۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین هدف شبکه‌های اجتماعی، فروپاشی کانون گرم خانواده‌ها است/ ایرانی‌ها راغب به استفاده از اینترنت ملی
کد خبر: ۱۹۷۹۶۸ نویسنده: سرهنگ توکلی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۲۴ ساعت: ۱۶:۳ ↗ لینک کوتاه

رئیس پلیس فتا استان قزوین:

هدف شبکه‌های اجتماعی، فروپاشی کانون گرم خانواده‌ها است/ ایرانی‌ها راغب به استفاده از اینترنت ملی

رئیس پلیس فتا استان قزوین گفت: خانواده‌ها نباید با تشویق فرزندان، آنان را در معرض استفاده از شبکه‌های اجتماعی قرار دهند زیرا هدف این شبکه‌ها از بین بردن کانون گرم خانواده است.

هدف شبکه‌های اجتماعی، فروپاشی کانون گرم خانواده‌ها است/ ایرانی‌ها راغب به استفاده از اینترنت ملی
سرهنگ فخرالدین توکلی، رئیس پلیس فتا استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، درباره آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی ابراز کرد: شبکه‌های اجتماعی برخلاف ظاهر بی‌آزارشان، آسیب‌های بسیار جدی را برای خانواده‌ها به خصوص نسل جوان و نوجوان در پی دارند.
وی افزود: مهم‌ترین هدف این شبکه‌ها ایجاد نفاق در کانون گرم خانواده‌های ایرانی است، به طور مثال در یک مسافرت خانوادگی، اگر راننده هم امکان استفاده از تلفن همراه را داشته باشد، قطعا وی هم به شبکه‌های اجتماعی مجازی مشغول می‌شد و این به معنای از بین رفتن صفا و صمیمیت حاکم بر یک خانواده اصیل ایرانی است.
رئیس پلیس فتا قزوین تاکید کرد: متاسفانه کاربران شبکه اجتماعی از محافظت‌های امنیتی لازم در این شبکه‌ها استفاده نمی‌کنند و عکس‌ها و اطلاعات شخصی خود را در تلفن همراه نگهداری می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه اطلاعات موجود در تلفن همراه برای هکرها به راحتی قابل دسترسی است، به این شکل که با ارسال یک بد افزار یا یک ارتباط جزئی بسیار راحت، تاکید می‌کنم بسیار راحت در اختیار افراد سودجو قرار می‌گیرد.
توکلی تاکید کرد: متاسفانه استفاده از شبکه‌های جمعی در بین خانواده‌ها به نوعی فرهنگ تبدیل شده است، در حالی که نیازی به وجود این نرم افزارها نیست.
وی یادآور شد: در بین خانواده‌ها رقابت نادرستی برای استفاده از این شبکه‌های اجتماعی به وجود آمده است و این موضوع باعث می‌شود فرزندان به جای حضور در جمع خانواده رغبت به حضور در شبکه‌های اجتماعی داشته باشند؛ زیرا جذابیت این شبکه‌ها بسیار بالا است.
این مسئول در ادامه گفت: حضور فرزندان در شبکه‌های اجتماعی موجب فاصله گرفتن آنان از تحصیل می‌شود و این کمترین تاثیر این شبکه‌ها است.
توکلی اظهار کرد: برقراری ارتباط با اشخاص ناشناس در این شبکه‌ها در بسیاری از موارد موجب اتفاقات ناخوشایند و غیراخلاقی شده است.
وی اعلام کرد: استفاده از نرم افزارهای مختلف و داشتن علم استفاده از آنها یک ضرورت نیست و این باید در خانواده‌ها نهادینه شود.

بیشترین جرایم فضای مجازی مربوط به برداشت از حساب‌های بانکی، هتک حرمت است
رئیس پلیس فتا استان قزوین اذعان کرد: قرار دادن عکس افراد در شبکه‌های مجازی، حتی اگر عکس موجهی باشد، مانند این است که آن شخص بخواهد در خیابان عکس خود را میان مردم پخش کند.
وی با اشاره به جرایم فضای مجازی در استان، ابراز کرد: بیشترین آسیب‌ها و جرایم مربوط به برداشت از حساب‌های بانکی، هتک حرمت، توهین، نشر اکاذیب و مزاحمت بوده است.
توکلی تاکید کرد: لازمه کم کردن آسیب‌های شبکه اجتماعی، این است که افراد براساس نیاز واقعی خود از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند و خانواده‌ها نیز در این راستای نقش پررنگی داشته باشند.
رئیس پلیس فتا قزوین خبر داد: کلیه مکالمات و حرکات در شبکه‌های مجازی توسط سرورهای بزرگ جاسوسی در یک طرف دیگر دنیا رویت می‌شود و این موضوع به امنیت کشور خدشه وارد می‌کند.
وی استفاده از اینترنت ملی را یک اقدام مثبت تلقی کرد و افزود: وقتی در کشور جوانان خوش فکر و خلاقی داریم، لزومی ندارد از اینترنت جهانی استفاده کنیم.
رئیس پلیس فضای مجازی استان خاطرنشان کرد: اینترنت ملی تضمین کننده حفظ سرمایه ملی و ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان است و بسیاری از هموطنان نیز راغب به استفاده از این شبکه ملی هستند.
انتهای پیام/7006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان