۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین اجرای شبکه راه آهن قزوین به رشت و آستارا الویت اصلی استان است
کد خبر: ۱۹۰۱۷۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۳/۶ ساعت: ۱۵:۱ ↗ لینک کوتاه

استاندار در دیدار وزیر اقتصاد و صنایع کشور آذربایجان:

اجرای شبکه راه آهن قزوین به رشت و آستارا الویت اصلی استان است

استاندار در دیدار وزیر اقتصاد و صنایع کشور آذربایجان گفت: توسعه شبکه ریلی در خطوط بین المللی می تواند در صادرات کالا نیز موثر باشد و ما نیز در اجرای شبکه راه آهن قزوین به رشت و آستارا مصمم هستیم تا هر چه سریعتر به بهره برداری برسد.

اجرای شبکه راه آهن قزوین به رشت و آستارا الویت اصلی استان است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، فریدون همتی استاندار قزوین در دیدار شاهین مصطفی اف وزیر اقتصاد و صنایع کشور آذربایجان که به همراه دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جهت بازدید از خط راه آهن قزوین – رشت به استان سفر کرده بود،اظهار کرد: قزوین استانی با قدمت تاریخی،علمی و فرهنگی و ظرفیت های بالای صنعتی ،کشاورزی و گردشگری است به گونه ای که از زمینه های مناسبی برای  جذب گردشگر داخلی و خارجی برخوردار می باشد.
وی افزود: استان قزوین مهد علما،ادبا و شعرا،فلاسفه و فقها و شخصیت های بزرگی در دوره های مختلف تاریخی از گذشته تا دوران معاصر و کنونی است و مقبره 4 تن از پیامبران بنی اسرائیل در این شهر می باشد .
استاندار با اشاره به تعداد دانشجویانی خارجی که در استان قزوین تحصیل می‌کنند، تصریح کرد: دانشگاه بین المللی که به تربیت و تدریس زبان فارسی برای دانشجویان خارجی فعالیت دارد در این استان مسقر می باشد و هم اکنون 1000 دانشجو از کشورهای مختلف در این مرکز علمی به تحصیل مشغول هستند.
همتی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی قزوین از دیگر ظرفیت ها و مراکز علمی و فنی کشور محسوب می شود که اقدامات و فعالیت های خوبی در حوزه رباتیک و همچنین تولید خودرو و موتور سیکلت برقی دارد .
وی اظهار کرد: آماده توسعه همکاری های مشترک با کشور آذربایجان بویژه در بخش های صنعتی،علمی ،تجاری واجرای طرح های جدید با سرمایه گذاری مشترک هستیم و از آن استقبال می کنیم.
این مسئول با اشاره به راه اندازی خط راه آهن قزوین- رشت – آستارا اظهار کرد: توسعه شبکه ریلی در مسیر کریدور شمال به جنوب و اتصال آن به خطوط بین المللی می تواند در صادرات کالا نیز موثر باشد و ما نیز در اجرای شبکه راه آهن قزوین به رشت و آستارا مصمم هستیم تا هر چه سریعتر به بهره برداری برسد.
وی گفت: این پروژه از مسیر سیاه چشمه تا رشت به مسافت ۱۶۷ کیلومتر در حال ساخت است و در امور زیربنایی بیش از ۹۰ درصد پیشرفت دارد.۷۰ کلیومتر از این مسیر در استان قزوین قرار دارد که ۴۲ کیلومتر آن ریل گذاری شده است.
همتی در پایان یادآور شد: در سال گذشته ۴۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای شبکه ریلی راه آهن قزوین به رشت اختصاص یافت که ۲۸۰ میلیارد تومان پرداخت شد و اگر اعتبارات ۴۰۰ میلیارد تومانی پروژه تخصیص یابد امسال کار به پایان می رسد.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان