۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین واکنش مطهری درباره ابطال آرای "مینو خالقی"
کد خبر: ۱۵۹۴۱۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱/۱۵ ساعت: ۱۳:۴۹ ↗ لینک کوتاه

در حاشیه جلسه علنی؛

واکنش مطهری درباره ابطال آرای "مینو خالقی"

نماینده مردم تهران درباره ابطال آرای مینو خالقی ، نامزد دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ، توضیحاتی ارائه داد.

واکنش مطهری درباره ابطال آرای "مینو خالقی"
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، علی مطهری، نماینده مردم تهران در واکنش به ابطال آرای مینو خالقی در حاشیه جلسه علنی، در جمع خبرنگاران گفت: این کار شورای نگهبان غیر قانونی است و باید این موضوع موکول به بررسی اعتبارنامه‌ها در مجلس می‌شد.

مطهری با بیان اینکه اتهامات مطروحه به مینو خالقی درباره ابطال آرا خیلی محکم نیست، تصریح کرد: می‌گویند که وی در خارج از کشور با مردی دست داده مصاحفه کرده است که این موضوع خیلی قابل اثبات نیست و اما اگر کسی دست بدهد و دستکش داشته باشد اشکالی ندارد چرا که فقها می‌گویند اگر دستکش در دست باشد و آن فرد با کسی دست بدهد اشکالی ندارد و همچنین شهید مطهری نیز در آخر کتاب" مسئله حجاب " نیز این موضوع را مطرح کرده است.

مطهری ادامه داد: بنده معتقدم اقدام شورای نگهبان کار غیر قانونی بوده و به هر حال باید به نظر مجلس موکول می‌شد.

نماینده مردم تهران در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا این اقدام شورای نگهبان بدون ابطال صندوق‌ مذکور درست است و یا خیر گفت: این مطلب برای ما هم روشن نیست و باید درباره آن توضیح کامل داده شود.

منتخب مردم تهران در مجلس دهم در پاسخ به سوال دیگری که آیا وزارت کشور می‌تواند اعتبارنامه مینو خالقی را به مجلس بفرستد؟، تاکید کرد: بله می‌تواند.

مطهری همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا وی قصد دارد در این رابطه اقدامی انجام دهد تا اینگونه موارد به رویه تبدیل نشود، گفت: قطعا در این رابطه باید توضیحات شورای نگهبان را بیشتر شنید تا بدانیم حرف آنها دقیقا چیست زیرا مسئولین ذیربط تنها فقط چند جمله صحبت کرده اند.

وی در ادامه در رابطه با اینکه آیا نمایندگان و از جمله وی درخواستی مبنی بر توضیحات شورای نگهبان درباره ابطال آرای مینو خالقی داشته‌اند و یا خیر گفت: خیر.

نماینده مردم تهران در پاسخ به سوال دیگری در مورد اینکه آیا قادر به تغییر قانون انتخابات در دوره بعدی هستید و یا خیر گفت: بله. حتی می‌توان در همین زمان باقی مانده و در مجلس نهم هم قانون انتخابات را اصلاح کرد زیرا صابون این قانون به تن خیلی از نمایندگان خورده است.

انتهای پیام/7008

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان