۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین اکثر مردم از بهبود طعم آب آبیک راضی هستند/کدورت آب آبیک در حد استاندارد ملی است
کد خبر: ۱۹۲۲۸۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۱۰ ساعت: ۱۳:۳۱ ↗ لینک کوتاه

رییس اداره آب و فاضلاب شهر آبیک ادعا کرد:

اکثر مردم از بهبود طعم آب آبیک راضی هستند/کدورت آب آبیک در حد استاندارد ملی است

رئیس اداره آب و فاضلاب شهری آبیک با اشاره به بهبود چشمگیر طعم آب آبیک ظرف چند ماه گذشته، بیان داشت: کدورت آب آبیک در حد استانداردهای ملی کشور است.

اکثر مردم از بهبود طعم آب آبیک راضی هستند/کدورت آب آبیک در حد استاندارد ملی است
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛  رئیس اداره آب و فاضلاب شهری آبیک، در گفت وگو با خبرنگار نگاه آبیک، با تأکید بر اینکه آب آبیک در حد استاندارهای ملی رسیده است، عنوان کرد: استاندارد ملی ایران در بحث کدورت بین ۱ تا ۵ است که آب آبیک در بالاترین نقطه به هشتاد و شش صدم رسیده است که این مقدار حتی کمتر از یک نیز می‌باشد.
وی با بین اینکه آب کل شهر آبیک توسط یک سیستم آبرسانی و یک شبکه توزیع وارد خانه‌های مردم می‌شود، تصریح کرد: کل آب آبیک در یک مخزن جمع‌آوری می‌شود و از آن مخزن به کل شهر تزیق می‌شود و در همه شهر به صورت یکسان پخش می‌شود.
رئیس اداره آب و فاضلاب شهری آبیک با بیان این ادعا افزود: خوشبختانه اکثر مردم از بهبود طعم آبیک راضی می‌باشند.
این مسئول با اشاره به اینکه بارش باران تأثیر بسیار کمی بر روی حجم آب سفره‌های زیرزمینی دارد، عنوان کرد بیشتر سدهای کشور که بی‌آب بودند در پی این بارش‌ها دوباره جان گرفتند و به شرایط عادی بازگشتند ولی سفره‌های آب زیر زمینی همچنان تشنه هستند و آب شهرهایی از جمله آبیک که از طرق چاه تأمین می‌شود همچنان با مشکل روبه رو است و نیازمند صرفه‌جویی همشهریان است.
کیخا به برداشت‌های بی‌رویه از آب همانند حفر چاه‌های عمیق و استفاده غلط از منابع آبی در طول سال‌های پیشین اشاره کرد و گفت: خشکسالی‌های چندسال گذشته در کاهش تصاعدی آب تأثیرگذار بوده تا جایی که هم‌اکنون به مرز بحران رسیده‌ایم و زنگ هشدار به صدا درآمده است و مردم باید در مصرف آب صرفه‌جویی کنند و به بهانه بارش باران آب را هدر ندهند.
وی با بیان اینکه باید برای پیشگیری از نابودی منابع آبی برنامه‌ریزی و الگوی مصرف بویژه در بخش کشاورزی را اصلاح کنیم، متذکر شد: در مدیریت شهری آب‌های تجدید‌‌ پذیر را مورد استفاده قرار دهیم و با تغییر الگوی مصرف به منابع آبی کشور زمان بدهیم تا به وضعیت قبلی خود برگردد. هرچند ترمیم سفره‌های زیر زمینی زمان بسیاری را می‌طلبد.
رئیس اداره آب و فاضلاب شهری آبیک ادامه داد: تنها ٣درصد از کل آب‌های کره زمین که برای مصارف انسانی مانند کشاورزی و صنعت و شرب مناسب است شیرین می‌باشد از این مقدار نیز سه‌چهارم در یخ‌های قطبی و خارج از دسترس انسان است. بنابراین درصد بسیار کمی از آب دنیا برای ما قابل استفاده می‌باشد.
این مسئول عنوان کرد: جلوگیری از هدررفت آب از جمله مواردی است که به صورت یک احساس مشترک در همه انسان‌ها وجود دارد، اما اغلب خود را درگیر این مسئله نمی‌کنند و حاضر نیستند تغییری در زندگی روزمره خود ایجاد کنند.
وی با تأکید بر اینکه خانه یکی از محل‌های صرفه جویی آب است، بیان داشت: برای شست وشوی لباس‌های خیلی کثیف، ماشین‌های لباس شویی اتوماتیک به مراتب از غیراتوماتیک مناسب‌ترند و کمتر آب مصرف می‌کنند در صورت استفاده از ماشین نوع دوم از تکرار در تخلیه و پرکردن آب برای شستن لباس‌های خیلی کثیف اجتناب کنید.
کیخا یادآور شد:چکه ‌کردن و بسته نشدن کامل شیر آب، می‌تواند تلفات بسیار زیاد آب را در پی داشته باشد. می‌توان میزان آب تلف شده در یک دوره زمانی را با قرار دادن یک سطل در زیر شیرآب معیوب اندازه‌گیری کرد.
رئیس اداره آب و فاضلاب شهری آبیک د پایان گفت وگو با خبرنگار نگاه آبیک، با اشاره به اینکه دردناک خواهد بود که شاهد افرادی باشیم که به دلیل وسواس، آب پرارزش را به فاضلاب‌ها سرازیر می‌کنند، تصریح کرد: هر زمانی اگر قصد ترک منزل را داشته باشیم باید شیر آب‌ها را کنترل کرد و از بسته بودن آن مطمئن شد، تا هم از بروز خطرات ناشی از بازبودن شیر آب و هم از هدررفتن آب جلوگیری شود.
انتهای پیام/

منبع: نگاه آبیک

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان