۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین زمینه‌سازی نهضت قرآنی در دانشگاه‌های استان امری ضروری است
کد خبر: ۲۰۰۱۸۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۱ ساعت: ۱۶:۴۱ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

زمینه‌سازی نهضت قرآنی در دانشگاه‌های استان امری ضروری است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: زمینه‌سازی نهضت و تحولی قرآنی در دانشگاه‌های استان قزوین امری لازم و ضروری است و نعمت ولایت و امامت ایران را به امن ترین کشور منطقه تبدیل کرده است.

زمینه‌سازی نهضت قرآنی در دانشگاه‌های استان امری ضروری است
به گزارش خبرنگار دانشگاه صبح قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان در نشست رؤسای دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان قزوین که ظهر امروز(سه شنبه) در دانشگاه امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: نباید نگاه مبلغان این گونه باشد که کارهای تبلیغ بدون وجود منابع مالی امکان‌پذیر نیست و نباید این شاخصه، در ورود به کار تبلیغ محور قرار گیرد.
وی تصریح کرد: درست است که با دست خالی برخی از کارها پیش نمی‌رود اما تأثیر دینی و معنوی نهاد در دانشگاه‌ها باید به اندازه ایمان، عقیده و یافته‌های معنوی و الهی که خداوند به این مجموعه عنایت کرده است، باشد.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه ثروت نمی‌تواند معیاری برای موفقیت در تبلیغ قرار گیرد، افزود: اگر تنها تکیه‌مان برای انجام کارها پول و منابع مالی باشد، کارهای‌مان پیش نخواهد رفت و با چنین رویکردی اثربخش نخواهیم بود.
امام‌جمعه قزوین اضافه کرد: باید تکیه مجموعه نهاد بر چیزهایی باشد که خدای متعال به ما عنایت کرده و آن ایمان و عقیده است، این شاخصه‌ها همان چیزی است که در حیطه طلبگی ما نیز وجود دارد.
وی به نکته دیگری در امر تبلیغ و در فضای دانشگاهی اشاره و بیان کرد: امروز که در سایه ولایت و امامت در زمان غیبت زندگی می‌کنیم این را بیشتر حس می‌کنیم که چرا خداوند به پیامبر (ص) فرمود: ای پیامبر! آنچه از طرف پروردگارت بر تو نازل شده است، کاملاً (به مردم) برسان! و اگر نکنی، رسالت او را انجام نداده‌ای.
رئیس دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان قزوین در این خصوص ادامه داد: امروز با توجه به تحولات منطقه و جنگ افروزی استکبار جهانی، به خوبی درک می‌کنیم که اگر همه فعالیت‌های تبلیغی و دین‌مان بدون ایجاد ارتباط و اتصال بین مردم و ولی امرشان صورت نگیرد، با شکست مواجه خواهیم شد.

وجود نعمت ولایت و امامت ایران را از امن ترین کشورها قرار داده است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: معمولاً زمانی که امر ولایت و امامت را با جدیت دنبال کنیم، به همان اندازه با دست اندازها مواجه می‌شویم اما خداوند هم وعده کرده است که راه ها را هموار می‌کند و امام خمینی (ره) هم که برای احیای امر ولایت و امامت به میدان آمد، خداوند مسیر او را هموار کرد.
وی تصریح کرد: این ولایت و امامت است که ما را به این جا رسانده و کشور ما را به امن ترین کشور منطقه تبدیل کرده است؛ با وجود این که تمام شرارت‌ها و جنگ‌هایی که در منطقه به وجود می‌آورند برای بر هم زدن امنیت جمهوری اسلامی ایران است.
امام‌جمعه قزوین خاطرنشان کرد: اگر کشورهای عراق، یمن، لبنان و سوریه به ثبات نسبی در امنیت رسیده‌اند به برکت جمهوری اسلامی است و این مهم به خاطر وجود سایه ولایت و امامتی است که خداوند در کشور ما گسترده است.
رییس دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان قزوین با تأکید بر اینکه باید همواره از خدای متعال بخواهیم که به ما شرح صدر بدهد، گفت: حمایت برادرانه و همراهی همه با هم از مصادیق بهره‌مندی از شرح صدر است و برای رسیدن به اهدافمان باید همواره از خدای متعال بخواهیم که کارها را آسان کند.
وی یادآور شد: از خداوند بخواهیم که به ما شرح صدر بدهد تا امر الهی را احیا کنیم و بتوانیم بیش از پیش فضای دانشگاه و جامعه را با معانی دینی و الهی آشنا کنیم.
عابدینی خاطرنشان کرد: باید رابطه قلبی با جامعه دانشگاهی ایجاد کنیم تا اثرگذاری برنامه‌هایمان افزایش پیدا کند.
امام‌جمعه قزوین بیان کرد: دل‌های جامعه دانشگاهی و دانشجویی ما طالب معارف الهی هستند و آن‌هایی که لجاجت می‌ورزند و علاقه ای به این معانی ندارند بسیار اندک هستند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان