۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین شهر فلوجه جعبه سیاه داعش بود/ محاسبات آمریکایی‌ها در عراق شکست سختی خورد
کد خبر: ۱۹۹۶۹۷ نویسنده: سیدهادی سیدافقهی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۳۱ ساعت: ۹:۲۶ ↗ لینک کوتاه

سیدافقهی در مصاحبه با صبح قزوین:

شهر فلوجه جعبه سیاه داعش بود/ محاسبات آمریکایی‌ها در عراق شکست سختی خورد

کارشناس مسائل غرب آسیا عنوان کرد: داعش دست پرورده آمریکاست و ماموریت امروز داعش در عراق شکست خورده، زیرا فلوجه به عنوان مرکز مدیریت و فشار روی حکومت عراق از دست غربی‌ها خارج شده است.

شهر فلوجه جعبه سیاه داعش بود/ محاسبات آمریکایی‌ها در عراق شکست سختی خورد
سیدهادی سیدافقهی، کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین درباره آزادشدن شهر فلوچه عراق اظهار کرد: فلوجه محل تمرکز ستاد و صف تشکیلاتی عملیاتی و فرماندهی داعش است و این شهر در حکم چهارراهی شده که از شرق به بغداد، از شمال به بغداد و از غرب به رمادی و از جنوب به نجف و کربلا می‌رسد.
وی اذعان کرد: فلوجه جعبه سیاه داعش است یعنی بسیاری از اسراری که در این شهر نهفته شده، هنوز آشکار نشده است.
این کارشناس سیاسی افزود: این شهر محل تجمع بسیاری از سیاستمدارانی است که متاسفانه به کشورهای بیگانه وابسته هستند و همواره برای آزادسازی فلوچه در پارلمان و دولت کارشکنی می‌کردند.
وی با بیان اینکه آزادسازی فلوچه فقط به واسطه اهمیت یک منطقه جغرافیایی نیست، ابراز کرد: این منطقه نقش مهمی در معادلات سیاسی و امنیتی عراق ایفا می‌کرد، امروز این شهر از دست داعش خارج شده است پس باید فلوجه جدیدی شکل بگیرد تا لانه تروریست‌ها برای برهم زدن امنیت عراق ادامه داشته باشد.
سیدافقهی درباره بازتاب سیاسی آزادسازی شهر فلوجه در حیات کشور عراق عنوان کرد: دولت عراق باید از این فرصت شیرین استفاده کرده و اجازه ندهد سیاسیون این کشور به کارشکنی مشغول شوند و این پیروزی را به کام مردم تلخ کنند.
وی ادامه داد: احزاب و گروه‌ها باید از منافع شخصی خود برای حفظ امنیت عراق بگذرند و به وحدت ملی فکر کنند.

آزادسازی موصل در عراق دور از انتظار نیست

این کارشناس مسائل غرب آسیا درباره عصبانیت آمریکا از شکست در عراق ابراز کرد: داعش به گفته خانم کلینتون دست پروده آمریکاست و ماموریت امروز داعش در عراق شکست خورده است، زیرا فلوجه به عنوان مرکز مدیریت و فشار روی حکومت عراق از دست غربی‌ها خارج شده است.
وی گفت: همزمان با پاکسازی فلوجه خیز تانک‌ها و نیروی‌های امنیتی کشور به طرف الغیاره شروع شده است تا این منطقه که در مسیر فلوجه به موصل هست، آزاد شود بنابراین محاسبات آمریکایی‌ها در عراق بهم ریخته است.
این کارشناس سیاسی اضافه کرد: تجربه موفق عراق در آزادسازی فلوجه آنها را برای آزادسازی موصل مشتاق کرده است و ارتش عراق با کمک نیروهای مردمی و نیروهای وزارت کشور و عشایر نقش مهمی ایفا کردند و ادامه این روند به آزادسازی موصل کمک می‌کند.
انتهای پیام/2002




دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان