۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین کروبی گریخت
کد خبر: ۱۸۰۰۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

بازخوانی پرونده فتنه در قزوین

کروبی گریخت

مهدی کروبی از میان جمع کثیری از مردم معترض به عملکرد وی گریخت.

کروبی گریخت

در جریان اتفاقات سال 88 و برپایی اردوگاه فتنه در ایران و نیز شهر قزوین  و به دنبال بالا گرفتن اختلافات در شاخه قزوین حزب اعتماد ملی بود که کروبی و منتجب نیا  در دی ماه آن سال راهی این شهر شدند.
انتشار خبر سفر کروبی به قزوین با واکنش شدید مردم و اجتماع گسترده اقشار مختلف این شهر روبرو شد.
مردم قزوین که نزدیک غروب از سفر کروبی به این شهر مطلع شده بودند، خود را به سرعت به محل اسکان کروبی رساندند و با شعارهای خود اعتراضشان را اعلام کردند.

7536

 نیروهای انتظامی و نیروهای ضد شورش از همان دقایق اولیه برای حفاظت از کروبی در محل حاضر شدند.
جمعیت چند هزار نفره ای که در اطراف محل اسکان کروبی(خانه یکی از نزدیکان ناصر قوامی نماینده اصلاح طلب مجلس ششم) جمع شده بودند، شعار می دادند: "شهر شهید رجایی جای منافقین نیست"، "کروبی بی سواد، آلت دست موساد"، "کروبی چادرت رو سرت کن، از شهر ما فرار کن!"، و.
.
.

 با زیاد شدن جمعیت خشمگین، پلیس ناگزیر درصدد خارج کردن کروبی از محل برآمد.
 با کنار زدن مردم راه برای خروج ماشین حامل کروبی باز شد و خودروی سیاه رنگ حامل کروبی با سرعت از میان جمعیت گریخت.

7544

 بعد از گریختن کروبی، مردم خشمگین سینه زنان و با فریاد "مرگ بر منافق"، "این همه لشگر آمده، به عشق رهبر آمده" و خواندن شعر کجایید ای شهیدان خدایی به سمت خانه سید ناصر قوامی نماينده دور ششم،که در فاصله کمی از محل اسکان کروبی قرار داشت حرکت کردند و در آنجا بار دیگر نسبت به سفر کروبی به شهر شهید رجایی اعتراض خود را اعلام کردند.

 شعارهای "مرگ بر ضد ولایت فقیه"، "لعن علی عدوک یا حسین ، خاتمی و کروبی و میرحسین"، "منافق برو گم شو"، "احمق تر از کروبی عالم به خود ندیده"، "مرگ بر قوامی" و "کروبی حیا کن شهر ما را رها کن" بارها و بارها در فلکه جانبازان و اطراف محل اسکان کروبی تنین افکند.

7538

 پیش از این کروبی در نمایشگاه مطبوعات نیز با اعتراض شدید اهالی رسانه مواجه شده بود که ناچار به ترک نمایشگاه شد.
اعتراض های مردمی در نمایشگاه به گونه ای بود که محافظان کروبی را وادار به تیراندازی هوایی کرد و محافظان مجبور شدند برای خارج کردن کروبی از نمایشگاه به روی مردم اسلحه بکشند.
این چندمین باری بود که کروبی با اعتراضات مردمی مواجه می شد.

 گفتنی است چندی پیش از رخداد شاخه قزوین حزب اعتماد ملی طی بیانیه ای به انتقاد از عملکرد کروبی پرداخته بود.
در این بیانیه آمده بود:«با توجه به حوادث پس از انتخابات كه متأسفانه تجمعات آرام معترضان به نتايج انتخابات توسط عده‌اي فرصت‌طلب و منافق به اغتشاش و درگيري و همچنين كشته شدن تعدادي از هموطنان عزيز منجر شد، حزب اعتماد ملي منطقه قزوين با مخالفت و محكوم كردن اينگونه حركات مشكوك و طرح شعارهاي ساختارشكنانه و حركت‌هاي ديگري كه در حال برنامه‌ريزي و اجرا بوده و ماهيت آنها با ديدگاه‌هاي معترضان به انتخابات و آرمان‌هاي امام (ره) مغايرت اساسي دارد بر حركت در چارچوب نظام و حفظ اصول آن تأكيد مي‌كند.
»

7541

 این بیانیه همچنین می افزود:«گروه‌هايي كه سال‌ها بود جسارت و شهامت حضور و فعاليت را در خود نمي‌ديدند متأسفانه فضاي پيش آمده را مغتنم شمرده و به كمك ايادي ضدانقلاب خود در تهران و برخي از نقاط كشور دست به اغتشاش و آشوب‌زده و حتي حرمت ايام تاسوعا و عاشوراي امام حسين (ع) را نيز نگه نداشته و بسيار وقيحانه رفتار كرده‌اند، اين افراد كساني هستند كه هيچ علاقه و وابستگي به طرفين چه اصلاح‌طلب و چه اصولگرا نداشته و براي رسيدن به اهداف شوم خود متأسفانه اين روزها به دروغ نام اصلاح‌طلب بر خود نهاده‌اند در صورتي كه در نخستين فرصت ضربه خود را به هر دو گروه مي‌زنند.
»

 اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی قزوین در بیانیه خود تصریح کرده بودند:«همراه با مردم انقلابي ايران عزيز، حزب اعتماد ملي منطقه قزوين ضمن محكوم كردن حركت‌هاي مذبوحانه‌اي كه اين روزها اصول انقلاب و جايگاه رهبري را نشانه گرفته‌اند، از شوراي مركز حزب به خصوص شخص دبيركل آن آقاي كروبي انتظار دارد كه به طور شفاف مرز خود را از اين افراد جدا كرده و شائبه به وجود آمده در ميان طرفداران حزب اعتماد ملي را برطرف كند و با صدور اطلاعيه‌اي در اين زمينه تكليف خود و دوستان هم حزبي را با عناصر آشوبگر و ساختارشكن مشخص فرمايد.
»

 در پايان اين بيانيه تأكيد شده بود:«در صورت عدم موضع‌گيري دبيركل محترم در اين زمينه٬ قطع يقين اعضاي شوراي مركزي حزب اعتماد ملي قزوين، در زمينه ادامه فعاليت حزب اعتماد ملي تصميم ديگري اتخاذ مي‌كنند.
» به نظر می رسد اختلافات در میان اصلاح طلبان وارد فازهای تازه تری شده است.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان