۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین توجه به شایسته سالاری رمز پایداری حکومت
کد خبر: ۱۹۹۸۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تاکید کرد:

توجه به شایسته سالاری رمز پایداری حکومت

شایسته سالاری باید در ادارات رعایت شود و در هر حکومتی که شایسته سالاری و شایسته ها کنار گذاشته شوند همچنین سرنوشت مردم به افراد ناشایست سپرده شود باید به تعبیر حضرت علی (ع) منتظر اضمحلال آن حکومت بود.

 توجه به شایسته سالاری رمز پایداری حکومت

به گزارش صبح قزوین، مراسم تودیع و معارفه معاون سیاسی، امنیتی استاندار پیش از ظهر امروز با حضور آیت‌الله هادی باریک‌بین امام جمعه استان، نمایندگان مردم استان قزوین در مجلس شورای اسلامی، مرتضی روزبه استاندار و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد.

بر اساس این گزارش؛ به پیشنهاد مرتضی روزبه استاندار قزوین و با حکم رحمانی فضلی وزیر کشور، ایوب رحیمی‌مفرد به عنوان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین منصوب شد.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور در بخشی از این حکم آورده است: به موجب این حکم و بنا به پیشنهاد استاندار محترم قزوین به سمت معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین منصوب می‌شوید.

امید است ضمن تلاش در جهت ایجاد هماهنگی و تعامل با کلیه نهادها، سازمان‌ها و دستگاه‌های کشوری و لشگری استان و بهره‌گیری از استعدادها و توانمندی نیروهای لایق، دلسوز و کارآمد در تحقق برنامه‌ها و سیاست‌های دولت تدبیر و امید و وزارت متبوع و نیز خدمت‌رسانی هرچه بیشتر به مردم شریف استان موفق باشید.

توفیق روز افزون را در پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای «مدظله العالی» در جهت پیشبرد اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی از درگاه پروردگار متعال خواستارم.

ایوب رحیمی مفرد در دولت اصلاحات فرماندار بویین زهرا و در انتخابات مجلس هشتم نیز کاندیدای اصلاح‌طلبان در استان بود و ابوالفضل طاهرخانی معاون سابق سیاسی و امنیتی استاندار قزوین نیز پیش از این سمت، فرماندار بویین زهرا بود.

این گزارش می افزاید؛ آیت الله هادی باریک بین در جلسه تودیع و معارفه معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین گفت: انقلاب اسلامی موهبتی از جانب خدا است و مهمترین دغدغه انقلابیون آسیب دیدن انقلاب و نظام بوده است انقلابی که با خون هزاران شهید نباید آسیبی ببیند.

نماینده ولی فقیه در قزوین و امام جمعه قزوین اظهار کرد: ضروری است دلایل هر آسیب نظامی را بررسی نموده و با تلاش از آن آسیب ها فاصله بگیرید.
امام علی (ع) آسیب هر نظامی را چهار چیز عنوان می کند که از جمله این موارد ضایع کردن اصول و مفاهیم اسلام است.

آیت الله باریک بین با بیان اینکه بدون شک سزاوارترین شخص برای تبیین اصول نظام مقام معظم رهبری است و ایشان اصول نظام را به تفصیل و با صراحت محبت عنوان کردند افزود: اسلام و امام یکی از اصول نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و امام عمود خیمه اسلام است؛ اصول نظام عبارت است از اسلام، امام و قانون و سیاست های کلی نظام و کسانی که این چهار اصل را قبول داشته باشند و به آن پایبند باشد اصولگرا هستند.

وی اظهار کرد: عمل به ارزش های اسلامی در همه ابعاد و رعایت حقوق مردم، خدمت بی شائبه به مردم و تلاش برای تحقق آرمان های امام خمینی(ره) که در سیاست های کلی نظام و قانون اساسی متبلور است به معنای پاسداری از اسلام است و باید تمام ملت به ویژه مسئولین تلاش کنیم این اصول در تمام شئون تصمیم گیری ها باشد و کوچکترین خدشه ای وارد نشود.

آیت الله باریک بین تصریح کرد: هرگاه اصول  نظام اسلامی مورد بی توجهی قرار گیرد قطعا فروع جای آن می نشیند و وقتی تمام همّ مسئولین انجام وظایف محوله و عدم توجه به منافع و مسائل شخصی و قومی و  پرهیز از تشریفات و ظاهر سازی و اولویت سنجی در برنامه ریزها باشد از آسیب های نظام در امان خواهند بود.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین اظهار کرد: قانون به عنوان سومین اصل نظام برآورده اسلام ، فرمایشات امام ، تایید ملت مسلمان ایران و سیاست های کلی نظام است و سیاست های کلی نظام را تبیین می کند.

آیت الله باریک بین افزود: چهارمین اصلی که باید به آن توجه نمود رعایت شایسته سالاری است که عدم رعایت آن باعث از بین رفتن نظام است و شایسته سالاری باید رعایت شود و در هر حکومتی که شایسته سالاری و شایسته ها کنار گذاشته شوند و فراموش شودهمچنین سرنوشت مردم به افراد ناشایست سپرده شود باید به تعبیر حضرت علی (ع) منتظر اضمحلال آن حکومت بود .

وی خاطرنشان کرد: در آستانه دهه مبارک فجر و سالروز استقرار نظام جمهوری اسلامی، با توجه به فرمایش حضرت علی (ع) و مقام معظم رهبری همه مسئولیت ثبات کارآمدی نظام اسلامی را برعهده داریم  و هم در پیشگاه خداوند متعال و هم مردم مسئول هستیم و باید تمام تلاش خود را بکار گیریم.
همچنین مسئولیت  به ثمر رساندن خون شهدا به دوش مدیران شایسته است وگرنه در پیشگاه خداوند، شهدا و جانبازان و خانواده صبورشان هیچ عذری نخواهیم داشت.

 انتهای پیام/3007/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان