۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین رکود و بیکاری دو بیماری مهم حوزه اقتصادی کشور است
کد خبر: ۱۹۹۴۰۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۳۰ ساعت: ۱۰:۵۹ ↗ لینک کوتاه

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه استان:

رکود و بیکاری دو بیماری مهم حوزه اقتصادی کشور است

حجت الاسلام معبودی بیان کرد: رهبری تاکید دارند که دو بیماری رکود و بیکاری نباید به وضعیت وخیمی برسند و دولتمردان نقش اول را در رویارویی با این بحران دارند.

رکود و بیکاری دو بیماری مهم حوزه اقتصادی کشور است
به گزارش سرویس اقتصادی صبح قزوین ، حجت الاسلام علی معبودی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج)استان قزوین پیرامون مسائل اقتصادی مطرح شده در آخرین دیدار مسئولان نظام با رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: رکود و بیکاری دو بیماری اقتصادی بسیار مهم است که اگر به حالت مضمن در آیند اتفاقات تلخی را پی خود به وجود می‌آورند.
وی ادامه داد: رهبری تاکید دارند که این دو بیماری نباید به وضعیت وخیمی برسند و نیز دولتمردان نقش اول رویارویی با این بحران را دارند و تا آن را رفع کنند چشم امید ملت نیز در این موضوع به دولت و عملکرد التیام دهنده‌اش دوخته شده است.
معبودی ابراز کرد: از نگاه رهبری دولت برای رفع مشکلات اقتصادی برنامه‌هایی دارد و در مراحل ابتدایی عملی کردن آن است و نیز در این رابطه کار گروه‌هایی نیز تشکیل شده که فعلا در جامعه ملموس نیست و ما امیدواریم که دولت در آینده اقدامات مناسبی در شان مردم انجام دهد.
وی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال جاری به اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل عنوان کرد: با توجه به نام سال و ترسیم نقشه راه توسط رهبر معظم انقلاب که راهکارهایی نیز برای عملیاتی کردن آن بیان کرده‌اند، به نظر می‌رسد که دولت باید دقت بیشتری در عملی کردن آنها به خرج دهد.
معبودی افزود: از راه‌های عملی کرد اقتصاد مقاومتی توجه به بنگاه‌های اقتصادی و کوچک زود بازده است که به نظر می‌رسد ریسک کمتری در پی دارد.
وی تشریح کرد: صنایع کوچک می‌تواند افراد و نیروی کار بیشتری را به خود جذب کند و محل مناسبی برای شکوفایی استعداد و خلاقیت نیز باشد، در عین حال که برای کار آفرین هزینه کمتری برای راه اندازی دارد و می‌تواند سوددهی خوبی نیز داشته باشد.
این مسئول تبیین کرد: امروز ایران اسلامی در یک جنگ همه جانبه در مقابل دشمن قرار دارد که یکی از بخش‌های آن اقتصاد است و دشمن در این بخش با فشارها و تهدیدهای مختلف مشکلات زیادی را برای ما ایجاد کرده که باید با هوشیاری مانند سایر جبهه‌ها در این مسئله نیز موفق عمل کرد.
معبودی در پایان یادآور شد: بهترین راهکار در بخش اقصاد پیروی از بیانات رهبر، اقدام و عمل و میدان دادن به صنایع کوچک و کم هزینه برای اشتغال بیشتر، یعنی همان راه حلی که همواره مطمئن جواب داده است.
انتهای پیام/2002

منبع: خبرگزاری بسیج

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان