۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین نماینده‌ای که با خرید رای به مجلس بیاید از مشروب‌خوار و قاچاقچی هم بدتر است
کد خبر: ۱۵۹۴۶۵ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۱۵ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

نماینده‌ای که با خرید رای به مجلس بیاید از مشروب‌خوار و قاچاقچی هم بدتر است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن انتقاد از نحوه برگزاری انتخابات در حوزه انتخابیه بناب گفت: نماینده ای که با خرید رای به مجلس بیاید از مشروب‌خواران و قاچاقچیان مواد مخدر بدتر و خیانتش بیشتر است.

نماینده‌ای که با خرید رای به مجلس بیاید از مشروب‌خوار و قاچاقچی هم بدتر است

به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری صبح قزوین به نقل از خانه ملت، محمد باقری بناب در نشست علنی امروز (یکشنبه 15 فروردین) مجلس شورای اسلامی، ضمن یادآوری نامگذاری سال 95 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» با بیان اینکه مشکل و بستر شکل گیری اقتصاد مقاومتی با ساختار سیاسی مجلس، دولت و قوه قضائیه همخوانی ندارد، گفت: لازم است نسبت به این مسائل با حساسیت ویژه تامل کرد تا اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری محقق شود.

نماینده مردم در مجلس نهم، با یادآوری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اسفند 94، یادآور شد: انتخابات در هر کشوری به عنوان نماد مردم سالاری است که می‌تواند فرصتی برای توسعه متوازن هر کشوری قلمداد شود ولی متاسفانه در ایران اسلامی انتخابات حداقل در برخی از حوزه های انتخابیه به تهدیدی برای کشور تبدیل می شود که موجب سلب اعتماد مردم نسبت به نظام اسلامی می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به وجود احزاب قوی در کشور تطمیع، پول، ایجاد رعب و وحشت و دروغ به جای احزاب نقش ایفا می‌کند خصوصا در شهرهای کوچک حرف اول و آخر را دروغ پول می‌زند؛ متاسفانه هرچه بر عمر این انقلاب افزوده می شود کیفیت انتخابات ارزش خود را از دست می دهد و عملا انتخابات در شهرهای کوچک تبدیل به بنگاه های خرید و فروش آرا شده است.

باقری بناب راهکار رفع تخلفات انتخاباتی را در گرو وضع قوانین جدید و پویا، اصلاح قانون انتخابات و برگزاری انتخابات به صورت حزبی و نظام پارلمانی دانست و گفت: دخالت نیروهای انتظامی، نظامی و اطلاعاتی در انتخابات یک تهدید جدی برای مردم سالاری دینی است که متاسفانه در برخی مواقع به جای احزاب وارد عمل می‌شوند که لازم است فرمایش امام (ره) در خصوص عدم ورود نظامیان در مسائل سیاسی نصب‌العین این مجموعه ها باشد که امیدوارم روزی بیاید که احزاب قوی به جای نیروهای نظامی در مردم سالاری دینی نقش ایفا کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم، ضمن تذکری به وزیر کشور و اعضای شورای نگهبان یادآور شد: به طور صریح و قاطعانه علت عدم برگزاری انتخابات الکترونیکی در کشور را به صورت مناظره از رسانه ملی جوابگو باشند.

نماینده مردم بناب در مجلس، ادامه داد: همانطور که می دانید 170میلیارد تومان برای برگزاری انتخابات الکترونیکی هزینه شده بود که متاسفانه با دخالت برخی افراد و جریان‌ها برای اعمال نفوذ در مقابل انتخابات الکترونیکی ایستادگی و حق ملت ایران را ضایع کردند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با یادآوری عدم تایید اصلاح قانون انتخابات از سوی شورای نگهبان، ادامه داد: با توجه به اینکه در مجالس مختلف خصوصا در مجلس نهم قانون انتخابات اصلاح شد و استانی و حزبی شدن انتخابات مورد تصویب مجلس قرار گرفت ولی متاسفانه شورای نگهبان آن را تایید نکرد؛ از مقام معظم رهبری استدعا دارم که ایشان به هر نحو ممکن، استانی و انتخاباتی شدن انتخابات را عملیاتی کند که به نظر می رسد حلقه مفقوده حل مشکلات کشور در حزبی و استانی شدن انتخابات می باشد در غیر اینصورت بدون وجود احزاب و برنامه مشخص اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری فقط در شعار خلاصه خواهد شد.

وی در مورد وضعیت انتخابات مجلس شورای اسلامی، در انتخابیه خود، گفت: انتخابات در بناب افتضاح بود و مردم در جمعه سیاه  هفتم اسفند ماه مظلوم واقع شدند و نتوانستند از حق مسلم خود دفاع کنند؛ شهرستان بناب در روز انتخابات خالی از اعمال حاکمیت بود و هر کسی هر کاری دلش می خواست انجام می داد و برخی نیروهای انتظامی، نظامی، اطلاعاتی و نظارتی و مدیریت شهرستان در کما بودند و آن همه جرائم انتخاباتی را در کما گذراندند و هیچ گونه تخلفی را نتوانستند ثبت کنند.

باقری بناب ادامه داد: به نظر می رسد این مجموعه ها خودشان را به کما برده بودند تا عمدا یا سهوا تخلفات را ثبت نکنند و اگر در کما نبودند مستندات خود را به شورای نگهبان ارائه کنند.

نماینده بناب در مجلس تصریح کرد: از وزرای کشور و اطلاعات می‌خواهم به صورت مستند افرادی که از شهرهای همجوار برای فروش رای به بناب آمده بودند را استخراج کرده و به اطلاع مسئولان مربوطه و مردم برسانند و طبق بررسی های انجام شده حدود 30 هزار رای از شهرهای همجوار برای فروش رای خود به شهرستان بناب آمده بودند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم، افزود: همکاران گرامی و ملت شریف ایران اسلامی مردم شهرستان بناب مظلوم واقع شدند و حق آنها را شهرهای دیگر، پول و تطمیع رقم زد؛ مردم این شهرستان خصوصا نخبگان نسبت به آینده خود نگران هستند که اگر انتخابات اینگونه برگزار شود هر کسی می تواند با 3 الی 4 میلیون تومان در کرسی مجلس جلوس کند؛ پیش بینی می شود در مجلس یازدهم با توجه به تورم این امتیاز به 4 میلیون تومان از الان پیش فروش می شود.

وی ادامه داد: همکاران گرامی و اعضای محترم شورای نگهبان همه می دانیم که پول های کثیف در انتخابات وجود دارد ولی مردم شهرستان بناب در این انتخابات با چشم دیدند که پول های بابک زنجانی ها چگونه نتیجه انتخابات را توسط برخی از کاندیدها رقم زد که لازم است دستگاه های نظارتی منابع مالی کاندیداها را رصد کرده و به اطلاع مسئولان مربوطه و مردم شریف بناب برسانند.

نماینده مردم بناب در مجلس نهم یادآور شد: در انتخابات جمعه سیاه 7 اسفند 94 شهرستان بناب، نزدیک به 30 هزار رای توسط برخی کاندیداها خریداری شد که با این عمل ناشایست به مردم شهرستان توهین شد؛ عزت، شرف و غیرت بنابیان در هفتم اسفند به تاراج رفت.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: از مسئولان صدا و سیما می خواهم موضوع خرید و فروش آرا را در برخی شهرستان ها خصوصا شهرستان بناب را مستندسازی کنند قبل از اینکه رسانه های بیگانه به ویژه بی بی سی به این کار اقدام کند.

باقری بناب افزود: ریاست محترم قوه قضائیه از مسولان قضایی شهرستان بناب بخواهید آیا جرم مشهودی در شهرستان بناب در هفتم اسفند ماه ندیدند، چرا سکوت کرده اند؟ آیا خرید و فروش رای قبیح تر است یا شراب خواری؟ آیا خرید و فروش رای جرم و قبیح تر است یا حمل مواد مخدر؟ به نظر می رسد شراب خواری و حمل مواد مخدر به مراتب قبح کمتری از خرید رای دارد.

وی با بیان اینکه نماینده ای که با خرید رای به مجلس بیاید از مشروب خواران و قاچاقچیان مواد مخدر بدتر و خیانتش بیشتر است، تصریح کرد: اعضای شورای نگهبان نتیجه انتخابات بناب غلبه زر، زور، تزویر و پول بود که از شورای نگهبان می خواهم با توجه به وظایف ذاتی خود یک گروه حقیقت یاب به شهرستان بناب اعزام کرده تا حقیقت برای اعضا مشهود شود در غیر اینصورت برخی از مسئولان اجرایی و نظارتی شهرستان حق و حقانیت را ذبح کردند و نمی خواهند تسلیم حق شوند.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اگر می خواهید اعتماد مردم در آینده نسبت به مجریان و ناظران انتخابات سلب نگردد لازم است هر چه سریعتر نسبت به اعزام گروه حقیقت یاب به شهرستان بناب اقدام کنید هر چند تایید انتخابات توسط شورای نگهبان را قبول داریم ولی با توجه به نظارت استصوابی اقداماتی را می توانند انجام دهند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان یادآور شد: دستاوردهای انقلاب که انتخابات و اعتماد مردم به نظام اسلامی می باشد در هفتم اسفند 94 در بناب از دست رفت که لازم است سپاه پاسداران که حافظ دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی می باشد نگذارند انتخابات و  اعتماد مردم زیرسوال رود؛ مردم شهرستان بناب جمعه سیاه هفتم اسفند 94 را فراموش نخواهند کرد.

بنا بر این گزارش، محمدحسن ابوترابی‌فرد پس از قرائت نطق محمد باقری بناب، با تاکید بر اینکه اگر همکاران محترم نماینده بر انتخابات یک حوزه انتخابیه نقدی دارند، نباید واژه «جمعه سیاه» را بکار برند، گفت: روز انتخابات یکی از روزهای اوج و اقتدار نظام جمهوری اسلامی است.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مشارکت بیش از 62 درصد ملت ایران در یک انتخابات با بالاترین انضباط و مشارکت مردم با الهام و پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری، اساس اقتدار نظام جمهوری اسلامی است بنابراین باید در بیان واژه ها دقت شود.

انتهای پیام/

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان