۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین اقدام شجاعانه دستگاه قضایی و شخص دادستان قزوین جای تقدیر و اکرام دارد
کد خبر: ۱۹۲۹۹۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۱۱ ساعت: ۱۵:۲۳ ↗ لینک کوتاه

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین:

اقدام شجاعانه دستگاه قضایی و شخص دادستان قزوین جای تقدیر و اکرام دارد

برخورد با مفاسد اخلاقی، قطعاً فضای جامعه را امن و پاک نگاه می‌دارد. مفاسد اخلاقی مانند سیب کرم خورده‌ای در جعبه سیب‌های سالم است که اگر به آن رسیدگی نشود، سایر سیب‌ها را نیز از بین می‌برد.

اقدام شجاعانه دستگاه قضایی و شخص دادستان قزوین جای تقدیر و اکرام دارد

به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین در تقدیر ازعملکرد دستگاه قضایی استان در برخورد با مفسدان اخلاقی به شرح زیر است:

" در دادرسی‌ها سریع عمل کنید و از تشریفات و تعقیداتی که موجب فوت و از دست رفتن فرصت می شود ، بپرهیزید " (امیر مومنان حضرت علی (ع) – نامه 53 نهج البلاغه )

در این بیانیه آمده است: دشمنان با درک اهمیت سرمایه عظیم جوانان کشور درصددند تا به شیوه‌های گوناگون، جامعه و به ویژه جوانان را گرفتار انواع مفاسد اخلاقی و اجتماعی کنند و در این راه با وسایل گوناگون و توطئه های مختلف به ترویج موادمخدر و بی بند و باری و بد حجابی می پردازند. دشمنان با هدف تهی کردن انقلاب از محتوای دینی و ارزشی به مقابله آن برخاسته اند و برخورد با ناهنجاری های موجود در جامعه، آن ها را از رسیدن به اهداف خود باز می دارد.
برخورد با مفاسد اخلاقی، قطعاً فضای جامعه را امن و پاک نگاه می‌دارد. مفاسد اخلاقی مانند سیب کرم خورده‌ای در جعبه سیب‌های سالم است که اگر به آن رسیدگی نشود، سایر سیب‌ها را نیز از بین می‌برد. از همین جهت برخورد مناسب و به‌موقع با مفاسد اخلاقی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: درهفته گذشته دستگاه قضایی و دادستان محترم قزوین، طی اقدامی انقلابی و به‌موقع، ضمن برخورد با افراد حاضر در مهمانی مختلط برگزار شده در قزوین به بهانه جشن فارغ التحصیلی ، از شیوع مفاسد اخلاقی در سطح جامعه جلوگیری نمود. یکی از مهم‌ترین وظایف قوه‌قضاییه تأمین امنیت جامعه است؛ یکی از مهمترین جنبه‌های امنیت همانا امنیت اخلاقی ا ست تا جامعه بتواند به سمت جامعه آرمانی اسلامی تعالی نماید.
مفاسد اخلاقی این چنینی و بی‌عفتی ، تمام جامعه را قربانی خود می‌سازد، زیرا بنابر روایتی از رسول مکرم اسلام (ص) جامعه مانند کشتی است وهیچ‌کس نمی‌تواند به این بهانه که این قسمت از کشتی برای من است، آن قسمت را سوراخ کند زیرا در نهایت تمام کشتی به زیر آب خواهد رفت.
اقدام شجاعانه دستگاه قضایی استان علی الخصوص دادستانی محترم و شخص دادستان قزوین جای تقدیر و اکرام دارد؛ البته باید سایر دستگاه‌ها نیز در بومی‌سازی فرهنگ ایرانی – اسلامی بکوشند تا دیگر نیازی به برخورد قهری دادستانی نباشد. البته بهترین راه برخورد مفاسد اخلاقی برخورد فرهنگی و نرم است اما هنگامی که دستگاه‌های ذیربط در این امر تعلل می‌کنند راهی جز برخورد قهری با عوامل اینگونه مفاسد باقی نمی‌ماند.
اما متاسفانه پاره ای لیبرال مآب ها و پاره ای نشریات و روزنامه ها با گرایش خاص بر این اقدام خرده گرفته و در برابر این حرکت صف آرائی کردند و جوّ منفی را دامن زدند.

این بیانیه ادامه می‌دهد: اقدام دستگاه قضایی استان همانقدر که معتقدین به ارزشهای اسلامی را شادمان کرد و آنرا نویدی در جهت پاکسازی چهره جامعه از ناهنجاریها دانستند، گروه هایی نیز با اقلیت به خرده گیری و جوّسازی پرداخته و اینها کسانی بودند که به فرهنگ اباحیگری تمایل بیشتری داشته و آزادی بی قید و شرط را به شیوه غربیها دامن می زنند. به هر حال ما چه بخواهیم و چه نخواهیم در جامعه ما دو تفکر وجود دارد: یکی تفکر که حاکمیت ارزشهای اسلامی را خواهان است و دیگری تفکر نقطه مقابل آن که هرچند در اقلیت است اما چندان در اما چندان درقید حاکمیت اصول و ارزشهای اسلامی نیست و این را در موضعگیریهای خود در برابر مسائل فرهنگی و اجتماعی نشان داده است.
رسانه های خارجی نیز ازاین اقدام ،سوژه ها ساخته و آنرا منافی با آزادی و حقوق بشر! دانسته اند و برای لکه دار کردن این سیل خانمان سوز مفاسد اخلاقی فیلم ساخته و سوژه درست کرده و گزارش های خلاف واقع داده و آنرا نوعی خشونت و سلب آزادی قلمداد کرده اند و البته نیازی به بیان ندارد که کسانی در برابر این حرکت اخلاقی صف بندی کرده اند که اعمال خشونت بارشان و شکنجه های قرون وسطائی آنها در عراق و فلسطین و جای جای جهان و زندان های مخفی و آشکارشان در اروپا و آمریکا و اسرائیل و گوانتانامو و... روی جنایتکاران تاریخ را سفید کرده و خاطره های ننگین آتیلا و آیشمن و هیتلر را تداعی می کند آنگاه رسانه هایشان از واشنگتن و لندن و تل آویو اقدامات دستگاه قضایی را در مبارزه با مفاسد و مفسدان و هنجارشکنان زیر سؤال برده اند که این مایه شگفتی نیست، آنچه شگفتی آفرین است همصدایی برخی رسانه های خودی با بیگانگان و دشمنان ایران اسلامی است که هر حرکت اصلاحی را با دید منفی می نگرند و چشم خود را بر واقعیات و حقایق بسته اند و برای هر اقدامی توجیه منفی دارند!
در پایان این بینیه آمده است: شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های استان قزوین، ضمن قدردانی از اقدام به‌موقع و به هنگام دستگاه قضایی استان قزوین در برخورد با مفاسد اجتماعی و فرهنگی ، اعلام می‌دارد همانگونه که در قرآن کریم نیز به آن اشاره شده است بهترین راه مقابله با شیوع مفاسد اخلاقی در جامعه ازدواج است. پس ضروری ست تا تمامی دستگاه‌ها دست به دست هم داده تا موانع ازدواج جوانان را از سر راه بردارند تا دیگر شاهد اینگونه مفاسد اخلاقی و بی‌عفتی‌ها در سطح جامعه نباشیم.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان