۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین خواهر ۷۰ ساله شیخ زکزاکی را زنده در آتش سوزاندند/ در حادثه حسینیه بقیه الله۷۰۰ شیعه نیجری مفقود شدند
کد خبر: ۱۸۰۴۲۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۲۰ ساعت: ۱۲:۵۷ ↗ لینک کوتاه

شاگرد شیخ زکزاکی:

خواهر ۷۰ ساله شیخ زکزاکی را زنده در آتش سوزاندند/ در حادثه حسینیه بقیه الله۷۰۰ شیعه نیجری مفقود شدند

شاگرد شیخ زکزاکی اعلام کرد: دولت ایران آنچنان که باید از شیعیان نیجریه و شیخ زکزاکی حمایت نکرد زیرا نمی‌خواست روابطش با دولت نیجریه قطع شود.

خواهر ۷۰ ساله شیخ زکزاکی را زنده در آتش سوزاندند/ در حادثه حسینیه بقیه الله۷۰۰ شیعه نیجری مفقود شدند
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، ابراهیم شعیب، از شاگردان شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه، شب گذشته(یکشنبه) در مراسم تبیین شخصیت شیخ زکزاکی که در مسجد ولایت برگزار شد، حضور یافت.
وی در این مراسم ابراز کرد: شیخ زکزاکی از زمانی که دانشجو بود دستگیر می‌شد، حتی زمانی که آخرین ایام دانشگاه را می‌گذراند، امتحان آخرش را در زندان بود.
شعیب ادامه داد: ایشان مدتی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به ایران آمده و با امام خمینی(ره) دیدار کردند، امام در این ملاقات قرآنی به شیخ هدیه دادند و از ایشان خواستند که اسلام را در آفریقا تبلیغ کنند.
شاگرد شیخ زکزاکی افزود: شیخ زکزاکی بعد از دانشگاه به خارج از شهر آمد و شروع به تبلیغ اسلام کرد و رویکرد اسلامی گذشته این کشور را به مردم یادآوری کرد.
وی اظهار کرد: شیخ با یادآوری اینکه ما در نیجریه 200 سال پیش یک حکومت بزرگ اسلامی با رهبری عالم و روحانی داشتیم در حالی که با ورود انگلیس، تمام اسلام و جلوه های اسلامی در این کشور از بین رفت و انگلیسی ها به قدری کتب اسلامی را در دریا ریختند که دریا سیاه شد، مردم را به اسلام دعوت کرد.
شعیب با اشاره به اینکه 60 سال پیش به نیجریه استقلال داده شد، گفت: هر دولتی که روی کار می‌آمد شیخ را به زندان می انداخت؛ آخرین بار که شیخ به زندان رفت، ارتش شیخ را دستگیر کرد و مردم نیز در حمایت از ایشان تظاهرات کردند که طی آن حدود 20 نفر شهید شدند و تمام نمایندگان شیخ در شهرهای مختلف، توسط ارتش دستگیر شدند.
وی افزود: هنگام آزادی شیخ از زندان مردم زیادی برای استقبال شیخ آمده بودند به شکلی که خود شیخ نیز تعجب کرده بود.
شاگرد شیخ زکزاکی یادآور شد: در ایام غدیر همان سال شیخ اظهار تشیع کرد، هرچند که قبلا هم تبلیغ تشیع می‌کردند اما به صورت مخفیانه انجام می‌شد.
وی اضافه کرد: شیخ برای هدایت ذهنی مردم به سوی تشیع، در اول محرم وقتی مردم به رسم اهل سنت جشن می گرفتند، از آن‌ها خواست تا بروند درباره شهادت امام حسین(ع) مطالعه کنند.

تمام شیعیان نیجریه پیرو مقام معظم رهبری هستند
شعیب ابراز کرد: پس از اظهار شیخ به تشیع، جریان وهابیت نیز علنی شد و به رویایی مستقیم با شیعیان نیجریه پرداخت و به همین علت در روز قدس وقتی مردم تظاهرات کردند، 34 نفر شهید شدند که 3 نفر از آن‌ها پسران شیخ بودند.
وی خاطر نشان کرد: شیخ زکزاکی توانست طی 20 سال 25 میلیون نفر را در نیجریه شیعه کند و با این روند تشیع در همه نیجریه رواج یافت و در همه شهرها تکیه به راه افتاد، این نکته هم قابل توجه است که تمام شیعیان نیجریه پیرو مقام معظم رهبری هستند.
شعیب در تشریح حادثه حسینیه بقیه الله، ابراز کرد: حدود 8 ماه بود محمد بخاری به عنوان رییس جدید دولت انتخاب شد، با نگاه به اینکه این شخص مسلمان است، رویکرد تبلیغاتی شیخ ادامه یافت اما بخاری طی سفر به عربستان تطمیع شد و از سعودی‌ها دستور گرفت که در برابر حرکت شیعیان نیجریه بایستد.
شاگرد شیخ زکزاکی اعلام کرد: بهانه حمله به منزل شیخ این بود که جنبش اسلامی می خواهد رییس ارتش نیجیریه را بکشد، ارتش می توانست برخورد قانونی داشته باشد اما به خانه شیخ حمله کرد.
وی افزود: ارتش 24 ساعت خانه شیخ را محاصره و مداوم گلوله باران کرد و زن و مرد و بچه را در آن محل به شهادت رساند.
شعیب عنوان کرد: کسانی که برای دفاع از شیخ آمده بودند بیش از 5 هزار نفر بودند اما هر کس که آمده بود یا شهید شد، یا دستگیر شد و یا دیگر خبری از او نیست.
وی با اشاره به گوشه کوچکی از جنایات ارتش نیجریه، گفت: شیخ زکزاکی خواهری 70 ساله داشت که ایشان زنده در آتش سوخت، همچنین یکی از فرزندان شیخ در برابر دیدگان ایشان، با گلوله ذبح شد و مواردی این چنین تنها گوشه‌ای از جنایات وارد شده بر شیعیان نیجریه است.
شیعیان نیجریه کربلا را با تمام وجود لمس کردند
شاگرد رهبر شیعیان نیجریه، ابراز کرد: زمانی که ارتش به نزدیکی شیخ رسید، همسر شیخ در برابر آن‌ها ایستاد و گفت اول مرا باید بکشید و آن‌ها چندین گلوله به ایشان زدند؛ به خود شیخ بیش از 10 گلوله در دست و پا و دو چشم ایشان گلوله زدند.
وی عنوان کرد: ما آمده‌ایم تا مظلومیت شیعیان آفریقا را برای شما بازگو کنیم اما نمی‌توانیم همه حوادث را مطرح کنیم.
یعقوب در ادامه تشریح حادثه خون بار شیعیان نیجریه گفت: وقتی همه شهید شدند، مزدوران ارتش آمدند و غنیمت می‌گرفتند، آن ها حتی لباس‌های خوب را از تن شهدا به غنیمت می بردند؛ مردم نیجریه واقعا عاشورا را در حسینیه بقیه الله لمس کردند.
وی اعلام کرد: در این حادثه بیش از 700 نفر مفقود و نزدیک به 400 نفر شهید شدند در حالی که ارتش اعلام کرد که فقط 7 نفر کشته شده‌اند، این در شرایطی است که شهرداری شهر زاریا اعلام کرد که بیش از 300 نفر زن و مرد و کودک را در گور دسته جمعی به خاک سپرده است.
اسماعیل شعیب در پاسخ به یکی از حضار مبنی بر حمایت دولت ایران از شیعیان نیجریه، گفت: حمایت‌ها آن طور که ما انتظار داشتیم نبود زیرا دولت ایران نمی‌خواهد ارتباط نیم‌بند خود با دولت نیجریه را قطع کند.
وی اعلام کرد: با وجود همه این مسائل، حمایت مردم و شیعیان ایران، موجب دلگرمی شیعیان نیجریه است.
این شاگرد شیخ زکزاکی در پایان گفت: اخیرا طی ملاقاتی که خانواده شیخ با ایشان داشته‌اند، حیات و سلامت نسبی شیخ ابراهیم زکزاکی مورد تایید قرار گرفته و به شکل موقت وضعیت شیعیان نیجریه کمی آرام شده است.
انتهای پیام/7006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان