۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ۲۴۰۰ امدادگر آماده خدمات دهی به مسافران نوروزی هستند/ اجرای طرح فرشتگان رحمت در قزوین
کد خبر: ۱۵۲۷۸۷ نویسنده: حمید ره انجام تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۲۷ ساعت: ۸:۲۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در مصاحبه با صبح قزوین:

۲۴۰۰ امدادگر آماده خدمات دهی به مسافران نوروزی هستند/ اجرای طرح فرشتگان رحمت در قزوین

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: طرح فرشتگان رحمت از سوی نیروهای جمعیت هلال احمراستان برای هفتمین سال متوالی در استان قزوین اجرا می‌شود.

۲۴۰۰ امدادگر آماده خدمات دهی به مسافران نوروزی هستند/ اجرای طرح فرشتگان رحمت در قزوین
حمید ره‌انجام مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین در گفتگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، اظهار کرد: در راستای اجرای طرح امداد و نجات نوروزی، با سایر ارگان‌های اجرایی همچون پلیس‌راه، مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی و اورژانس اجتماعی هماهنگی‌های صورت گرفته است تا خدمات‌دهی بهتری به مسافران و گردشگران نوروزی ارائه شود.
وی با اشاره به  آغاز فعالیت نوروزی نیروهای جمعیت هلال احمر استان، گفت: مانور مشترک نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی، نیروهای فوریت پزشکی، جمعیت هلال احمر و ستاد مدیریت بحران در استان فعالیت خود را با رژه نمادین در محل برگزاری طرح نوروزی ستاد هماهنگی برنامه‌های مشترک سفرهای نوروزی دستگاه‌های اجرایی آغاز کرده و این فعالیت‌ها تا 15 فروردین‌ماه سال 95 ادامه می‌یابد.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین بیان کرد: نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان قزوین در 25 پایگاه امداد و نجات موقت، ثابت و سیار در تمامی مسیرهای مواصلاتی به صورت شبانه‌روزی خدمات امدادی به شهروندان و مسافران ارائه می‌کنند.
ره‌انجام با بیان اینکه در طرح امداد و نجات نوروزی 25 پایگاه ثابت، سیار و موقت در جاده‌های استان قزوین تعیین شده است، ادامه داد: هر روز 120 نیرو در پایگاه امدادی حضور و درحالت آماده باش هستند که در مجموع به صورت تقریبی 2 هزار و 400 نیرو در پایگاه‌های امداد و نجات مستقر می‌شوند.
این مسئول با اشاره به استقرار اعضای جوانان جمعیت هلال‌احمر اشاره و خبرداد: در ورودی و خروجی شهرستان‌های استان قزوین نیروها با مشخصات لباس آبی رنگ در جاده‌ها حضور یافته و راهنمایی‌ها و خدمات مناسبی را به مسافران و گردشگران نوروزی ارائه می‌کنند. 
ره‌انجام در ادامه افزود: خیمه‌های نماز و کودک در کنار پایگاه‌های امور جوانان جمعیت هلال احمر در ورودی‌های شهرها قزوین برای کاهش خستگی و برپایی نماز جماعت برای مسافران محل‌های اقامه نماز را برپا می‌شود و در تمام ایام تعطیلات این محل‌ها برای خدمات به مسافران نوروزی دایر هستند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین اضافه کرد: 18 پایگاه امور جوانان جمعیت هلال احمر این استان با مشارکت اداره میراث فرهنگی و ستاد اجرایی برنامه‌های سفرهای نوروزی به مسافران خدماتی از جمله توزیع نقشه‌های شهرهای این استان، راهنمایی و هدایت مسافران به مکان‌های توریستی، تفریحی و رفاهی در سطح استان قزوین را انجام می‌دهند.
وی در ادامه از اجرای طرح فرشتگان رحمت از سوی نیروهای جمعیت هلال احمراستان برای هفتین سال متوالی خبر داد و گفت: نیروها و اعضای جمعیت هلال احمر این استان با همکاری خیران و متولیان در تکریم از نیازمندان و دستگیری از محرومان مناطق مختلف در سطح استان قزوین طرح فرشتگان رحمت را تدوین و اجرایی می‌کنند.
ره انجام ابراز کرد: بسته‌های حمایتی طرح فرشتگان رحمت در قالب اجناس و ارقام مواد ضروری و خوراکی تهیه و بسته‌بندی شده که در مناطق مختلف استان قزوین توزیع می‌شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین تشریح کرد: بسته‌های حمایتی که برای اقشار کم درآمد و نیازمندان تهیه شده در حدود 5 هزار عدد بوده که تمام هزینه آن از سوی خیرین و داوطلبان عضو جمعیت هلال احمر استان قزوین اهدا شده است. 2200 بسته در شهرستان قزوین ما بقی در شهرستان ها استان توزیع خواهند شد.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان