۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین کسب رتبه نخست نماینده قزوین در مسابقات ربوکاپ آزاد ایران
کد خبر: ۱۶۳۳۱۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲۲ ساعت: ۱۲:۲۹ ↗ لینک کوتاه

موسی خانی مطرح کرد

کسب رتبه نخست نماینده قزوین در مسابقات ربوکاپ آزاد ایران

رئیس کمیته ربوکاپ آزاد ایران از کسب رتبه نخست استان در مسابقات ربوکاپ آزاد کشور خبر داد و گفت: امیدوارم روزی به جای پالایشگاه‌های، نفت شهرک‌های تولید نرم افزار داشته باشیم.

کسب رتبه نخست نماینده قزوین در مسابقات ربوکاپ آزاد ایران
به گزارش خبرنگار دانشگاه   صبح قزوین ، یازدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران با شرکت تیم 320 تیم در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار شد.
در این مسابقات نماینده تیم روبوکاپ استان قزوین در تیم زیردریایی، ربات پرنده و شبیه ساز امداد و امدادگر واقعی رقابت فنی ربات‌های فلت خور و رقابت فنی ربات‌های امدادگر واقعی صاحب عنوان نخست شد.
همچنین در لیگ فوتبالیست اندازه کوچک هم تیم ام آر ال رتبه دوم را به خود اختصاص داد.
دکتر موسی خانی رئیس کمیته ربوکاپ آزاد ایران درباره وضعیت مسابقات این دوره اظهار کرد: این دوره با فرمایشات رهبر معظم انقلاب یعنی اقتصاد و عمل شروع شد و ما برنامه‌های جدی در سال جاری برای کاربردی کردن علوم رباتیک داریم.
وی در ادامه افزود: تا به امروز 24 شرکت در مرکز شتاب دهنده دانشگاه تحت عنوان شرکت‌های دانش بنیان شکل گرفته است و این شرکت‌ها دوره‌های خروج خود را آغاز کرده و وارد جامعه شده‌اند و محصول ارائه می‌دهند.
رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه هدف ما در سال جاری تجاری سازی دستاوردهای رباتیک است، عنوان کرد: سال 95 را قصد داریم سال تجاری سازی دستاوردهای علمی دانشجویان قرار دهیم و حوزه دانش هوش مصنوعی و رباتیک در آینده برای ایران و جامعه جهانی منشأ تولید ثروت و خدمت می‌شود.
وی بیان کرد: انتظار ما این است همه دانش آموزان کشورمان وارد این حوزه شوند و ما در دانشگاه آزاد قزوین بخش شتاب دهنده را راه اندازی کردیم و پذیرای ایده دانش آموزان و دانشجویان استان هستیم.
موسی خانی تصریح کرد: امیدوارم روزی به جای پالایشگاه‌های، نفت شهرک‌های تولید نرم افزار داشته باشیم که در کشورهای دیگر مثل هند و سنگاپور و کره این موضوع رقم خورده و بیشتر از نفت درآمدزایی می‌شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان