۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین ساماندهی مزار شهدا وظیفه همه‌ دستگاه‌هاست
کد خبر: ۱۸۱۰۴۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۲۱ ساعت: ۱۲:۳۱ ↗ لینک کوتاه

معاون امور عمرانی استانداری قزوین:

ساماندهی مزار شهدا وظیفه همه‌ دستگاه‌هاست

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین گفت: باید همه دستگاه‌های اجرایی استان قزوین ساماندهی مزار شهدا را وظیفه خود بدانند و هماهنگی‌های لازم را با بنیاد انجام بدهند.

ساماندهی مزار شهدا وظیفه همه‌ دستگاه‌هاست
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، منوچهر حبیبی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین در جلسه کارگروه ساماندهی گلزار شهدا، با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، متولی ساماندهی مزار شهیدان است، گفت: باید همه دستگاه‌های اجرایی این کار را وظیفه خود بدانند و هماهنگی‌های لازم را با بنیاد انجام بدهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین با اشاره به اینکه مزار شهیدان به دلیل شرایط آب و هوایی، دستخوش تخریب می‌شوند، گفت: ساماندهی این مزارها باید با کمک همه دستگاه‌های اجرایی در اولویت قرار بگیرد.

حبیبی با بیان اینکه حفظ و نگهداری از گلزار شهدا به عنوان موثرترین مکان فرهنگی ضروری است، افزود: این مکان برای آحاد جامعه به ویژه جوانان تلنگری هست تا را‌ه‌ شهیدان را گم نکنند و بدانند انقلاب اسلامی با چه زحماتی به دست آمده است.

این مسئول با اشاره به اینکه احیای ارزش‌های اسلامی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت حائز اهمیت است، گفت: باید همه دستگاه‌های اجرایی در تحقق این هدف پای کار باشند و تلاش خود را انجام بدهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین با بیان اینکه باید شهدا الگوی آحاد جامعه باشند، افزود: مردم با بهره‌گیری از سیره شهیدان می‌توانند در ادامه دادن راه آنان مصمم و در ابعاد مختلف زندگی خود موفق باشند.

وی با اشاره به اینکه گروه‌های تروریستی مانند داعش در کشورهایی مانند سوریه و عراق وحشیانه‌ترین جنایت‌ها را انجام می‌دهند، گفت: اگر روحیه شهادت‌طلبی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در دفاع از ناموس و خاک نبود، امروز ما دچار گرفتاری‌های این گروه‌ها بودیم.

حبیبی با بیان اینکه امنیت کشور را مدیون ایثارگری‌های شهدا و رزمندگان اسلام در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل می‌دانیم، افزود: باید قدردان رشادت‌های آنان باشیم و راه‌شان را ادامه بدهیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین با اشاره به اینکه خانواده‌های شهدا بهترین عزیزانشان را تقدیم انقلاب اسلامی کردند، گفت: باید سنگ مزار شهیدان تمیز و نو باشد، موضوع فوق کمترین توقع این خانواده‌ها است.

این مسئول با بیان اینکه مردم برای گرفتن حاجت به مزار شهیدان می‌روند، افزود: موضوع فوق، اهمیت ساماندهی و بهبود وضعیت گلزار شهدارا دو چندان می‌کند.

در ادامه این جلسه، غلامرضا حقایق‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثار گران استان قزوین به مصوبات قبلی کارگروه ساماندهی گلزار شهدا اشاره کرد و از دستگاه‌های اجرایی خواست تا در اجرای آنها همکاری لازم را با بنیاد داشته باشند.
انتهای پیام/7003

منبع: روابط عمومی بنیاد شهید قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان