۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین استاندار از ۵ طرح اقتصاد مقاومتی بازدید کرد/ افتتاح پروژه آب رسانی کشاورزی به روستای آقابابا
کد خبر: ۱۷۶۱۱۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۱۲ ساعت: ۱۹:۵۷ ↗ لینک کوتاه

همزمان با آغاز هفته بسیج سازندگی:

استاندار از ۵ طرح اقتصاد مقاومتی بازدید کرد/ افتتاح پروژه آب رسانی کشاورزی به روستای آقابابا

همزمان با آغاز هفته بسیج سازندگی استاندار از ۵ طرح اقتصاد مقاومتی بازدید کرد و پروژه آب رسانی کشاورزی به روستای آقابابا را افتتاح کرد.

 استاندار از ۵ طرح اقتصاد مقاومتی بازدید کرد/ افتتاح پروژه آب رسانی کشاورزی به روستای آقابابا
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، به مناسبت آغاز هفته بسیج سازندگی، استاندار قزوین، سردار شاهرخی و جمعی از مسئولین استانی به بازدید از پروژه‌های بسیج سازندگی در روستاها پرداختند.
یکی از این پروژه ها کلنگ زنی پروژه مخزن و انتقال آب کشاورزی روستای آقابابا بود.


این پروژه با حجم مخزن 400 هزار متر مکعب، حجم خاکریزی و خاکبرداری 130 هزار متر مکعب در راستای بهبود آبیاری اراضی کشاورزی، بهینه سازی مصرف آب کشاورزی و جلوگیری از تلفات آب در روستای آقابابا احداث می‌شود.
حمید پویا، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین در این مراسم اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مردم این روستا و کیخنان تامین آب پایدار برای اراضی کشاورزی منطقه بود که پس از رفع سوء تفاهم ما بین روستاییان کیخنان و آقابابا امروز با اختصاص اعتبار لازم این طرح آغاز می‌شود.


مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین اضافه کرد: در حال حاضر ۸۰۰ میلیون تومان برای اجرای طرح، آماده تخصیص است که برای شروع عملیات کافی است و امیدواریم نیروهای بسیج سازندگی با عزم جدی به سرعت کار را آغاز کنند.
پویا اضافه کرد: این طرح در مدت دوسال پیش بینی شده تا به اتمام برسد اما با تاکید استاندار و قولی که مسئولان بسیج سازندگی اعلام کرده‌اند امیدواریم در مدت یک سال به بهره‌برداری برسد.
همچنین صادق قندی بخشدار کوهین اعلام کرد: در حال حاضر ۲۸۰۰ خانوار در روستا آقابابا سکونت دارند و پس از رفع مشکلات حقوقی در حوزه آب شاهد همراهی و همدلی بسیار خوبی در میان مردم هستیم.
فریدون همتی، استاندار قزوین درباره این پروژه ابراز کرد: اگر همراهی مردم نباشد توسعه در هیچ جایی رخ نمی‌دهد ولی امروز به پاس همکاری خوب مردم روستای آقابابا کلنگ اجرای پروژه آبرسانی به زمین زده شد.
وی با اشاره به آغاز عمليات اجرايی طرح آبرسانی اضافه كرد: اين طرح نقش مهمی در افزايش توليد و بهره وری در مصرف آب و در نتيجه تحقق اقتصاد مقاومتی ايفا می كند.
استاندار قزوين بیان کرد: خوشبختانه برای اجرای عملیات گازرسانی هم روستاییان با اهدا زمین رایگان موجب شدند تا کار تسریع شود و ما هم به مردم قول می‌دهیم طرح‌های عمرانی این منطقه به سرعت به پایان برسد.
در ادامه استاندار قزوین و هیئت همراه پروژه آبرسانی آب شرب روستای یله گنبد را افتتاح کردند.
این پروژه به منظور آبرسانی به داخل روستای یله گنبد با حمایت بخشدار کوهین اجرا شد که حدود 500 میلیون تومان اعتبار برای آن صرف شده است.
مخزن آب شرب این روستا با ظرفیت 200 مترمکعب به وسیله دو دهنه چشمه و قنات پر می‌شود و حدود 3 کیلومتر نیز طول انشعابات آب داخل روستای یله گنبد است.
اله بداشتی، مسئول بسیج سازندگی استان قزوین، درباره پروژه‌های اجرایی شده توسط این بخش از سپاه پاسداران، اعلام کرد: بسیج الگوی موفق اجرا سازی اقتصاد مقاومتی است و بسیجیان و سپاهیان همراه با دیگر نهادها در راستای تامین نیازهای مردم تلاش می‌کنیم زیرا در جایی که مردمی باشد می‌توان منویات مقام معظم رهبری را پیاده سازی کرد.


در ادامه فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) و استاندار به همراه معاونین و دیگر مسئولان از گلخانه نمونه کشت نشا شهر محمود آباد بازدید کردند.
این گلخانه در فضایی به مساحت 5 هزار متر مربع و ظرفیت تولید سالانه 3 میلیون نشا گیاهان در حال فعالیت است.
همچنین این مسئولین از یک پروژه پرورش قارچ در روستای بشر نیز بازدید به عمل آوردند.
بسیج سازندگی از جمله ارگان‌های حامی طرح‌های اقتصاد مقاومتی در شهر و روستاهاست که سالانه به آموزش و ترویج راه‌های درآمدزایی تولیدی می‌پردازد.
انتهای پیام/7006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان