۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین پرونده منطقه باید از سردار سلیمانی گرفته و به کانال ظریف-کری منتقل شود
کد خبر: ۱۷۲۱۶۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۶ ساعت: ۱۰:۲ ↗ لینک کوتاه

دستیار اوباما:

پرونده منطقه باید از سردار سلیمانی گرفته و به کانال ظریف-کری منتقل شود

"بنجامین رودز" با بیان اینکه پرونده منطقه اکنون در ایران در اختیار شخص سردار قاسم سلیمانی قرار دارد که به دلیل موفقیت‌های بزرگ در منطقه به چهره‌ای بسیار محبوب در ایران بدل شده است، گفت: پرونده منطقه باید از سردار سلیمانی گرفته و به کانل ظریف-کری منتقل شود.

پرونده منطقه باید از سردار سلیمانی گرفته و به کانال ظریف-کری منتقل شود
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین  ، ایران هسته ای نوشت: معاون مشاور امنیت ملی امریکا می گوید خارج کردن مدیریت پرونده منطقه در ایران از دست «تندروها» مهم ترین اولویت این کشور در قبال ایران است.

بنجامین رودز که معاون سوزان رایس مشاور امنیت ملی امریکا در امور ارتباطات استراتژیک و همچنین دستار اوباما و نویسنده متن سخنرانی های وی است، روز 3 اردیبهشت 1395 (22 آوریل 2016) گفته است: «واقعیت امر این است که ایران کشوری یکدست نیست. در نظام ایران، عناصری هستند که از نبرد و کشمکش بیشتر منتفع می شوند و عناصری هم در حکومت ایران وجود دارند که طرفدار دیپلماسی هستند. برای ما مهم است با کسانی در ایران که با رابطه سازنده موافقند کار کنیم و به تندروهای داخل این کشور اجازه ندهیم مناسبات منطقه ای این کشور را تحت سلطه خود درآورند».

رودز که یک فرد بسیار متنفذ در دولت امریکاست، این سخنان را در یک کنفرانس خبری مشترک با جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید بیان کرده که به تشریح نتایج سفر اخیر باراک اوباما به منطقه خلیج فارس اختصاص داشته است.

پرونده منطقه اکنون در ایران در اختیار نیروی قدس و شخص سردار قاسم سلیمانی قرار دارد.

سردار سلیمانی اکنون به دلیل موفقیت های بزرگ در منطقه به چهره ای بسیار محبوب در ایران بدل شده است.

رودز در جای دیگری از این گفت وگو تلویحا می گوید هدف امریکا مایل است مسئله منطقه از سوی ایران در چارچوب کانال ظریف- کری قرار بگیرد.

این نخستین بار است که یک مقام رسمی در امریکا چنین به صراحت، از تلاش برای تبدیل کردن مسئله منطقه، به موضوع یک مناقشه سیاست داخلی در ایران سخن می گوید.

همچنین سخنان رودز نشان دهنده این است که امریکا به شدت مایل است الگوی برجام در مورد منطقه تکرار شود و این امر را بدون کنار گذاشته شدن سردار سلیمانی از این پرونده نشدنی می داند.
انتهای پیام/1404

منبع: پایگاه598

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان