان کشور ادامه داد: وقتی جمهوری اسلامی تعدادی از عناصر فاسد را به مجازات رسانده ایران را ضد حقوق بشر می دانند. تعداد اعدامی های ایران در طول سال را برسی کنید چند درصد آنها در ارتباط با مواد مخدر هستند. یک گروه دیگر نیز به دلیل ارتکاب به قتل اعداممی شوند که آن هم حق خصوصی افراد است.

وی سیاست های ایران را برای مقابله با مواد مخدر در دوبخش دانست و  گفت: سیاست های نظام و دستگاه قضا در مبارزه با مواد مخدر در دو بخش خلاصه می شود، بخش نخست تلاش برای پیشگیری است که قطعا مفیدتر از برخورد است. پیشگیری در قانون اسا سی از وظایف قوه قضاییه است اما امروز اثبات شده که یک وظیفه فراقوه ای است و تمام دستگاه ها باید در آن ورود کنند.

وی بیان کرد: در ستاد مبارزه با مواد مخدر پیشگیری را جدی تر بگیریم و بخشی از بودجه را در این مسیر هزینه کنیم که عرصه بسیار گسترده ای است و از دانشگاه ها، صاحبنظران علوم اجتماعی و حقوقدانان استفاده کنیم.

دادستان کشور به برنامه دوم مبارزه اشاره کرد و  گفت:برنامه دوم  برخورد قاطعانه است نه به این مفهوم که  شمشیر گرفته و افراد را بکشیم. قاطعیت تنها در مجازات نیست و مولفه های متعددی دارد. بخش عمده ای از آن به دستگاه قضا بازمی گردد و آمادگی داریم آنچه را در توان داشته مضاعف کرده و در خدمت ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار دهیم تا در اجرای احکام قاطعیت داشته باشیم.

حجت الاسلام منتظری در رابطه با مبارزه با قاجاق گفت: احتیاج داریم نمایندگان سایر کشورها به ویژه کشورهایی که در مسیر ترانزیت هستند همکاری داشته باشند. آیا نباید به این موضوع مهم که بعد جهانی دارد توجه ویژه داشت. انتظار ما از سفرای کشورهای مختلف این است همت بیشتری داشته و در این رابطه با ایران همکاری کنند.

وی ادامه داد: قانون مبارزه با مواد مخدر احتیاج به بازنگری دارد و برای کارگروهی را تشکیل داده ایم. افرادی که پیشنهاداتی برای  اصلاح ان دارند، پیشنهاد هایشان را به ما اعلام کنند. 

دادستان کل کشور در پاسخ به سوالی در خصوص برخورد دادستانی با موضوع فیش‌های نجومی حقوق برخی از مدیران دولتی با انتقاد از برخوردهای جناحی و سیاسی با این موضوع افزود: متأسفانه موضوع فیش‌های حقوقی به ابزاری برای برخوردهای جناحی و سیاسی تبدیل شده و از این رو می‌بایست دولت با جدیت بیشتری این موضوع را پیگیری کند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری ادامه داد: انتظار ما از رئیس جمهور همانطور که ایشان عنوان کردند این است که با این مدیران متخلف برخورد شده و حتی نسبت به عزل انها اقدام شود.

وی ادامه داد: همچنین باید در این موضوع و موضوعات مشابه به این نکته توجه داشته باشیم که هیچ گاه این مسائل را با دید سیاسی نگاه نکرده و تبدیل به ابزاری جناحی نکنیم. چرا که قطعاً این اتفاق در چنین ماه مبارکی مذموم بوده و حتماً غیراخلاقی است.

دادستان کل کشور از تمام دستگاه‌های مسئول خواست تا با برخورد مناسب با این موضوع کاری کنند تا اعتماد مردم به آنها بازگردد.

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان