۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین بنی‌جمالی; از ورزشکاران المپیکی ۳ بار تست دوپینگ گرفته می‌شود/پوسیدگی دندان شایع‌ترین مشکل است
کد خبر: ۱۶۲۴۹۶ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۲۱ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

بنی‌جمالی; از ورزشکاران المپیکی ۳ بار تست دوپینگ گرفته می‌شود/پوسیدگی دندان شایع‌ترین مشکل است

رئیس کمیته درمان فدراسیون پزشکی ورزشی می‌گوید طبق معایناتی که انجام شده ورزشکاران المپیکی مشکل حادی نداشته‌اند و شایع‌ترین مسئله پوسیدگی دندان بوده است.

بنی‌جمالی; از ورزشکاران المپیکی ۳ بار تست دوپینگ گرفته می‌شود/پوسیدگی دندان شایع‌ترین مشکل است

سیدمحمد بنی‌جمال رئیس کمیته درمان فدراسیون پزشکی درباره معاینات ورزشکاران اعزامی به المپیک ریو گفت: دور اول معاینات ورزشکاران تقریبا روز شنبه به پایان می‌‌رسد و قرار است ورزشکاران دوومیدانی امروز (شنبه) به فدراسیون بیایند. البته هنوز کشتی‌گیران فرنگی به ما مراجعه نکرده‌اند چرا که هنوز دو وزن انتخابی این رشته باقی مانده است.

وی افزود: بعد از پایان معاینات آنالیز در اختیار مربیان و پزشکان تیم‌های ملی قرار می‌گیرد و اگر مشکلی باشد و یا به درمان خاصی نیاز داشته باشند ما موضوع را پیگیری می‌کنیم. فدراسیون پزشکی ورزشی، به فدراسیون‌هایی که نیاز به ماساژور، روانشناس و پزشک تغذیه نیاز داشته‌اند این خدمت‌رسانی را انجام داده است. طبق معاینات انجام شده، ورزشکاران مشکل خاصی ندارند و پوسیدگی دندان شایع‌ترین مشکل است.

رئیس کمیته درمان فدراسیون پزشکی ورزشی با اشاره به پزشکانی که در اختیار تیم‌های مختلف قرار گرفته‌اند، اظهار داشت: دو ماه پیش یک روانشناس و فیزیوتراپ به فدراسیون وزنه‌برداری معرفی کردیم. همچنین وسایل فیزیوتراپی هم در اختیار آنها قرار گرفته است. فدراسیون کشتی هم از ما یک فیزیوتراپ خواست که معرفی کردیم. به فدراسیون‌های تیراندازی و تکواندو هم مشاور تغذیه معرفی شده است.

بنی‌جمالی در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به اینکه مشاوره‌های لازم در خصوص دوپینگ در اختیار ورزشکاران قرار می‌گیرد، تصریح کرد: ما در فدراسیون ایستگاه دوپینگ را هم داریم که مشاوران ما اطلاعات لازم را در اختیار ورزشکاران قرار می‌دهند. قرار است تا المپیک 3-2 بار از ورزشکاران تست دوپینگ گرفته شود. قبل از عید هم در اردوی وزنه‌برداری حاضر شدیم و تست گرفتیم. همچنین از تکواندوکاران قبل از اعزام به آلمان تست دوپینگ گرفته شد. در سال 95 چند مورد مثبت داشتیم. مثبت شدن تست‌ها به این دلیل است که ورزشکاران آگاهی کافی ندارند.

انتهای پیام/ر

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان