۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین بیشترین تکرار پایه در ۲ سال گذشته مربوط به دانش‌آموزان دیرآموز است
کد خبر: ۱۹۰۹۵۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۸ ساعت: ۱۱:۱۵ ↗ لینک کوتاه

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان:

بیشترین تکرار پایه در ۲ سال گذشته مربوط به دانش‌آموزان دیرآموز است

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: طی دو سال گذشته بیشترین تکرار پایه را در بحث دانش‌آموزان دیرآموز و مرزی داشتیم.

بیشترین تکرار پایه در ۲ سال گذشته مربوط به دانش‌آموزان دیرآموز است
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، جلسه ستاد هماهنگی اجرای طرح سنجش، پیش از ظهر امروز(شنبه) با حضور مسئولان آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی قزوین در سالن جلسات اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد.
رضا طاهرخانی، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: مداخلات زود هنگام در سنجش نوآموزان، بخش زیادی از مشکلات را رفع خواهد کرد.
وی با تأکید بر عدم پنهان‌کاری از سوی اولیا درباره مشکلات خاص فرزندان افزود: فلسفه اجرای طرح سنجش و مداخلات زودهنگام، شناسایی مشکلات دانش‌آموزان در سنین پایین به عنوان بهترین فرصت برای درمان و رفع اختلالات جسمی حرکتی و سایر مشکلات است.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از نکات حائز اهمیت، میزان مهارت و تجربه افرادی است که کار سنجش نوآموزان را انجام می‌دهند چراکه هرچه سطح دانش آنها بالاتر باشد این کار نیز به شکل مطلوب‌تری انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: با توجه به بحث رعایت عدالت آموزشی به عنوان شعار اساسی آموزش و پرورش، مدیران و معلمان مدارس باید به این دانش‌آموزان توجه بیشتری داشته باشند.
طاهرخانی ادامه داد: طی دو سال گذشته بیشترین تکرار پایه را در بحث دانش‌آموزان دیرآموز و مرزی داشتیم چراکه در مدارس عادی توجه کمتری نسبت به این دانش‌آموزان صورت می‌گیرد.
وی عنوان کرد: با توجه به اهمیت شناسایی زودهنگام مشکلات و تاثیر مستقیم آن در درمان، طرح سنجش سلامت نوآموزان یک سال زودتر و در دوره پیش دبستانی انجام می‌شود.
در ادامه دکتر سعید اسکویی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین خاطرنشان کرد: تشخیص به هنگام مشکلات دانش‌آموزان و در ادامه حفظ و نگهداری سلامت آنها تا اتمام دوره آموزش و اخذ دیپلم بسیار حائز اهمیت است لذا لازم است تا پیگیری‌ها در هر سه مقطع تحصیلی انجام شود.
وی ادامه داد: به نظر می‌رسید درصد بالایی از دانش‌آموزان به دلیل نوع و شیوه ناصحیح زندگی، مشکلات اسکلتی پیدا می‌کنند که باید در این زمینه اقدامات موثری انجام شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با اعلام آمادگی برای همکاری و تعامل نزدیک با آموزش و پرورش در اجرای طرح سنجش سلامت خاطرنشان کرد: با توجه به استقرار کارشناسان تغذیه در همه مراکز درمانی، این آمادگی وجود دارد تا با ارجاع دانش‌آموزانِ دارای مشکل در شاخصه‌هایی همچون لاغری شدید، توده بدنی و کوتاهی قد به مراکز، از خدمات مشاوره‌ای رایگان بهره‌مند شوند.
اسکویی تصریح کرد: در بحث مشکلات مربوط به سلامت روان نظیر اوتیسم و یا سایر اختلالات روان شناسی نیز این آمادگی وجود دارد که والدین نوآموزان با مراجعه به نزدیک‌ترین مرکز درمانی از خدمات روانشناسی استفاده کنند.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان