۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین همایش بزرگداشت شهید ثالث در قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: ۱۹۹۶۹۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۳۱ ساعت: ۹:۴۱ ↗ لینک کوتاه

در شهریورماه؛

همایش بزرگداشت شهید ثالث در قزوین برگزار می‌شود

مراسم بزرگداشت مرحوم ملا محمدصالح برغانی(شهید ثالث) شهریور ماه سال جاری در قزوین برگزار می‌شود.

همایش بزرگداشت شهید ثالث در قزوین برگزار می‌شود
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر صبح قزوین ، حجت‌الاسلام علی اکبر حاجی‌محمدی، دبیر برگزاری همایش بزرگداشت ملا محمدصالح برغانی گفت: پس از انتقال پایتخت از قزوین به اصفهان حوزه علمیه قزوین همچنان جایگاه علمی خویش را حفظ کرد و آیت الله محمد صالح برغانی برادر شهید ثالث بنای مدرسه صالحیه را قبل از سالهای ۱۲۲۸ قمری بنا نهاد.

وی خاطرنشان کرد: مدرسه صالحیه از مدارس قدیمی و بی‌نظیر در کشور و استان محسوب شده و باید تلاش نماییم که موسس این مدرسه را به نسل نوجوان و جوان بشناسانیم.

دبیر برگزاری این همایش اظهار کرد: تالیف سیصد کتاب و حاشیه در علوم مختلف و داشتن افکاری نو به مسایل اجتماعی از جمله ولایت فقیه و آموزش نظامی برای طلاب از ویژگی‌های برجسته این موسس مدرسه است.

وی ادامه داد: دبیرخانه این همایش به مدت ۳ روز است که فعال شده و از همه اساتید و نخبگان دانشگاهی و حوزوی درخواست می‌شود که مقالات علمی در رابطه با این شخصیت را به دبیرخانه این همایش در مدرسه صالحیه ارسال نمایید.

حاجی محمدی به موضوعات این همایش برای ارائه مقالات اشاره کرد و افزود: موضوعات برای ارائه مقاله در زمینه های بررسی افکار و اندیشه‌ها – بررسی سابقه مدرسه صالحیه و بررسی زندگینامه ملامحمد صالح برغانی است.

مراسم بزرگداشت مرحوم ملا محمدصالح برغانی شهریور ماه سال جاری در قزوین برگزار می‌شود.
انتهای پیام/2002

منبع: شهر مینو

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان