۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین ظریف معاونش را برکنار کرد/ تغییر ناگهانی سخنگوی وزارت خارجه
کد خبر: ۱۹۹۶۵۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۳۱ ساعت: ۲:۵۳ ↗ لینک کوتاه

پس از ماه‌ها شایعه؛

ظریف معاونش را برکنار کرد/ تغییر ناگهانی سخنگوی وزارت خارجه

محمدجواد ظریف معاون عربی و آفریقای خود را برکنار کرد؛ سخنگوی وزارت خارجه را به جای او منصوب و سومین سخنگوی وزارتخانه را در سه سال فعالیتش معرفی کرد.

ظریف معاونش را برکنار کرد/ تغییر ناگهانی سخنگوی وزارت خارجه
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، محمدجواد ظریف معاون عربی و آفریقای خود را برکنار کرد؛ سخنگوی وزارت خارجه را به جای او منصوب و سومین سخنگوی وزارتخانه را در سه سال فعالیتش معرفی کرد.

ظریف در حکمی، حسین جابری انصاری را به‌عنوان معاون جدید عربی و آفریقای وزیر امور خارجه منصوب و جایگزین حسین امیرعبداللهیان کرده است. شایعه برکناری امیرعبداللهیان از مدت ها پیش در رسانه ها مطرح شده بود اما وزارت خارجه آن را تایید نمی کرد. در گمانه زنی های پیشین، تغییر سخنگوی وزارت خارجه مطرح نبود اما انتصاب جدید ظریف، سخنگو را نیز تغییر داد.

به این ترتیب، وزیر امور خارجه طی حکمی بهرام قاسمی را به‌عنوان سخنگو و رئیس جدید مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه منصوب کرده است. به این ترتیب، ظریف با معرفی سه سخنگو در سه سال تصدی وزارت خارجه صاحب یک رکورد کم نظیر شده است.

بهرام قاسمی پیش از این مسئولیت‌های سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایرلند، ایتالیا و اسپانیا، رئیس اداره دوم سیاسی، رئیس اداره اول مشترک المنافع، مدیرکل غرب اروپا وزارت امور خارجه و معاونت پژوهش‌های بین‌المللی مرکز تحقیقات استراتژیک را بر عهده داشته است.

انتهای پیام/1404

منبع: صراط

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان