۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین تقویت بُعد نظارتی مجلس از برنامه‌های اصلی‌ام است/ طرح تبدیل کمیسیون اصل ۹۰ به دیوان را پیگیری می‌کنم
کد خبر: ۲۰۰۱۲۴ نویسنده: داود محمدی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۱ ساعت: ۱۳:۵۷ ↗ لینک کوتاه

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در مصاحبه با صبح قزوین:

تقویت بُعد نظارتی مجلس از برنامه‌های اصلی‌ام است/ طرح تبدیل کمیسیون اصل ۹۰ به دیوان را پیگیری می‌کنم

داود محمدی با بیان اینکه تقویت بُعد نظارتی مجلس از برنامه‌های اصلی من است، بیان کرد: در دوره نهم مجلس طرحی پیگیری می‌شد که کمیسیون اصل ۹۰ به دیوان تبدیل شود، این طرح را به صورت جدی پیگیری می‌کنم.

تقویت بُعد نظارتی مجلس از برنامه‌های اصلی‌ام است/ طرح تبدیل کمیسیون اصل ۹۰ به دیوان را پیگیری می‌کنم
داود محمدی، رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، اظهار کرد: ریاست کمیسیون اصل 90 باید از طریق هیئت رئیسه مجلس به صحن علنی معرفی شود و از بین تمام نمایندگان با رأی گیری فردی که بیشترین آرا را به خود اختصاص می‌دهد به عنوان رئیس این کمیسیون انتخاب می‌شود.
وی در ادامه افزود: با توجه به اهمیت این کمیسیون و نقش تاثیرگذاری که در بُعد نظارتی دارد انتخاب ریاست آن با دقت بیشتری از سوی اعضای مجلس صورت می‌گیرد.
محمدی با بیان اینکه کمیسیون اصل 8 عضو ثابت دارد و از دیگر کمیسیون‌ها مجلس یک نفر در کمیسیون اصل 90 حضور دارند، ابراز کرد: هیئت رئیسه مجلس در جلسه روز شنبه هفته جاری 2 نفر از نمایندگان مجلس را برای ریاست این کمیسیون انتخاب کردند.
وی ادامه داد: آقای تجری، نماینده قصرشیرین که در انتخابات داخلی هیئت رئیسه صاحب 8 رأی شد و خودم با 10 رأی برای ریاست کمیسیون اصل 90 به مجلس معرفی شدیم که امروز(سه شنبه) با رأی گیری در صحن علنی مجلس بنده با 152 رأی به عنوان ریاست این کمیسیون انتخاب شدم.
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس درباره برنامه‌های خود برای مدیریت در این کمیسیون اذعان کرد: ابتدا اینکه پرونده‌هایی که از دوره نهم مجلس باقی مانده است در این دوره به طور ویژه مورد پیگیری قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه قوی‌تر کردن بُعد نظارتی مجلس از برنامه‌های اصلی من است، بیان کرد: مجلس دو وظیفه مهم قانونگذاری و نظارت را برعهده دارد، بُعد نظارت مجلس باید از دوره‌های گذشته قوی تر شود.

حلقه مشاوران کمیسیون اصل 90 قوی‌تر می‌شود

این نماینده مجلس عنوان کرد: در دوره نهم مجلس طرحی پیگیری می‌شد که کمیسیون اصل 90 به دیوان تبدیل شود و جایگاه حقوقی‌تری داشته باشد که در مجلس نهم تصویب شد و چون این موضوع از تاکیدات آقای لاریجانی نیز است پیگیری آن حتما در این دوره انجام می‌شود.
وی قوی‌ترکردن حلقه مشاوران کمیسیون اصل 90 را از دیگر برنامه‌های خود عنوان کرد و گفت: هدف ما این است از بین نمایندگان مجلس و متخصصان علمی و حقوقی خارج از مجلس به عنوان مشاور این کمیسیون انتخاب شوند تا بررسی پرونده‌ها با روند سریعتری انجام شود.
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس اضافه کرد: ارتباط کمیسیون باید با دستگاه‌های نظارتی مثل سازمان بازرسی و دیوان عدالت اداری افزایش یابد و بُعد نظارتی کشور در کل گسترده شود.
وی بیان کرد: برنامه دیگر من این است که در قوه قضائیه جایگاهی درنظر گرفته شود تا پرونده‌های ارجاعی از کمیسیون به قوه قضائیه با سرعت بیشتری رسیدگی شود.
محمدی با بیان اینکه کمیسیون اصل 90 به 2 جنبه رسیدگی می‌کند، ابراز کرد: رسیدگی به شکایات افراد از ارگان‌های مختلف و نظارت روی دستگاه‌های مختلف حکومتی، از برنامه‌های مهم کمیسیون اصل 90 است و برای حل مشکلات با حضور مدیران دستگاه‌های مختلف در این کمیسیون پیگیری انجام می‌گیرد.
وی تصریح کرد: زمانی که کمیسیون برای حل مشکلات صنعت، بانک، سرمایه در گردش حوزه کشاورزی اقدام می‌کند اثرات لازم آن نیز شامل مردم قزوین نیز می‌شود.
این نماینده مجلس در پایان گفت: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب نسبت به مسائل فرهنگی، کمیسیون اصل 90 پیگیری مطالبات فرهنگی را به صورت جدی در دستور کار خود قرار خواهد داد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان