۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین رهاسازی ۲۵ هزار قطعه بچه ماهی در استخرهای کشاورزی
کد خبر: ۱۷۹۷۹۴ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۱۹ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

رهاسازی ۲۵ هزار قطعه بچه ماهی در استخرهای کشاورزی

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: به منظور ترویج فرهنگ تولید و مصرف آبزیان و کمک به در آمد اقتصادی کشاورزان و خانوارهای روستایی، ۲۵ هزار قطعه انواع بچه ماهیان گرمابی در آب بندهای استان و بین استخرداران ذخیره آب کشاورزی توزیع شد.

رهاسازی ۲۵ هزار قطعه بچه ماهی در استخرهای کشاورزی

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: به منظور ترویج فرهنگ تولید و مصرف آبزیان و کمک به در آمد اقتصادی کشاورزان و خانوارهای روستایی، 25 هزار قطعه انواع بچه ماهیان گرمابی در آب بندهای استان و بین استخرداران ذخیره آب کشاورزی توزیع شد.

معصوم فصیح در گفت و گو با خبرنگار صبح قزوین ( صبح قزوین ) منطقه آذربایجان غربی افزود: در راستای تحقق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و تولید ماهیان با هزینه کمتر و استفاده بهینه از استخرهای ذخیره آب کشاورزی و آب بندها، این تعداد قطعه بچه ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی و آب بندهای 5 شهرستان استان شامل ارومیه، خوی، شوط، چالدران و چایپاره رهاسازی شدند.

فصیح ادامه داد: انواع ماهیان پرورشی گرمابی شامل آمور، بیگ هد، فیتو فاک، کپور که محصول مرکز تکثیر شهید کاظمی پلدشت بودند پس از انتقال به مرکز استان بین استخرداران ذخیره آب کشاورزی 5 شهرستان فوق الذکر توزیع شدند.

وی تصریح کرد: در مرحله دوم اجرای پروژه ماهیدار کردن استخرهای ذخیره آب کشاورزی از روند پرورش ماهی در این استخرها توسط کارشناسان بازدید و خدمات کارشناسی به آنها ارائه خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: از اهداف مهم این طرح می توان به بهره برداری بهینه از منابع آبی و خاکی کمک به در آمد اقتصادی کشاورزان، ترویج فعالیت پرورش ماهی در مناطق روستایی، ترویج فرهنگ مصرف ماهی بین کشاورزان و افزایش مصرف سرانه ماهی در بین اقشار روستایی و بهبود کمی و کیفی محصولات کشاورزی اشاره کرد.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان