۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین مصلحت کشور در تحقق برجام است/ چرا باید عده‌ای را رد صلاحیت شده بدانیم و بگوییم التزام به نظام ندارند
کد خبر: ۱۸۲۴۷۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۲۳ ساعت: ۲۱:۱۰ ↗ لینک کوتاه

هاشمی رفسنجانی در قزوین مدعی شد:

مصلحت کشور در تحقق برجام است/ چرا باید عده‌ای را رد صلاحیت شده بدانیم و بگوییم التزام به نظام ندارند

هاشمی رفسنجانی در قزوین با بیان اینکه چرا باید عده‌ای را رد صلاحیت شده بدانیم و بگوییم التزام به نظام ندارند، مدعی شد: مصلحت کشور در تحقق برجام است و طی ۲ سال گذشته کلمه به کلمه برجام مورد بررسی و کارشناسی قرار گرفته است.

مصلحت کشور در تحقق برجام است/ چرا باید عده‌ای را رد صلاحیت شده بدانیم و بگوییم التزام به نظام ندارند
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلت نظام عصر امروز(پنج شنبه) در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد قزوین با اشاره به انتقادهای صورت گرفته به دستاوردهای برجام اظهار کرد: خوشبختانه با تصویب برجام و به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای راه‌های بسته شده بر روی کشور باز شد.
وی در ادامه افزود: در گذشته وجود تحریم‌ها مانع پیشرفت کشور در حوزه‌های مختلف بود و دانشگاه‌های جهان دانشجویان ایرانی را پذیرش نمی‌کردند؛ اما با تصویب برجام درب همه دانشگاه‌ها به روی دانشجویان ما باز شده است.
این مقام مسئول ادامه داد: امروز عده‌ای چشم‌های خود را می‌بندند و دهانشان را باز می‌کنند که برجام دستاوردی نداشته است.
وی اضافه کرد: سال‌های گذشته امثال بابک زنجانی نفت کشور را می‌فروختند و پول آن را برنمی‌گرداندند؛ اما هم اکنون سه و نیم میلیون بشکه نفت تولید می‌کنیم و بنادر دنیا پذیرای کشتی‌های باری ما شده‌اند و از آنها استقبال می‌کردند در صورتی که در گذشته این روال حاکم نبود.
رفسنجانی اذعان کرد: در دوره‌های گذشته شخصیت‌های مهم سیاسی و اقتصادی به کشور ما نمی‌آمدند اما امروز برای حضور در ایران و صحبت با مسئولین ما در صف هستند و مسئولین ایرانی وقت ندارند.
وی یادآور شد: در چند روز گذشته نخست وزیر ژاپن قرار بود به ایران سفر کند اما همسر وی زودتر به ایران آمد تا روزهای بیشتری را در کشورمان بگذراند و با حضورش درخت دوستی را نیز در تهران کاشت؛ این موارد از دستاوردهای برجام بود.

مگر توقف برجام هنر است؟!

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ارتباط گسترده با دنیا را از برکات برجسته برجام دانست و گفت: امروز با نمایان شدن دستاوردهای برجام آقایانی که می‌گویند کاری انجام نشده است باید نزد خانواده‌های خود احساس شرمندگی کنند که دروغ گفته‌اند.
وی ابراز کرد: اجرایی شدن همه دستاوردهای برجام نیاز به زمان دارد و نمونه آن سخنان استاندار قزوین است که تاکید داشت در پسابرجام شرایط تولیدکنندگان تفاوت بسیاری پیدا کرده است و تولیدکنندگان با نشاظ بیشتری در حال فعالیت هستند.
هاشمی رفسنجانی در ادامه دوره مدیریت دولت را رو به بهبود دانست و گفت: همین جا گلایه می‌کنم از کسانی که با آگاهی در تریبون‌های خود علیه برجام حرف می‌زنند البته آنها که نمی‌دانند خدا هدایتشان کند.


وی با انتقاد از نمایندگان مجلس که نامه توقف برجام را امضاء کرده‌اند، تصریح کرد: چرا باید 101 نماینده مجلس با امضای نامه‌ای از رئیس جمهور بخواهند که شما به غربی‌ها اولتیماتوم بدهید که در صورت اجرا نشدن برجام آن را متوقف می‌کنید؟ مگر توقف برجام هنر است؟
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مصلحت کشور در تحقق برجام است و طی 2 سال گذشته کلمه به کلمه برجام مورد بررسی و کارشناسی قرار گرفته است.
وی یادآور شد: امثال اسرائیل، کشورهای عربی، جمهوری خواهان آمریکا و حامیان اسرائیل در سراسر جهان با برجام مخالف هستند و ما نباید با این دشمنان نظام همصدا شویم؛ بلکه باید با مسئولین خودمان همصدا باشیم.
هاشمی رفسنجانی وجود وحدت و همدلی در کشور ضروری است، بیان کرد: نباید با اختلاف زندگی کرد زیرا دشمنان از پنجره‌های اختلاف وارد کشور می‌شوند و اتحاد سد نفوذناپذیری برای ماست.
وی تصریح کرد: چرا باید در کشور اختلاف ایجاد کرد و عده‌ای را رد صلاحیت شده بدانیم و بگوییم التزام به نظام ندارند؟
این مقام مسئول در ادامه با اشاره به علت سفر خود اذعان کرد: امروز در سفر گیلان بودم و صبح که از خواب بیدار شدم جلسه احزاب اصلاح طلب را لب دریا برگزار کردیم و سپس راهی استان قزوین شدیم.
وی در ادامه افزود: در مسیر قزوین از آزادراه قزوین-گیلان و راه آهن در حال ساخت بازدید کردیم و نشاط ما از این سازندگی‌ها بیشتر شد.

40 میلیارد تومان از منابع دانشگاه آزاد در استان سرمایه گذاری می شود


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: دانشگاه آزاد قزوین توانسته با اختراعات مناسب و پیشرفته خود در بین 450 واحد دانشگاهی کشور به خوبی بدرخشد و امروز از اتومبیل خورشیدی و موتورسیکلت برقی رونمایی شد.
وی یادآور شد: در تهران 2و نیم میلیون و در کشور 10 میلیون موتورسیکلت وجود دارد که آلودگی زیادی برای کشور و محیط زیست به وجود آورده است و اختراع دانشگاه آزاد و عرضه محصولان برقی در این زمینه مثمرثمر خواهد بود.
هاشمی رفسنجانی با اشاره به کلنگ زنی شهرک شفاء در استان قزوین بیان کرد: در بسیاری از شهرهای کشور این شهرک ساخته شده است و مجموعه عظیمی برای تحصیل و تحقیق در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد.
وی عنوان کرد: دانشگاه آزاد ظرفیت عظیمی است تا به امروز توانسته 20 میلییون ساختمان و فضای آموزشی در کشور ایجاد کند و سطح فکر ایرانی‌ها را افزایش دهد و تا به امروز 6 میلیون فارغ التحصیل به کشور تحویل داده است.
رئیس مجمع تشخیص مصلخت نظام در پایان گفت: امروز با برگزاری جلسه‌ای با دکتر میرزاده و شخصیت‌های برجسته استان تصویب شد که 40 میلیارد تومان از منابع دانشگاه آزاد سرمایه گذاری شود و این موضوع زمینه پیشرفت استان را فراهم می‌کند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان