۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین خبرنگاران از غرزدن دوری کنند/ بدنه مدیریتی استان شل است / خدا به همه ما عقل بدهد
کد خبر: ۱۹۳۵۵۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۱۲ ساعت: ۱۳:۹ ↗ لینک کوتاه

حاشیه های جلسه استاندار با مدیران روابط عمومی‌ها و اصحاب رسانه:

خبرنگاران از غرزدن دوری کنند/ بدنه مدیریتی استان شل است / خدا به همه ما عقل بدهد

سخنرانی‌های یک طرفه مدیران استانداری دیگر حوصله دوستان را طاق کرده و نشست صمیمی جای خود را به نشست تحمیلی داده بود.

خبرنگاران از غرزدن دوری کنند/ بدنه مدیریتی استان شل است / خدا به همه ما عقل بدهد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، این جلسه هم طبق قاعده همه جلسات استان که قرار بود در ساعت 10 برگزار شود با 32 دقیقه تاخیر شروع شد. تلاوت قرآن مجید و قرائت وصیت نامه شهید طهماسب شیخی که از شهدای اهل قلم و رسانه بود، فضای معنوی خاصی به جلسه بخشید.
مجری مراسم با ذکر برخی نگرانی‌های مدیران روابط عمومی از مضاعف تپیدن قلبشان در برگزاری مراسمات، صوت کشیدن بلندگوهای مراسم گرفته تا نگرانی‌های دیگر آنها را یادآور شد و با اهالی روابط عمومی‌ها درد دل نمود و در ادامه گفت نمی‌دانیم شما مسئولی یا رابطی و اگر هم در اداره شما مشکلی پیش بیاید و یا کاری خراب شود اولین متهم شما هستید، مدیران روابط عمومی روزتان مبارک. این در حالی بود که روز روابط عمومی روز 27 اردیبهشت بود. 
نصرت اله علیرضایی مدیرکل روابط عمومی استانداری هم خیر مقدم‌ها را نثار مدیران ستادی و غیرستادی کرد و در ادامه با طرح سئوال که چرا جهان جدید را دهکده جهانی می‌نامند گفت: در جامعه شهروند حق مدار شفافیت، صداقت، پاسخگویی به مردم و انتظارات آنها حرف اول را میزند و مفهوم پیدا می‌کند.
علیرضایی گفت: رسانه‌ها نیمه خالی لیوان را می‌بینند و برای جلب مخاطب بدنبال خبر خودشان هستند و روابط عمومی‌ها هم نمایندگان دولت، اگر اینها همدیگر را تحمل کنند باعث اطلاع رسانی دقیق و شفاف در جامعه خواهد شد.علیرضایی آموزش خبرنگاران بصورت رایگان توسط ارشاد را جزو کارهای در حال پیگیری خود دانست و یادآور شد: برای رفع مشکل تعاونی مسکن اصحاب رسانه هم کارهایی در دست اقدام است و همچنین هیچ دستگاهی حق ندارد اشتراک رسانه‌ها را حذف کند
علیرضایی تعداد روابط عمومی‌های استان را بین 130 تا 135 مورد اعلام کرد و از رییس شورای اطلاع رسانی استان تقاضا کرد تا با مشارکت 25 تا 30 روابط عمومی فعال، خانه روابط عمومی یا شورای روابط عمومی استان را تشکیل دهد.



در ادامه این مراسم رحیمی معاون استاندار هم علاوه بر سخنان امید آفرین دو عنصر خودکنترلی یعنی تقوا و نظارت قانونی را برای رسانه‌ها لازم دانست و در همه سخنان ناطقان این جلسه، گوش زد کردن رسالت خبرنگاران و وظایف اصحاب رسانه و مدیران روابط عمومی‌ها کاملا مشهود بود
رحیمی گفت: آیا میدانید در همین رستوران‌ها و میهمانخانه‌های استان هر شبانه روز چقدر مواد غذایی اضافی دور ریخته می شود من یک آماری دارم ولی نمی خواهم بگویم.
سخنرانی‌های یک طرفه مدیران استانداری دیگر حوصله دوستان را طاق کرده و نشست صمیمی جای خود را به نشست تحمیلی داده بود اما چاره ای نبود زیرا استاندار هنوز به جلسه تشریف نیاورده بود.

اصحاب رسانه باید از غرزدن و نق زدن دوری کنند


همچنین کشفی مشاور استاندار وضعیت کشور را همیشه قرمز و زرد دانست و گفت: ما هیچگاه در وضعیت سفید نبودیم و هنوز نبرد ادامه دارد.
وی روحیه امید را در جامعه خواستار شد و افزود: ناامید کردن مردم جز اجرایی کردن اهداف دشمن نتیجه ای به دنبال ندارد.
وی با طرح سئوال اینکه رسانه‌ها برای شناخت استان قزوین و اماکن تاریخی و آثارباستانی آن و معرفی آن به کشور چقدر تلاش نموده اند، به وظایف رسانه ها اشاره کرد و گفت: استاندار قزوین برای استان یک فرصت و ظرفیت است.
وی ادامه داد: علی رغم همه مشکلاتی که وجود دارد اهالی رسانه باید از غر زدن و نق زدن دوری کنند و زمینه آرامش را فراهم کنند.
گویا هنوز تن کشفی به صابون رسانه های قزوین نخورده است که با این ادبیات با رسانه‌ها سخن میگفت.
در بین سخنان کشفی استاندار آمد و کشفی سخنانش را با تعریف از استاندار به پایان برد.
مجری که خودش هم از طولانی شدن سخنان مدیران خسته شده بود از آقای استاندار و معاون سیاسی،کشفی و علیرضایی درخواست کرد تا در جایگاه نشسته و درد دل‌های مدعوین را هم بشنوند و موسوی خانه مطبوعات هم به آنها اضافه شد و در ادامه از اسکندر نژاد هم دعوت شد که وی به جایگاه نرفت.
خانم رجبی مدیر روابط عمومی فرمانداری البرز و خدایاری مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش هم برخی مطالب و مشکلات روابط عمومی ها را بیان کردند.
علیرضا خدابخش هم سالروز تولد سایت‌ها را که در سال 75 بود را یادآور شد و گفت: ماندگاری خبر در سایت ها امتیاز خوبی است که شبکه های اجتماعی این ظرفیت را ندارند.
خدابخش افزود: استان قزوین با 21 خبرگزاری و 23 پایگاه خبری فعالترین استان کشور است و از همه استان‌ها جلوتر است.

بدنه مدیریتی استان با شما راه نمی آید، بدنه لست (شل و بی رمقم) است

همچنین عبدالعظیم موسوی رییس خانه مطبوعات قزوین، سخنان خود را بدون رودربایستی آغاز کرد و گفت: خبر بعنوان یک امانت است نه بعنوان یک مملک و اگر روابط عمومی خبر را ندهد، می تواند تحت تعقیب قرار بگیرد.
وی در پاسخ کشفی که گفته بود رسانه ها برای معرفی استان چکار کرده اند، گفت: من از شما می پرسم که برای توسعه گردشگری استان چکار کردید، مگر نمی‌شود از استاندار هم این سئوال را پرسید که شما برای احداث یک هتل برای جذب گردشگر در استان چه کرده اید؟
موسوی در ادامه گفت: آقای استاندار بدنه مدیریتی استان با شما راه نمی آید، بدنه لست (شل و بی رمقم) است و از 16 فرودین 6 مدیر که قرار بود به شما موانع صادرات را گزارش کنند، گزارش نکرده‌اند اگر اجازه بدهید من فردا در روزنامه این مدیران را معرفی کنم که استاندار با خنده گفت چرا فردا همین امروز معرفی کنید.
موسوی در ادامه بیان کرد: یک سوژه نهایتا 5 روز فرصت دارد، اما روابط عمومی ها پاسخگو نیستند و پاسخ دیر هنگام سوژه را نابود می کند.
رییس خانه مطبوعات مصاحبه کتبی با سئوال را از عادت بد روابط عمومی‌ها دانست و تصریح کرد: در هنگام مصاحبه با مدیر، سئوالات دیگری به ذهن خبرنگار می‌رسد.
وی افزود: دادن سئوال به مدیر و دریافت پاسخ از سوی روابط عمومی شیوه جدیدی برای فرار از پاسخگویی و تعامل دو سویه است.
در ادامه این مراسم از حسن شکیب زاده روابط عمومی بنیاد شهید قزوین بخاطر چاپ چندین جلد کتاب و وصیت نامه شهدا، محمد صادق دقیقی مدیرکل سابق روابط عمومی استانداری قزوین و محمدرضا جباری سرپرست خبرگزاری مهر تقدیر بعمل آمد.
مدیران روابط عمومی‌ها و اصحاب رسانه ها با انبوهی از سئوالات دست خالی از جلسه بیرون آمدند و نشست صمیمی به نشست تحمیلی و یک طرفه بدل شد.
سخنان استاندار هم از جنس سخنان معاونان و مشاورانش بود، او هم امید آفرینی را توصیه کرد و ناامید کردن مردم را هدف دشمن و ضد منافع ملی دانست.
وی اقتصاد ایران را معیوب دانست و اظهار داشت: ما در بحث مالیات هم موفق نبودیم و آسیب‌های اقتصاد تک محصولی نفت را برشمرد.
استاندار اضافه کرد: در کشور 10 هزار واحد راکد و نیمه تعطیل و یا تعطیل شده شناسایی شده که سهم قزوین از این تعداد 400 واحد است که با 350 واحد در حال احداث با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد می‌شود حدود 800 واحد که با بانک ها در حال مذاکره و بدنبال رفع مشکل آنها هستیم.
با شروع اذان هنوز سخنان استاندار ادامه داشت اما هیچ کدام از مدیران روابط عمومی و اصحاب رسانه پاسخ خود را شفاف از مدیران اجرایی نگرفتند جلسه با یک ساعت بیشتر از وقت تعین شده پایان یافت آخرین کلام استاندار این بود که خدا به همه ما عقل بدهد.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان