۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین عملکرد سلیقه‌ای و تک‌روی‌ها موجب اختلال در منافع ملی است
کد خبر: ۱۸۵۴۲۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۲۸ ساعت: ۱۹:۴۲ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان:

عملکرد سلیقه‌ای و تک‌روی‌ها موجب اختلال در منافع ملی است

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان بیان کرد: توسعه شهری باید در جهت صنایع و میراث فرهنگی صورت بگیرد، گاهی عملکردهای سلیقه‌ای و تک روی‌ها موجب اختلال در منافع ملی می‌شود.

عملکرد سلیقه‌ای و تک‌روی‌ها موجب اختلال در منافع ملی است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، محمدعلی حضرتی‌ها، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان قزون ظهر امروز(سه شنبه) در نشست خبری روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی در بنای تاریخی عالی قاپو اظهار کرد: زنگ میراث فرهنگی و تشریح برنامه‌های سازمان در هفته موزه‌ها توسط کارشناسان در مدارس و آموزشگاه‌ها برای آشنایی دانش آموزان با اهمیت حفظ بناها و آثار تاریخی امروز در برخی مدارس استان نواخته شد.
وی در ادامه افزود: طرح باستان‌شناسان، مرمت گران و موزه داران کوچک در روز شنبه و دوشنبه هفته آینده در استان اجرا می‌شود.
این مسئول ادامه داد: هماهنگی‌های لازم با آموزش و پرورش ناحیه 2 جهت حضور دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی صورت گرفته تا از نزدیک با فعالیت‌های کاوشی و مرمتی میراث فرهنگی آشنا شوند.
وی عنوان کرد: فرهنگ سازی از امور لازم جهت آشنایی با آثار تاریخی است و همه باید آثار تاریخی را متعلق به خود دانسته و در جهت حفظ و آشنایی با مسائل آن بکوشند تا میراث فرهنگی موثری در استان ایجاد شود.
حضرتی‌ها یادآور شد: بازدید رایگان دانش‌آموزان از موزه‌ها برای فردا(چهارشنبه) و برگزاری مسابقه طراحی از اشیاء موزه توسط دانش آموزان از برنامه‌های هفته موزه‌هاست.
وی ابراز کرد: فاز یک منطقه نمونه گردشگری باغ تابان با حضور سعید شیرکوند معاون سرمایه گذاری و برنامه‌ریزی میراث فرهنگی فردا کلنگ زنی می‌شود.

افتتاح هتل سه ستاره آپاداناسرام در جاده بویین‌زهرا


مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان اضافه کرد: این پروژه در منطقه رشتقون با وسعت 45 هکتاری با هدف اقامتی، صنایع دستی و اداری با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام می‌گیرد؛ برای این پروژه 150 میلیارد توامان برآورد شده اما اجرای تمام پروژه به بیش از 220 میلیارد توامان نیازمند است.
وی عنوان کرد: استان قزوین به عنوان اولین پیشنهاد دهنده مناطق نمونه گردشگری از تعداد هزار و 160 منطقه نمونه شناخته شده است.
این مسئول ادامه داد: در کل کشور طی چندین سال گذشته 64 منطقه قابلیت سرمایه گذاری وجود داشت که به تصویب رسید که خوشبختانه 4 مورد از مناطق سهم استان قزوین بود؛ با توجه به رایزنی‌ها‌ی صورت گرفته با استاندار و شورای بانک‌ها صنعت گردشگری به عنوان محور سوم توسعه بعد از صنعت و کشاورزی در استان مطرح شده است.
وی گفت: افتتاح هتل سه ستاره آپاداناسرام در جاده بویین‌زهرا نیز از برنامه‌های پیش بینی شده است که به مناسبت روز موزه در 29 اردیبهشت ماه انجام خواهد گرفت.
حضرتی ها در پایان تاکید کرد: توسعه شهری باید در جهت صنایع و میراث فرهنگی صورت بگیرد، گاهی عملکردهای سلیقه‌ای و تک روی‌ها موجب اختلال در منافع ملی می‌شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان