۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین تضعیف میراث فرهنگی به بهانه مدرنیته
کد خبر: ۱۹۳۱۵۵ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۱۱ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

تضعیف میراث فرهنگی به بهانه مدرنیته

معاون فرماندار شهرستان تویسرکان گفت: ظرفیت‌های تویسرکان را برای توسعه پایدار باور نکرده‌ایم.

تضعیف میراث فرهنگی به بهانه مدرنیته

معاون فرماندار شهرستان تویسرکان گفت: ظرفیت‌های تویسرکان را برای توسعه پایدار باور نکرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار صبح قزوین ( صبح قزوین )، منطقه همدان، علی‌اصغر ناظری‌پور در کارگروه میراث فرهنگی شهرستان تویسرکان، افزود: اکنون شاهد کم‌توجهی بخش قابل توجهی از مردم و مسئولان نسبت به ظرفیت‌های توسعه‌آور تویسرکان مانند حوزه گردشگری و میراث فرهنگی هستیم.

وی اظهار کرد: در حقیقت هنوز به این باور نرسیده‌ایم که بسیاری از قابلیت‌های تویسرکان مانند جاذبه‌های متنوع گردشگری، آثار و ابنیه تاریخی و فرهنگی، کشاورزی و باغداری می‌تواند در مجموعه شهرستان توسعه و رونق اقتصادی ایجاد کند.

عذرخواهی بابت کم‌توجهی به حوزه گردشگری

ناظری‌پور از کم‌توجهی به میراث فرهنگی و حوزه گردشگری تویسرکان از سوی برخی دستگاه‌های اجرایی انتقاد کرد و افزود: همه ما مدیون تویسرکان و ظرفیت‌های متنوع آن هستیم و در حقیقت باید از این شهرستان به خاطر کم‌توجهی به ظرفیت‌هایش عذرخواهی کنیم.

وی اظهار کرد: توسعه صنعت گردشگری و پویایی اقتصادی از این راه را باید همه مسئولان و مردم جدی بگیرند و در این زمینه دغدغه داشته باشند.

معاون فرماندار تویسرکان تصریح کرد: گاهی تعریف درستی از توسعه نداریم و به بهانه مدرنیته به سوی تضعیف ریشه و هویت اصلی و میراث فرهنگی خود حرکت می‌کنیم که نتایج خوبی به دنبال ندارد.

نباید منتظر سرمایه‌گذاران میلیاردی بود

وی با بیان اینکه برای شتاب‌بخشی به روند توسعه پایدار در تویسرکان نباید منتظر سرمایه‌گذاران میلیاردی بود و نگاه به بیرون داشته باشیمف ادامه داد: باید بررسی شود تا به حال از ظرفیت‌های موجود مانند محصولات متنوع باغی و کشاورزی و جاذبه‌های گردشگری چه میزان بهره برده‌ایم.

وی تاکید کرد: نقشه‌راه توسعه گردشگری تویسرکان باید به دور از سیاست‌زدگی و بر اساس کارهای کارشناسانه، اصولی و با استفاده از راهکارهای کارشناسان و صاحب‌نظران تدوین شود.

ناظری‌پور همچنین خواستار ایجاد و توسعه تشکل‌های مردم نهاد در حوزه توسعه گردشگری و استفاده از ظرفیت‌های اقامتی مردمی و محلی در روستاهای تویسرکان شد.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان