۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین بازديد بيش از ۲۵ هزار گردشگر از موزه مردم شناسی قجر
کد خبر: ۱۶۳۲۶۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲۲ ساعت: ۱۱:۳۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين خبر داد:

بازديد بيش از ۲۵ هزار گردشگر از موزه مردم شناسی قجر

مدیرعامل سازمان فرهنگي ورزشی قزوين گفت: در ایام نوروز بيش از ۲۵ هزار گردشگر از موزه مردم شناسی قجر بازدید کردند.

بازديد بيش از ۲۵ هزار گردشگر از موزه مردم شناسی قجر
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، سعید وزیری‌نژاد مدیرعامل سازمان فرهنگي ورزشی قزوين اظهار کرد: در سال جاری با تمهیدات اندیشیده شده برای جذب گردشگر، حمام قجر یکی از پربازدیدترین آثار تاریخی استان در ایام نوروز بود.

وی با اشاره به بازديد بيش از 25 هزار گردشگر از موزه مردم شناسی قجر افزود: حمام قجر يکي از کهن‌ترين و بزرگ‌ترين گرمابه‌هاي قزوين است که در سال 1057 هجري قمري توسط اميرگونه خان از اميران شاه عباس صفوي ساخته شد.

مدیرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين خاطرنشان کرد: این اثر تاریخی در محله عبيد زاکان فعلي اين شهر به نام حمام شاهي بنا شده و پس از مرمت هم‌اکنون به موزه مردم شناسي تبديل شده است.

وی ادامه داد: موزه مردم شناسی قجر از سه بخش تالار اقوام، مشاغل و آئين‌ها تشکيل شده است که در قسمت سربينه زندگي اقوام ساکن قزوين مانند تات، مراغي، کرد، لر و ترک به معرض نمايش گذاشته است.

روزانه بیش از دو هزار نفر از حمام قجر بازدید کردند
وزیری اضافه کرد: در تالار مياندر، آيين‌هاي سيزده بدر، پنجاه بدر و مراسم سوگواري امام حسين(ع) و در قسمت آخر نيز شش شغل حجامت، مکتبخانه داري، بارفروشي، آهنگري، تعزيه خواني، دعانويسي و حلاجي در معرض ديد بازديدکنندگان قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: با استقبال مناسب مردم استان قزوین و گردشگران، روزانه بیش از دو هزار نفر در ایام نوروز از حمام قجر بازدید کردند.

مدیرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين با اشاره سایر اقدامات انجام شده عنوان کرد: بیش از 20 غرفه صنایع دستی و شیرینی‌های سنتی شهر قزوین و سایر استان‌های کشور در این موزه مردم شناسی برپا شد که با استقبال خوب گردشگران نیز مواجه شد.

وزیری نژاد افزود: به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر قزوین، در نوروز امسال موزه مردم شناسی قجر به منظور تسهیل عبور و مرور خودروها و آسایش اهالی محله حمام قجر و رفاه حال گردشگردان صاحب یک پارکینگ اختصاصی شد.

وی در پایان گفت: این امر با فراهم کردن افزایش رضایت مندی اهالی عبید زاکان و گردشگران موجب شد تا به طور میانگین روزانه بیش از 250 خودرو از فضای این پارکینگ استفاده کنند که اکثر این خودروها نیز متعلق به گردشگران غیر بومی بود.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان