۲۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۹ چهارشنبه

صبح قزوین کانال‌های تلگرامی انتشار دهنده خبر‌های بی‌منبع ساماندهی می‌شوند/شناسایی کانال‌های غیر اخلاقی تلگرام با ربات
کد خبر: ۱۹۱۱۱۲ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۸ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

کانال‌های تلگرامی انتشار دهنده خبر‌های بی‌منبع ساماندهی می‌شوند/شناسایی کانال‌های غیر اخلاقی تلگرام با ربات

وزیر ارتباطات با انتقاد از فعالیت سایت‌های و کانال‌های متعدد تلگرامی در تولید و بازنشر اخبار بدون منبع گفت: دو نهاد، محتواهای فضای مجازی را ساماندهی‌ خواهند کرد.

کانال‌های تلگرامی انتشار دهنده خبر‌های بی‌منبع ساماندهی می‌شوند/شناسایی کانال‌های غیر اخلاقی تلگرام با ربات
وی گفت: علاوه بر این مسئولان تلگرام به دنبال راه‌اندازی ربات‌هایی برای جلوگیری از آپلود فایل‌های مستهجن هستند، علاوه بر این به ایران اعلام کردند که هر کانال مستهجنی که به آنها اعلام کنیم ظرف 6 ساعت مسدود خواهد شد.
* تعرفه تلفن ثابت و اینترنت فردا بررسی می شود
واعظی همچنین از بررسی تعرفه تلفن ثابت و اینترنت در جلسه فردای کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات خبر داد.
* IP هکر سایت های دولتی اروپایی بود
وزیر ارتباطات همچنین درباره هک اخیر برخی سایت‌های دولتی گفت: از گذشته روش‌های مختلفی برای صیانت در فضای سایبر داریم. در این مورد در بررسی اخیر مشخص شد IP هکر متعلق به منطقه اروپا است و موضوع در دست بررسی قرار دارد.
پاسخ واعظی به علت تاخیر در اجرای ترابردپذیری
واعظی همچنین درباره تاخیر در اجرای طرح ترابردپذیری (تغییر اپراتور موبایل با حفظ شماره)، تاکید کرد: مشکلی در اجرای این طرح وجود ندارد و از 20 روز پیش تست‌ها در حال انجام است و در تازه ترین فرصت طرح اجرا می‌شود.
* مشکل شماره‌های غیر فعال در تلفن ثابت و همراه وجود دارد
واعظی همچنین در پاسخ به مشکلات بازپس گیری شماره های موبایل برای مشترکان جدید، گفت: چندی پیش به هر یک از اپراتورهای تلفن همراه 10 میلیون شماره جدید واگذار شد تا کمبود شماره نداشته باشند.
وی گفت: اما مشکل شماره‌های غیر فعال در تلفن ثابت و همراه وجود دارد که علی‌رغم اینکه اپراتورها هزینه‌های بالای برای نگه داری خطوط می‌پردازند، اما تجهیزات بلااستفاده است و مشترکانی که تجهیزات بلااستفاده دارند آنها را برنمی‌‌گردانند.
* هیچگاه نگفتم سرور تلگرام به داخل کشور منتقل شود

واعظی در پاسخ به سؤال دیگری درباره وعده انتقال سرور تلگرام به داخل گفت: هیچگاه درباره انتقال سرور تلگرام به داخل کشور صحبت نکردم بلکه همیشه اعلام کردم سیاست وزارت ارتباطات اولویت استفاده از شبکه‌های بومی و استفاده صحیح از شبکه‌های خارجی است.
* ساماندهی کلان پیام رسان ها در جلسه عصر امروز شورای عالی فضای مجازی
واعظی همچنین از بررسی موضوع ساماندهی کلان پیام رسان ها در جلسه عصر امروز شورای عالی فضای مجازی خبر داد و گفت: از حدود هشت ماه پیش روی موضوع در شورا کار شده است.
*شناسایی صفحات نامناسب اینستاگرام با ربات
واعظی در پاسخ به سؤالی درباره برنامه وزارت ارتباطات برای برخورد با مدلینگ گسترده در اینستاگرام گفت: به طور مشخص وزارت ارتباطات وظیفه مستقیمی برای این موضوع ندارد؛ اما برنامه‌ای در اینستاگرام اجرا شده که صفحات نامناسب با مسدود می‌کند و اخیراً نیز از رباتی استفاده کرده‌ایم که به خودکار صفحات نامناسب را پیدا کند.
انتهای پیام/ب

منبع: اقتصادی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان