۲۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۹ چهارشنبه

صبح قزوین جشنواره بازی و اسباب بازی قزوین از رویدادهای فرهنگی کم نظیر در کشور است
کد خبر: ۱۵۳۰۸۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۲۷ ساعت: ۲۱:۱۹ ↗ لینک کوتاه

دبیر شورای نظارت بر اسباب بازی کانون پرورش فکری کشور:

جشنواره بازی و اسباب بازی قزوین از رویدادهای فرهنگی کم نظیر در کشور است

دبیر شورای نظارت بر اسباب بازی کانون پرورش فکری کشور گفت: جشنواره بازی و اسباب‌بازی کودکان دیروز و امروز قزوین یکی از رویدادهای فرهنگی نادر کشور است که ظرفیت خوبی برای ورود کشورهای فعال در حوزه طراحی و تولید اسباب بازی کودکان دارد.

جشنواره بازی و اسباب بازی قزوین از رویدادهای فرهنگی کم نظیر در کشور است
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، محمدحسين فرجو، دبیر شورای نظارت بر اسباب بازی کانون پرورش فکری کشور گفت: جشنواره بازی و اسباب‌بازی کودکان دیروز و امروز قزوین یکی از رویدادهای فرهنگی نادر کشور است که ظرفیت خوبی برای ورود کشورهای فعال در حوزه طراحی و تولید اسباب بازی کودکان دارد.

وی در ادامه افزود: جشنواره بازی و اسباب‌بازی کودکان دیروز و امروز قزوین پتانسیل لازم جهت ورود کشورهای مختلف و فعال در حوزه طراحی و تولید اسباب بازی کودکان را دارد.

این مسئول اظهار کرد: این رویداد از جمله فعالیت‌های فرهنگی نادر است که اهداف متعددی را مد نظر دارد و تنها به معرفی حوزه اسباب بازی کودکان بسنده نمی‌کند، شاید یکی از اهداف اصلی برگزاری چنین جشنواره‌ای اهمیت دادن به موضوع اسباب‌بازی به عنوان ابزاری تاثیرگذار در مراحل رشد کودک و نوجوان باشد، موضوعی که مورد غفلت جامعه ما قرار گرفته است.

دبیر شورای نظارت بر اسباب بازی کانون پرورش فکری کشور خاطرنشان کرد: نگاه به اسباب بازی به عنوان یک بازیچه بی‌اهمیت باعث شده که نظام رسمی آموزش کشور نیز از آن محروم و از تاثیر گذاری آن در انتقال مفاهیم آموزشی و ماندگاری آن بی بهره بوده است.

به گفته فرجو برگزاری چنین رویدادی می‌تواند توجه خانواده‌ها، مربیان، آموزگاران و حتی مسئولین مرتبط به حوزه کودک را جلب نماید به طوری که ابعاد محتلف آن حتی حوزه اقتصادی و کارآفرینی آن را مد نظر قرار دهند.

دبیر شورای نظارت بر اسباب بازی کانون پرورش فکری کشور با اشاره به تاثیر جشنواره در حوزه گردشگری قزوین بیان کرد: برگزاری این جشنواره در عمارت سعدالسلطنه می‌تواند بازدیدکنندگان به ویژه کودکان و نوجوانان را با ابنیه‌های تاریخی با زیبایی کم نظیر آشنا نماید.
وی ادامه داد: به طور قطع خانواده‌ها بیشترین لذت را خواهند برد و آنها مبلغانی خواهند بود برای معرفی شهر قزوین و در صدد آن بر می‌آیند که سایر آثار تاریخی شهری را که سالها پایتخت ایران بوده است، مشاهده نمایند.

فرجو اظهار کرد: استفاده از این فرصت و فراهم کردن تور رایگان شهری برای ارائه خدمات به مسافرین و اهدای بروشور جهت اطلاع رسانی در این حوزه تاثیر بسزایی در زمینه گردشگری قزوین خواهد داشت.

وی در خصوص تاثیر این جشنواره در انتقال آموزه‌های فرهنگ شهروندی به کودکان و نوجوانان گفت: البته این جشنواره با عنوان اسباب بازی شکل می‌گیرد بنابراین باید از تبدیل شدن به جشنواره کودک پرهیز کرد.

فرجو اضافه کرد: موضوعات مفاهیم فرهنگ شهروندی می‌تواند از طریق شناسایی و معرفی اسباب بازی‌هایی صورت پذیرد که هدف آنها ایجاد و توسعه فرهنگ شهروندی است و شهرداری قزوین می‌تواند برای این جشنواره مسابقه طراحی اسباب بازی و سرگرمی با رویکرد آموزش‌های شهروندی را برنامه ریزی نماید.

دبیر شورای نظارت بر اسباب بازی کانون پرورش فکری کشور افزود: دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب بازی نیز ضمن حمایت از این حرکت طرح‌های برتر و منتخب این مسابقه را به رایگان ثبت خواهد کرد، ایجاد شهر ترافیک با ماشین های شارژی، برگزاری نمایش‌های کودکانه با موضوع فرهنگ شهروندی و سایر برنامه‌ها می‌تواند این حوزه را تقویت نماید.

وی افزود: برگزاری جشنواره ملی اسباب بازی هر سال توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فرصت مناسبی است که ضمن ارزیابی و تقدیر از تولیدات سال قبل که در دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب بازی به ثبت رسیده و یا مجوز تولید دریافت کرده است، زمینه حمایت مادی و تسهیلاتی دستگاه‌هایی چون معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق کارآفرینی مهر امید را نیز فراهم کرده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: اهدای هولوگرام رایگان شورا جهت اسباب بازی‌های منتخب یا ثبت رایگان طرح‌های برتر ایده بازار جشنواره از جمله حمایت‌های بعمل آمده از تولیدات داخلی است که خرید اسباب بازی و توزیع آن از طریق بازرگانی کانون را نیز می‌توان به آن اضافه نمود.

فرجو در خصوص نقش خانواده‌ها در مدیریت انتخاب بازی و اسباب بازی کودکان و تاثیرات این جشنواره در اطلاع رسانی به خانواده‌ها، افزود: به طور قطع گشت و گذار در این جشنواره و مشاهده حوزه‌های مختلف اسباب بازی و سرگرمی کودکان و استفاده از نظر کارشناسی طراحان و تولید کنندگان شناخت بیشتری را به خانواده‌ها خواهد داد تا بتوانند در انتخاب اسباب بازی مناسب برای کودک خود موفق باشند و فاکتور های مختلف را مد نظر قرار دهند.

وی اضافه کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای خانواده‌ها و ارائه مشورت‌های لازم و توزیع بروشورهایی با موضوع انتخاب اسباب بازی مناسب حتی حوزه ایمنی و استاندارد اسباب بازی می‌تواند به ارتقائ سطح دانش خانواه‌ها کمک شایانی نماید.

به گفته فرجو اگر چه خانواده باید مدبرانه در انتخاب اسباب بازی مناسب برای کودک خود نقش داشته باشد ولیکن از طرفی به علایق و سلایق کودک خود نیز توجه نماید و او را در انتخاب اسباب بازی شرکت داده و نظر او را هدایت و مدیریت نماید.
انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان