۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین کلید وعده و وعیدها بر قفل سخت مدیریت کشور کارگر نیفتاد
کد خبر: ۱۵۲۹۷۳ نویسنده: لیلا امیری تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۲۷ ساعت: ۱۴:۱۸ ↗ لینک کوتاه

مروری بر وعده‌های ناتمام دولت تدبیر و امید؛

کلید وعده و وعیدها بر قفل سخت مدیریت کشور کارگر نیفتاد

دکتر روحانی طی این دوسال در فضاهای مختلف به بیان شعارهایی پرداخت که اغلب آنها عملیاتی نشد و مردم به جای چشیدن طعم امید در حوزه‌های مختلف کشور تحت فشارهای شدید اقتصادی قرار گرفتند.

کلید وعده و وعیدها بر قفل سخت مدیریت کشور کارگر نیفتاد
به گزارش خبرنگار سیاسی   صبح قزوین ، اکنون که در دوران پسابرجام قرار داریم مردم با توجه به وعده‌های گذشته مسئولان دولتی به دنبال چشیدن طعم مواهب آن به ویژه در حوزه اقتصادی هستند، اما مسئولان دولتی حال سخنان دیگری را به زبان می‌رانند که نشان دهنده نوعی عقب‌گرد سیاسی در قبال وعده‌هایی بود که پیش از این انتظارات جامعه را از برجام بالا برده است.
با روی کار آمدن دولت یازدهم یا همان دولت " تدبیر و امید"، مردم که به دنبال تغییر در وضعیت اقتصادی کشور بودند منتظر گشایش اقتصادی با وعده‌های داده شده از سوی حجت الاسلام روحانی در ایام کاندیداتوری ریاست جمهوری وی بودند.
وعده تحول 100 روزه اقتصاد، اولین جمله آقای رئیس جمهور در اولین نشست خبری پس از انتخابات ریاست جمهوری و حتی قبل از برگزیده شدن در انتخابات بود؛ اما با گذشته بیش از 2 سال از حیات دولت هنوز قسمت‌های مهمی از این وعده‌ها عملی نشده است.
دکتر روحانی طی این دوسال در فضاهای مختلف به بیان شعارهایی پرداخت که اغلب آنها عملیاتی نشد و مردم به جای چشیدن طعم امید در حوزه‌های مختلف کشور تحت فشارهای شدید اقتصادی قرار گرفتند.
حال این سوال مطرح است که اگر وعده‌های دولت در این 2 سال قابل تحقق بود چرا تا به امروز اجرایی نشده است و اگر قابل تحقق نبود در این شرایط چه ضرورتی داشت آقای رئیس جمهور آنها را رسانه‌ای کند؟
مردم در حکومت اسلامی انتظار برخورد صادقانه مسئولین را دارند و عملی نشدن وعده‌ها زمینه ساز بدبینی و ناامیدی مردم نسبت به نظام را فراهم می‌کند.
در ادامه 28 وعده رئیس جمهور که در این دو سال مطرح شده ذکر می‌شود:

6 خرداد 92:
اطلاعات مربوط به دولت باید به صورت شفاف در اختیار مردم قرار بگیرد که این مسئله بسیار مهمی است، مقررات و قوانین باید به صورت شفاف در اختیار همه قرار بگیرد و نباید یکی زودتر از این مسائل آگاه شود و فرد دیگر دیرتر.

6 خرداد 92 در گفتگوی ویژه خبری:
کلید من، کلید تدبیر است و هر قفلی را باز می‌کند و تمام مشکلات قابل حل است و برای آنها برنامه دارم.

6 خرداد 92 در گفتگوی ویژه خبری:
عدالت یعنی هر چیزی سر جای خودش باشد، یعنی به کسی ظلم نشود و تولیدگر و کارگر به حقشان برسند و هرکسی بتواند انتقاد و حرف خود راحت بزند که چنین جامعه‌ای جامعه علوی خواهد بود.

7 خرداد 92 در برنامه با دوربین شبکه اول سیما:
مگر می‌توان در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که نرخ دلار باید 700 تومان برسد؟

7 خرداد 92 در برنلامه با دوربین شبکه اول سیما:
ما شاهد هستیم که دلار بعد از چندماه به چندین برابر قیمت افزایش پیدا می‌کند مشکل کجاست؟ مشکل عدم مشورت، خودشیفتگی، عدم استفاده از ابزار علمی برای اداره کشور و بی ثباتی قیمت‌هاست، چقدر ما در این 8 سال گذشته شاهد تغییر پیاپی مدیران بودیم؟

9 خرداد 92 در دیدار با جمعی از اعضای بازنشسته ارتش و زنان مومنه فعال در موسسات قرآنی:
ما باید به سیاست ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری عمل کنیم نه اینکه فقط شعار دهیم.

9 خرداد 92 در دیدار با جمعی از اعضای بازنشسته ارتش و زنان مومنه فعال در موسسات قرآنی:
شعار من، نجات اقتصاد ایران است.

9 خرداد 92:
مشکل بیکاری سبب شده است که از هر 5 ازدواج یکی به طلاق منجر شود با رونق اقتصادی و ریشه کن کردن بیکاری جلوگیری از این کار امکانپذیر است.

9 خرداد 92:
کشور را می‌توان از بیکاری و گرانی نجات داد.

19 خرداد 92 مسجد جامع ساری:
کشاورزان، صنعتگران و کسبه و همه افرادی که حقوق بگیر هستنند از جمله کارگران و کارمندان که امروز تحت فشار هستند باید بتوانند با رفاه بیشتر و معیشت راحتی زندگی کنند.

19 خرداد 92:
سانتریفیوژها باید بچرخد و زندگی مردم نیز باید بچرخد؛ باید یادمان باشد کشور توسعه می‌خواهد ما برای بمب که موضوع هسته‌ای را نمی‌خواهیم به دنبال توسعه‌ایم و اگر دنبال توسعه هستیم باید درست رفتار کنیم و این بسیار تدبیر می‌خواهد.

19 خرداد 92 مسجد جامع ساری:
باید در بخش کشاورزی، سرمکایه گذاری کافی صورت بگیرد که البته سرمایه گذاری فعلی کافی نیست.

19 خرداد 92 مسجد جامع ساری:
دیدیم که چندسال پیش جشن خودکفایی گندم را گرفتیم اما سال‌های گذشته چند میلیون گندم وارد کردیم، ما 400 دلار گندم را می‌خریم اما حاضر نیستیم از کشاورز بخریم ما که جشن خودکفایی سر می‌دهیم چه شد که مجبور شدیم گندم وارد کنیم.

19 خرداد 92:
با تدبیر و منطق می‌توانیم تحریم‌ها را کاهش دهیم.

23 تیرماه سال 92 در مجلس شورای اسلامی:
دولت تدبیر و امید نخواهد گذاشت همه جوان در مقابل خانواده و فرزندان شرمنده باشند.

20 مرداد 92:
باید مردم اطمینان پیدا کنند که هر روز قوانین تغییر نمی‌کند و قوانین دارای ثبات است تا ثبات نباشد بهبود کسب و کار معنا ندارد.

17 بهمن 92 در مصاحبه با شبکه یک سیما:
امروز 5 میلیون نفر در کشور ما فاقد بیمه خدمات درمانی هستند که باید بتوانیم این بیمه را گسترش داده و همگانی کنیم.

26 فروردین 93:
قانون هدفمندی یارانه‌ها توسط مجلس به تصویب رسیده است و باید اجرا شود البته این قانون تاکنون به درستی اجرا نشده است.

26 فروردین 93:
اجرای صحیح قانون هدفمندی یارانه‌ها یکی از اولویت‌ها دولت است.

3 آذر 92:
چهارمین جایگاه جاذبه توریستی دنیا از آن ایران است اما صنعت گردشگری فعال نشده، نیاز به سرمایه گذاری داخلی هم نیست سرماه خارجی هم جذب می‌شود اگر توریست وارد کشور شود.

17 آذر 93 در همایش مبارزه با فساد و ارتقای سلامت اداری در سالن اجلاس سران کشورها اسلامی:
در مسئله عدالت باید به مقوله رانت و فساد توجه کنیم.

27 بهمن 93:
امروزه ما شاهد معضلات و فسادهای عظیمی نیز در سازمان تامین اجتماعی هستیم که درد این موضوع در چشم مردم و بیماران می‌رود و شرایط کنونی سهم پرداختی مردم از بیمه درمان 70 به 30 است که باید این نسبت طی سال‌های آینده به تدریج معکوس شود و مردم بتوانند از خدمات بهتری در بحث بیمه برخوردار شوند.

پس از انتشار گزارش راستی آزمایی آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران در اولین روز اجرای برجام و لغو تحریم‌ها، در نشستی خبری در حضور رسانه‌های داخلی و خارجی:
اقتصاد بدون نفت جزء سیاست‌های کلی نظام است.

3 خرداد سال 94 در هشتمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران:
اتکا بودجه جاری کشور باید قدم به قدم از نفت کاسته شود زیرا پول نفت یکی از عوامل افزایش تورم است راه دارا بودن اقتصاد بدون نفت افزایش صادرات غیرنفتی و ارائه تسهیلات برای صادرات غیرنفتی است.

27 دی ماه 94 در نشست خربی با اصحاب رسانه پس از لغو تحریم‌ها و اجرای برجام:
عدالت اقتصادی به این معناست که هر چیزی در جایگاه خودش قرار بگیرد که اولین مسئله آن تولید است.

با مروری بر این شعارها می‌توان گفت چقدر این وعده‌ها توانست در زندگی مردم تاثیر بگذارد و چقدر مردم این تاثیرات را در زندگی خود مشاهده کردند؟ قضاوت را به مردم واگذار می‌کنیم؛ اما کلام درمانی و حواله به فرداها شرایط کشور را بدتر خواهد کرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان