۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین مقام آمریکایی; کره‌شمالی از ایران یاد بگیرد
کد خبر: ۱۶۹۳۱۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۳۱ ساعت: ۲۲:۱۷ ↗ لینک کوتاه

آنتونی بلینکن اظهار داشت؛

مقام آمریکایی; کره‌شمالی از ایران یاد بگیرد

قائم‌مقام وزیر امور خارجه آمریکا بر این باور است که کره‌شمالی می‌تواند توافق ایران با قدرت‌های جهانی را سرلوحه خود قرار داده و برنامه هسته‌ای خود را متوقف کند.

مقام آمریکایی; کره‌شمالی از ایران یاد بگیرد
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، به نقل از خبرگزاری رویترز؛ "آنتونی بلینکن،" قائم‌مقام وزیر امور خارجه آمریکا که به تازگی به سئول سفر کرده، پس از دیدار با همتایان ژاپنی و کره‌ای خود در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کره شمالی با زیر پا گذاشتن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، چهارمین آزمایش هسته‌ای خود را در ماه ژانویه (دی‌ماه) انجام داد. این کشور می‌تواند با سرلوحه قرار دادن توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی، راهی برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای خود بیابد.

وی افزود: ایران با امضای این توافقنامه، تصمیمی اساسی گرفت. این کشور فعالیت‌های هسته‌ای خود را متوقف کرد و به بازرسان آژانس اجاره بازدید و نظارت کامل را داد. این توافق می‌تواند ایران و قدرت‌های جهانی را به توافق جامع‌تری برساند. امیدواریم کره شمالی نیز از این تصمیم ایران درس گرفته و یاد بگیرد.

قائم‌مقام وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه گفت: اگر حتی کشوری بیشترین اختلاف را با ما داشته باشد و آماده تعامل جدی با آمریکا باشد، ما نیز آماده تعامل هستیم. پیشرفت‌های دیپلماتیک آمریکا با کشورهای کوبا و میانمار می‌تواند زمینه تعامل با کشورهایی همچون کره شمالی را تسهیل کند.

معاون وزیر امورخارجه آمریکا روز گذشته نیز هشدار داد که اگر پیونگ‌یانگ آزمایش هسته‌ای دیگر انجام دهد با واکنش‌های شدید آمریکا مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/1404

منبع: پایگاه598

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان