۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مهارت تفکر انتقادی را یاد بگیرد
کد خبر: ۱۸۵۳۲۴ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۲۸ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مهارت تفکر انتقادی را یاد بگیرد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس اعتقاد دارد، خلاقانه و مبتکرانه بودن، وجه تمایز فعالیت‌های فرهنگی و هنری کانون و آموزش و پرورش است.

عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مهارت تفکر انتقادی را یاد بگیرد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس اعتقاد دارد، خلاقانه و مبتکرانه بودن، وجه تمایز فعالیت‌های فرهنگی و هنری کانون و آموزش و پرورش است.

به گزارش گروه دریافت خبر صبح قزوین ( صبح قزوین ) منطقه فارس، زهرا افتخاری با تاکید براین که هدف مشترک کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش، رسیدن دانش‌آموزان به حیات طیبه است، گفت: ما می‌توانیم در مسیر رسیدن به این هدف مشترک، یاری‌گر یکدیگر باشیم.

افتخاری افزود: تئاتر خلاق، فیلمسازی، انیمیشن، سفالگری و حتی برنامه جدید «گزارمان نویسی» که برای نقد کتاب‌ها و نویسندگان وارد کانون شده است، باعث می‌شود عضو کانون مهارت تفکر انتقادی را یاد بگیرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان فارس گفت: ما می‌خواهیم عضو کانون مهارت‌های زندگی مانند مهارت حل مسئله، تفکر انتقادی، کنترل خشم و سایر مهارت‌ها را فرا گیرد.

او تصریح کرد: اگر ما بتوانیم فعالیت‌های کانون را با فعالیت‌های آموزش و پرورش تلفیق و ترکیب و نیازهای نسل جوان را شناسایی کنیم و پاسخگوی آنها باشیم، می‌توانیم در راه رسیدن به هدف مشترک‌مان یکدیگر را یاری دهیم.

افتخاری به برگزاری کلاس‌هایی با هماهنگی معاون پرورشی در کانون‌های فرهنگی تربیتی وابسته به آموزش و پرورش در تابستان امسال اشاره و اضافه کرد: این نقطه عطفی است تا ما فعالیت‌هایمان را به دل مدارس بکشانیم.

او از وجود ۴۶ مرکز ثابت کانون پرورش فکری در استان فارس خبر داد و گفت: این مراکز شامل کتابخانه کودک، کتابخانه نوجوان و کلاس‌های فرهنگی هنری است.

افتخاری ادامه داد: کانون پرورش فکری، ۱۱ واحد سیار هم دارد که همگی دارای تلویزیون و ویدئوپروژکشن است. به‌طوری که تمام فعالیت‌های کانون، به شکل فشرده درون یک ون گنجانده شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان این‌که این تشکیلات دارای 8 کتابخانه پستی است که کتاب‌های مورد نیاز اعضا را با استفاده از زیرساخت پست برایشان ارسال می‌کند، گفت: با توجه به گستردگی استان فارس که دارای ۶۰ منطقه آموزش و پرورش است، توانستیم ترویج کتاب و کتابخوانی را با استفاده از این واحدهای سیار به دل روستاها ببریم.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان