۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین مسئولین با نگاه عالمانه و کارشناسانه از منابع محدود استفاده مطلوب کنند
کد خبر: ۱۶۹۴۲۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۲/۱ ساعت: ۸:۱۲ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

مسئولین با نگاه عالمانه و کارشناسانه از منابع محدود استفاده مطلوب کنند

استاندار قزوین تاکید کرد: با توجه به محدود بودن منابع مالی لازم است تا مسئولین با نگاه عالمانه و کارشناسانه از منابع محدود استفاده مطلوبی کنند.

مسئولین با نگاه عالمانه و کارشناسانه از منابع محدود استفاده مطلوب کنند
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، فریدون همتی استاندار قزوین شب گذشته(31 فروردین) در نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین در سال 95 که در اردوگاه شهید بابایی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: مسئولیت‌های ما حکم می‌کند که لحظه‌ای فرصت‌ها را از دست ندهیم و در هر سنگری که هستیم با کوشش فکری و عملی برای توسعه و ساختن جامعه در تلاش و تکاپو باشیم.

وی افزود: یکی از باارزش‌ترین و زیربنایی‌ترین سنگرها، سنگر مدرسه و معلمی است که در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی تاثیرگذارند.

نهادینه کردن تکریم از مقام والای معلمان و تبیین اثربخشی آنها در جامعه
استاندار قزوین خاطرنشان کرد: در دوران مدرسه و زمان تحصیل دانش‌آموزان باید تلاش کرد و فراتر از چارجوب کتاب‌ها که تکلیف اصلی است به آنها آموخت تا افرادی فعال، اهل جستجو و پژوهش با یک نگاه جامع از همان ابتدا تربیت شوند که به محیط پیرامونی خود حساس باشند.

وی با تاکید بر نهادینه کردن تکریم و تجلیل از مقام والای معلم و تبیین اثربخشی وی در جامعه بیان کرد: برنامه‌ریزی صورت گیرد تا مدیران ادارات استان به مدارس رفته و از معلمان تجلیل کنند همچنین حرکتی از سوی جامعه و والدین دانش‌آموزان به سمت مدارس و تکریم جایگاه معلمان شکل گیرد.

همتی تصریح کرد: نه فقط مجموعه آموزش و پرورش بلکه همه ما مدیون معلمان هستیم بنابراین باید کاری کنیم تا توده مردم از معلمان پرتلاش و فداکار تجلیل کنند.

وی با اشاره به اهمیت نقش معلمان در رشد و شکوفایی جامعه بیان کرد: فرزندانی که امام راحل را همراهی کرده و در دوران دفاع مقدس پشتیبانی همه جانبه‌ای داشتند و با جانفشانی و فداکاری، ایران اسلامی را به اوج اقتدار رساندند و همواره در پیوند و تبعیت رهبری و خدمت به نظام نقش بی‌بدیلی داشتند در واقع حاصل هدایت درست معلمان عزیز بوده است.

استاندار قزوین ادامه داد: معلمی شغل انبیاست همانطور که پیامبران برای راهنمایی و هدایت انسان‌ها مبعوث شدند معلمان نیز برای تربیت فرزندان جامعه پا به میدان گذاشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: تجلیل از مقام معلمان نه با مسائل مادی و نه با تقدیر لسانی و مکتوب ممکن نیست بلکه روح الهی و پیامبری که در شغل معلمی نهفته است برای جامعه معلمان اوج تجلیل است چراکه این ویژگی تنها مختص به شغل معلمی است.

تخفیف عوارض پروانه ساخت برای پرسنل فرهنگی
همتی افزود: امیدواریم با برنامه‌ریزی صحیح در تبیین اهمیت جایگاه و منزلت معلمان همچنین تجلیل از آنها گام‌هایی را برداریم.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته معلم عنوان کرد: شهرداری‌ها اقداماتی را برای گرامیداشت هفته معلم داشتند از جمله تخفیف عوارض پروانه ساخت برای پرسنل فرهنگی و اهدای هدایا که امیدواریم اینگونه برنامه‌ها در راستای تکریم مقام معلم به سایر سازمان‌ها و ادارت نیز توسعه یابد چراکه اگر امروز مفتخر به انجام وظایف هستیم حاصل تلاش و زحمت معلمان است.

استاندار قزوین در بخش دیگر سخنان خود درباره اقدامات مربوط به اردوگاه‌ها بیان کرد: دولت بنا دارد تا با محوریت عقلانیت و کاشناسی تصمیماتش نقش ببندد و پیگیری شود از این رو تلاش می‌کنیم تا با مدیریت و توزیع مناسب منابع محدود در هر شهرستان یک کار برجسته و متفاوت انجام و تقدیم مردم آن منطقه شود.

وی تاکید کرد: با توجه به محدود بودن منابع مالی لازم است تا مسئولین با نگاه عالمانه و کارشناسانه از منابع محدود استفاده مطلوبی کنند.

همتی در پایان عنوان کرد: پروژه‌های که در حوزه آموزش و پرورش انجام می‌شود بر اساس سیاست دولت مبنی بر واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوص و احداث فضای آموزشی استاندارد با کیفیت آموزشی بالا بر اساس مولفه‌ها و شاخص‌های تعریف شده، تا حد مقدور به بخش خصوصی واگذار شوند اما مجموعه‌ها باید در خدمت آموزش و پرورش باشند و با نظارت آموزش و پرورش فعالیت کنند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان