۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین اشتغال زایی هزار نفر با اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی
کد خبر: ۱۸۳۲۹۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۲۵ ساعت: ۱۳:۵۷ ↗ لینک کوتاه

مسئول بسیج سازندگی استان قزوین خبر داد:

اشتغال زایی هزار نفر با اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی

مسئول بسیج سازندگی استان قزوین با اشاره به ارائه تسهیلات بسیج در عرصه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی گفت: با اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی به صورت مستقیم و غیر مستقیم زمینه اشتغال هزار نفر در استان ایجاد شده است.

اشتغال زایی هزار نفر با اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی
حمیدرضا اله بداشتی، مسئول بسیج سازندگی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: بسیج سازندگی در راستای تحقق فرمایشات رهبری درباره اقتصاد مقاومتی اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده است.

تخصیص 20 میلیارد تومان وام و تسهیلات به فعالان عرصه اقتصاد مقاومتی
وی افزود: سازمان بسیج سازندگی به عنوان سرباز ولایت در انجام عرصه‌های اقتصاد مقاومتی و عملیاتی کردن آن گام‌های بلندی برداشته است.

مسئول بسیج سازندگی استان قزوین با اشاره به اقدامات انجام شده خاطرنشان کرد: شناسایی عرصه‌های کشاورزی به ویژه استفاده از ظرفیت‌ و توانمندی بومی استان و همچنین استفاده از ظرفیت‌های کشاورزی که با سفره مردم در ارتباط است و بحث تولید و اشتغال را در برگرفته و اشتغال پایدار و هم افزایی بین دستگاه‌های دولتی و همکار را به‌دنبال دارد از جمله فعالیت‌های انجام شده می‌باشد.

وی در ادامه اضافه کرد: این امر باعث ایجاد مهاجرت معکوس از شهر به روستا شده و روستاییان با انگیزه و قوت بیشتر در عرصه تولیدات خود فعالیت خواهند داشت.

اله بداشتی تصریح کرد: سازمان بسیج سازندگی در این راستا با دستگاه‌ها و شرکت‌های دیگر تعامل و همکاری دارد به طور مثال با سازمان جهاد کشاورزی و زیربخش‌های آن و همچنین با شرکت نگار نصر برای فروش تولیدات عرصه‌های اقتصاد مقاومتی هماهنگی‌های بسیار خوبی طی دو سال گذشته داشته است.

وی با اشاره به ارائه تسهیلات به فعالان عرصه اقتصاد مقاومتی بیان کرد: علاوه بر عملیاتی کردن عرصه‌های اقتصاد مقاومتی، تسهیلات خوبی نیز برای افراد متقاضی در نظر گرفته شده است به طوریکه طی سه سال گذشته بالغ بر 20 میلیارد تومان در این حوزه‌ها وام و تسهیلات پرداخت کردیم تا افراد بتوانند به تولیدات خود توسعه دهند یا تولیدات خود را ایجاد کنند.

ارائه تسهیلات در 30 عرصه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی
مسئول بسیج سازندگی استان قزوین تصریح کرد: مجموعه فعالیت‌های صورت گرفته موجب شده تا به صورت مستقیم و غیر مستقیم با زنجیره ایجاد شده بین تولید، بسته بندی و عرضه و فروش تولیدات، زمینه اشتغال حدود هزار نفر در استان فراهم شود.

وی ادامه داد: تسهیلات ما در 30 عرصه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی به افراد واجد شرایط ارائه می‌شود که این عرصه‌ها در صنایع تبدیلی نزدیک به 13 عرصه و در اقتصاد مقاومتی 15 عرصه است.

اله بداشتی عنوان کرد: اعطاء تسهیلات بسیج سازندگی در مواردی نظیر تولید دام سبک، تولید دام سنگین، پرورش ماهی، پرورش قارچ، زنبورداری و در حوزه‌های صنایع تبدیلی همچون دستگاه‌های کوچک زود بازده، روغن گیری، اسانس گیری و غیره است.
وی تصریح کرد: آنچه در اقتصاد مقاومتی برای ما حائز اهمیت است توانمندسازی مردم به عبارتی مردمی کردن اقتصاد است.

مسئول بسیج سازندگی استان قزوین خاطرنشان کرد: نکته مهم دیگر در راستای عرصه مقاومتی توجه به درون زا بودن تولیدات و به عبارتی اتکاء به توانمندی داخلی است از سوی دیگر کالای تولید شده توانایی رقابت با سایر کالاها و حتی صادرات را داشته باشد که در این راستا نیز اقدامات خوبی انجام شده است.

وی در پایان گفت: امیدوارم سال جاری در حوزه اقتصاد مقاومتی، اقدامات ارزشمندی در استان انجام شود.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان