۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین استاندار; همدان باید الگوی اقتصاد مقاومتی در ایران باشد
کد خبر: ۱۶۳۵۸۱ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲۲ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

استاندار; همدان باید الگوی اقتصاد مقاومتی در ایران باشد

استادار همدان در دیدار با اعضای شورای اسلامی این شهر ‌ضمن تقدیر از عملکرد قابل قبول شورا و ادامه آن در سالجاری، اظهار کرد: در سال‌های گذشته مقام معظم رهبری به گونه‌ای به اقتصاد اشاره داشتند، چراکه تشخیص دادند باید در اقتصاد و معیشت مردم تغییری حاصل شود و در نهایت امسال اقدام و عمل را به همراه اقتصاد مقاومتی طرح کردند.

استاندار; همدان باید الگوی اقتصاد مقاومتی در ایران باشد

استادار همدان در دیدار با اعضای شورای اسلامی این شهر ‌ضمن تقدیر از عملکرد قابل قبول شورا و ادامه آن در سالجاری، اظهار کرد: در سال‌های گذشته مقام معظم رهبری به گونه‌ای به اقتصاد اشاره داشتند، چراکه تشخیص دادند باید در اقتصاد و معیشت مردم تغییری حاصل شود و در نهایت امسال اقدام و عمل را به همراه اقتصاد مقاومتی طرح کردند.

وی با تاکید بر اینکه شعار سال بدین معناست که دیگر گفته‌ها کافی است و همه باید با همکاری اقدام و عمل را سرلوحه امور قرار دهند، تصریح کرد: همه باید در راستای رونق اقتصاد و معیشت مردم دست به دست هم داده و همکاری لازم را داشته باشند.

نیک‌بخت به برگزاری همایش سرمایه‌گذاری مبتنی اقتصاد مقاومتی در سال 93 در استان اشاره کرد و گفت: 10 کشور جهان از جمله چین، ژاپن،‌ کره‌جنوبی، استرالیا و عراق در این همایش شرکت داشتند که کارخانه تولید بخاریه‌ای کم‌مصرف به عنوان نخستین خروجی اسفندماه سال گذشته به بهره‌برداری رسید و خردادماه امسال هم پروژه سرمایه‌گذاری کشورهای ژاپن و کره‌جنوبی افتتاح می‌شود.

وی به قول میلیاردی یکی از سرمایه‌گذاران بومی در همایش سرمایه‌گذاری اشاره کرد و افزود: تنها موردی که از همایش سرمایه‌‎گذاری عملی نشد، قول سرمایه‌گذاری 1000 میلیارد تومانی یکی از سرمایه‌گذاران بومی همدان بود که با وجود پیگیری بسیار هنوز به نتیجه نرسیده و تنها تقاضایم از سرمایه‌گذار این است که پتروشیمی را با 13 سال معطلی، به اتمام برساند.

همدان پیشرو در اجرای اقتصاد مقاومتی

استاندار همدان عنوان کرد: همدان جزء استان‌های پیشرو در اجرای اقتصاد مقاومتی است، اما کافی نیست.

وی با بیان اینکه با عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی نتیجه اقدامات نظام و دولت امسال مشخص می‌شود، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی در ایامی که با دنیا تعامل داریم، بیشترین بهره را برای کشور دارد.

وی افزود: براساس بندهای اقتصاد مقاومتی باید با کشورهای دنیا ارتباط و تعامل داشته باشیم که بعدها هیچ تکانه‌ای اقتصاد کشور را دچار مشکل نکند.

همدان باید الگوی اقتصاد مقاومتی در ایران باشد

نیک‌بخت با بیان اینکه مقامات ارشد کشور معتقدند همدان باید الگوی اقتصاد مقاومتی در ایران باشد، گفت: این امر کافی نیست و باید کارهای جدی و اساسی انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه همه جزئیات و شرایط را برای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی باید رعایت کرد، گفت: هفته آینده از آلمان و یکی از استانداران روسیه به استان همدان سفر می‌کنند که باید از این فرصت‌ها استفاده کنیم.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه عملیاتی کردن شعار امسال سبب شده تا همه نهادها از جمله نیروهای نظامی و قوه قضاییه پای کار بیایند، عنوان کرد: حال باید از این فرصت استفاده کنیم و عملکرد مطلوبی از خود ارائه دهیم.

وی تصریح کرد: هزار و 300 چاه غیرمجاز در استان همدان مسدود شد که 138 میلیون مترمکعب آب از این طریق صرفه‌جویی صورت گرفته است.

نیک‌بخت به تجهیز سالانه 12 هزار هکتار از اراضی کشاورزی همدان به سیستم آبیاری تحت فشار اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 130 هزار هکتار از اراضی استان معادل 50 درصد به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده‌ است.

وی در بخش دیگری با بیان اینکه دولت و شوراها باید قدردان الطاف مقام معظم رهبری باشند چراکه امسال سال ارائه کارنامه دولت و شوراهاست، تصریح کرد: از دی‌ماه امسال روزشمار انتخابات آغاز می‌شود و دولت و شوراها باید عملکرد خود را ارائه دهند.

رضایت استاندار از شهرداری‌های استان

نیک‌بخت با بیان اینکه با وجود تمامی محدودیت‌ها از بیشتر شهرداری‌های استان همدان رضایت داریم، عنوان کرد: شهرداری‌ها عملکرد مطلوبی داشتند اما انتظار می‌رود امسال شاهد بهبود بیشتر عملکرد آنها باشیم.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه برای خدمت به مردم و عقب نماندن از قافله توسعه شهرداری‌ها و شوراهای شهر به میدان بیایند، گفت: استان همدان در استفاده کردن ارز دولتی عقب ماند، اما امسال باید از فرصت برجام و اقتصاد مقاومتی استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه مجلس این دوره عاقل‌تر شده و تقابلی با توسعه و دولت ندارد، خاطرنشان کرد: مجلس دهم چنگ به صورت دولت نمی‌اندازد و مجلس مناسب و همراهی است که به توسعه کشور کمک می‌کند.

مدیران هیچ بهانه‌ای برای عدم اشتغالزایی ندارند

نیک‌بخت با اعلام اینکه امسال هیچ بهانه‌ای برای کار نکردن مدیران در حوزه ایجاد اشتغال وجود ندارد، عنوان کرد: بهانه‌ای برای کار نکردن مدیران در عرصه اشتغالزایی گذاشته نشده است و همه باید در این راستا تلاش کنند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه برنامه‌های بالادستی رشد اقتصادی هشت درصدی را برای کشور تعیین کرده است، عنوان کرد: برای رسیدن به رشد هشت درصدی سالانه 50 میلیارد دلار به صورت ارزی و 900 هزار میلیارد تومان به صورت ریالی نیاز است.

وی با اشاره به اینکه دولت این میزان پول را ندارد، اما اگر این اعتبار و بودجه را هم داشت براساس قانون اجازه سرمایه‌گذاری ندارد، تاکید کرد: اگر امروز سرمایه‌گذاری وارد استان می‌شود، باید به استقبال او رفته و دندانش را نشماریم.

نیک‌بخت با بیان اینکه نظارت بر روند سرمایه‌گذاری مهم است، اما نباید مانعی برای سرمایه‌گذار ایجاد کرد، افزود: اگر سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری ورود پیدا نکند، پس چطور می‌توان به رشد اقتصادی رسید؟

‌وی با اشاره به اینکه نباید نگاه یک‌بار مصرف به سرمایه‌گذاران داشت، اظهار کرد: باید به مردم در زمینه سرمایه‌گذاری کمک کرده و آنها را برای ورود به این عرصه ترغیب کرد، چرا که مشکلات اقتصادی کشور و استان در گرو رشد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه از نهادهای امنیتی خواسته شده فضا را طوری فراهم کنند که احساس امنیت لازم برای سرمایه‌گذاری وجود داشته باشد، گفت: تحقق شعار امسال نیازمند همدلی و هم‌زبانی است و تمامی مردم و مدیران باید در کنار هم باشند.

بدنه کارشناسی تعلل در انجام امور را حُسن می‌داند

نیک‌بخت بیان کرد: در بدنه کارشناسی و سیستم اداری اگر کاری معطل شود گویا حُسن است، اما این روند باید تغییر کند، متاسفانه وقتی کار به دست کارشناسان سپرده شده، با مانع مواجه می‌شود، این اقدام چه حُسنی دارد.

وی درباره بیمارستان مغز و اعصاب که قرار است توسط پرفسور سمیعی احداث شود نیز گفت: دستگاه‌های متولی در این زمینه همکاری لازم داشتند که در نهایت زمین موردنظر نیز مشخص شد.

سفر وزیر راه و شهرسازی به همدان

وی در پایان یادآور شد: وزیر راه و شهرسازی هفته آینده به استان همدان سفر می‌کنند تا در برخی از برنامه‌ها شرکت کنند.

‌رئیس شورای اسلامی شهر همدان: شهرداری‌های استان ‌در وضعیت بحرانی قرار دارند

رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز رد این دیدار گفت: امروز شهرداری‌های استان همدان در وضعیت بحرانی قرار دارند.

‌"علی‌اکبر نظری" ‌در دیدار با استاندار، با بیان اینکه چالش‌های داخلی مشکلات بسیاری در حوزه اقتصادی کشور ایجاد کرده بود، اظهار کرد: سال گذشته، سال پرچالشی برای شهرداری‌های استان بود، به طوری که بسیاری از شهرداری‌های کشور به گِل نشسته بودند و توان هدایت مجموعه‌های خود برای رسیدن به ساحل نجات را نداشتند.

وی با بیان اینکه شهرداری همدان تلاش بسیاری برای بهبود وضعیت درآمدی و مدیریت شهر داشت، تصریح کرد: شهرداری همدان با وجود محدودیت‌های بسیار توانست با تدبیر و درایت لازم شهر را مدیریت کرده و خدمات مناسبی به شهروندان ارائه دهد.

آغاز عملیات اجرایی پروژه میدان‌بار همدان در آینده‌ای نزدیک

نظری با اشاره به اینکه جذب سرمایه‌گذار از اولویت‌های اساسی شهرداری همدان است، عنوان کرد: جذب سرمایه‌گذار بسیاری از مشکلات شهرداری همدان را مرتفع کرد که نمونه آن پروژه میدان‌بار بزرگ همدان است که چند روز آینده عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی تاکید کرد: امروز شهرداری‌های استان همدان در وضعیت بحرانی قرار دارند و اگر کمک و پشتیبانی لازم از آنها صورت نگیرد، به طور قطع با بحران اساسی مواجه می‌شوند.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود در زمینه پرداخت یارانه برای خرید اتوبوس، پرداخت سهم دولت در بافت فرسوده و پرداخت سهم شهرداری‌ها از محل جرائم راهنمایی و رانندگی از سوی وزارت کشور اقدامات اساسی صورت گیرد، افزود: این امر می‌طلبد مدیران ارشد استان همدان پیگیری لازم را از وزارت کشور داشته باشند تا بتوان به سهم استان همدان دست یافت.

کشتی شهرداری همدان را به ساحل نجات برسانیم

نظری با بیان اینکه امسال باید مشکلات شهرداری از طریق تدبیر و برنامه‌ریزی مناسب کاهش یابد، گفت: امسال تدبیری اندیشیده شود که کشتی شهرداری همدان را به ساحل نجات برسانیم.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان هم در این دیدار اظهار کرد: همدان به عنوان پیشانی گردشگری همدان محسوب می‌شود، بنابراین باید ورودی‌های آن در حد جایگاه این شهر باشد که متاسفانه امروز وضعیت مطلوبی مشاهده نمی‌شود.

"ابراهیم مولوی" با اشاره به اینکه شهرداری همدان تعریض و ساماندهی ورودی‌های همدان را آغاز کرده است، تصریح کرد: در حال حاضر یک لاین از بلوار بسیج همدان تعریض شده و لاین دیگر به علت عدم‌همکاری دو واحد تولیدی معطل مانده است که امیدواریم استانداری همدان در این زمینه ورود پیدا کند.

وی با اشاره به وجود نخاله‌های ساختمانی بسیار در ورودی همدان از سمت جاده ملایر تصریح کرد: این محور با وجود نخاله‌های ساختمانی زیبنده شهر همدان نبوده و باید اداره‌کل راه و شهرسازی ورود جدی برای جمع‌آوری و ساماندهی وضعیت فعلی داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان