۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین بدهی ۳۵۰ میلیاردی بیمه ها به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
کد خبر: ۱۹۲۰۷۱ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۱۰ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

بدهی ۳۵۰ میلیاردی بیمه ها به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: سازمان های بیمه گر ۳۵۰ میلیارد تومان به این دانشگاه بدهکارند.

بدهی ۳۵۰ میلیاردی بیمه ها به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
علی اصغر پیوندی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی صبح قزوین جوان؛ در خصوص بدهی بیمه ها به این دانشگاه اظهار کرد: بیمه های تامین اجتماعی، خدمات درمانی، نیروهای مسلح و برخی دیگر از بیمه ها بالغ بر 350 میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بدهکار هستند.

وی با اعلام اینکه بیشترین میزان بدهی مربوط به خدمات درمانی است، گفت: متاسفانه چشم انداز خوبی برای پرداخت بدهی آنجا نداریم که نقش بسیار منفی در روند کاری و خدمات تیم پزشکی ایجاد و دانشگاه را نیز با مشکل مواجه می کند. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: باید ظرف مدت معقول دستمزد پزشک، پیراپزشک و پرستاران را پرداخت کنیم، اما هنگامی که بیمه ها نتوانند بدهی خود را پرداخت کنند موجب آسیب به نظام سلامت می شوند. 

وی با بیان اینکه تامین اجتماعی با مشارکت بانک رفاه بدهی ها را پرداخت می کند، افزود: چشم اندازی که از بیمه خدمات درمانی داریم بسیار منفی است و باید مسئولان خدمات درمانی و بیمه سلامت فکر جدی به این وضعیت کنند تا با اجرای طرح تحول سلامت رضایتمندی مردم تامین شود. 

پیوندی در مورد زمان بدهی های معوقه بیمه ها اظهار کرد: خدمات درمانی از ابتدای سال 94 و ماه های خرداد و تیر در تمام قسمت های کلینیک، پارکلینیک و بدهکار به دانشگاه است و سازمان تامین اجتماعی به غیر از شهریور ماه بدهی های خود را تا دی ماه پرداخت کرده که 60 درصد معوقات بهمن ماه را نیز دریافت کرده ایم و سازمان نیروهای مسلح بدهی کمی را به خود اختصاص می دهد. 

وی با اشاره به گله مندی وزیر بهداشت از بدهی بیمه ها بیان کرد: با توجه به اینکه خدمات ارائه شده طبق تعرفه های مصوب بوده اما بدهی بیمه ها پرداخت نشده که درخواست پزشکان و پرستاران برای دریافت کارانه را با جا به جایی منابع مالی پاسخ دادیم. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: این روند پرداختی برای مدت زیادی نمی تواند ادامه پیدا کند و در ارائه خدمت و رضایتمندی مردم دچار مشکل می شویم که امیدواریم با پیگیری مسئولان ذیربط این مسئله حل شود. 

انتهای پیام/

منبع: بهداشت و سلامت باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان