۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین آمار تلفات چهارشنبه سوری صفر بود
کد خبر: ۱۵۲۵۸۸ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۲۶ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

آمار تلفات چهارشنبه سوری صفر بود

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: پلیس راهور طرح آمادگی برای نوروز را از ماه‌ها قبل شروع کرده و نهایتا طرح نوروز از دیروز کلید خورده است تا در پی تمهیدات لازم و سنجیده شده محورهای اصلی شهر اصفهان در نوروز ۹۵ دچار مشکل نشود.

آمار تلفات چهارشنبه سوری صفر بود

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: پلیس راهور طرح آمادگی برای نوروز را از ماه‌ها قبل شروع کرده و نهایتا طرح نوروز از دیروز کلید خورده است تا در پی تمهیدات لازم و سنجیده شده محورهای اصلی شهر اصفهان در نوروز 95 دچار مشکل نشود.

به گزارش خبرنگار صبح قزوین ( صبح قزوین ) منطقه اصفهان، سردار عبدالرضا آقاخانی امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سه هزار نفر نیروی فعال در تمام سطح استان به استقبال نوروز می‌روند و دو هزار نفر پلیس افتخاری در این مدت با پلیس اصفهان همکاری خواهند کرد.

وی با اشاره به رتبه اول اصفهان در تخلفات و تصادفات موتورسیکلت ادامه داد: تلفات راکبان موتور سیکلت در سال گذشته 3 درصد در استان و 25 درصد در شهر اصفهان کاهش داشته، با این وجود تلاش بیش از پیش پلیس برای کاهش آمار تصادفات و تلفات جاده ای در دستور کار سال جدید قرار دارد.

رئیس پلیس اصفهان افزود: متاسفانه هنوز آمار فوت راکبان موتور سیکلت به علت عدم استفاده از کلاه ایمنی و آمار فوت عابران پیاده به علت عدم عبور از مسیرهای امن در اصفهان دو برابر میانگین کشوری است.

ثبت 3 میلیون تخلف رانندگی در سال 94

آقاخانی گفت: در سال 94 تنها در استان اصفهان سه میلیون تخلف رانندگی ثبت شده است که دو میلیون از این آمار مربوط به شهر اصفهان است و افزایش 30 درصدی برخورد با متخلفان رانندگی در سال گذشته به علت افزایش تجهیزات آی تی اصفهان است.

وی ادامه داد: 45 دستگاه ثبت تخلف در بزرگراه های استان در مجموع 900 هزار تخلف را در بزرگراه های استان که غالبا به علت سرعت غیر مجاز است، ثبت کرده‌اند.

وی افزود: جاده علویجه در سال گذشته ایمن سازی شده است و 14 کیلومتر باقی مانده موکول به سال 95 شده تا دیگر شاهد حوادث تلخ رانندگی که هر روز قلب پلیس را سنگین می‌کند نباشیم.

همکاری پلیس و رسانه موجب ارتقای روحیه پلیس است

اقاخانی با اشاره به 7450 خبر رسانه ای که از پلیس اصفهان در سال 94 در خبرگزاری ‌های استان منتشر شده است، گفت: پرتال خبری فرماندهی انتظامی استان اصفهان دارای رتبه اول در میان همه پرتال های سطح کشور شده است.

وی افزود: بیش از 100 مقاله از پلیس و با همکاری میان رسانه ای در سال 94 که عموما جنبه های آموزشی را پوشش می‌دادند منتشر شده که نشان از اهمیت علم پلیسی برای پلیس اصفهان دارد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: مراکز فرهنگی و آموزشی پلیس را در سال گذشته ارتقا دادیم تا آمار مسائلی که منجر به پرونده نشده اند به شکل چشمگیری افزایش دهیم و خوشبختانه در این مورد هم موفق عمل کرده‌ایم.

انهدام 152 باند سازمان دهی شده در اصفهان

کشف قاتل پرونده 22 ساله

آقاخانی با اشاره به انهدام 152 باند جرم در اصفهان افزود: در کشف جرم رتبه اول کشوری را اخذ کرده‌ایم. همچنین با افزایش 94 درصدی کشف جرائم قتل توانستیم با به کارگیری تکنیک‌های جدید قتل‌های کشف نشده 18 و 22 ساله را نیز کشف کنیم.

وی ادامه داد: جرائم جنایی در سال گذشته 9 درصد و جرائم منجر به قتل هم یک درصد کاهش داشته‌اند و در مجموع موفق به افزایش 41 درصدی کشفیات پلیس در سال 94 نسبت به سال 93 شده‌ایم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: کلاه برداری 9 درصد کاهش و در مقابل جعل اسناد 12 درصد افزایش داشته است. همچنین سرقت‌های مسلحانه 25 درصد کاهش داشته‌اند. در مجموع اصفهان ایستگاه آخر جرائم خشن در کشور بوده است.

گروه هک کننده کارت‌های اعتباری منهدم شد

آقاخانی با اشاره به جرم خیزی فضاهای مجازی گفت: اصفهان رتبه اول کشف و رصد فضای مجازی را در سال گذشته به خود اختصاص داده است؛ به همین خاطر کشف جرائم سایبری 75 درصد رشد داشته است.

وی افزود: 45 درصد از کل جرائم سایبری در شبکه های اجتماعی اتفاق می‌افتد و پلیس اصفهان در سال آتی سعی در کاهش این آمار دارد. همچنین سامانه هوشمند "همپا" به زودی در اصفهان کلید خواهد خورد تا در سال آتی سرلوحه دیگر مراکز استان باشیم.

رئیس پلیس اصفهان ادامه داد: کد پروفایلینگ در اصفهان راه اندازه شده است. انگشت نگاری از سال آتی آنلاین و واگذار به پلیس+10 خواهد شد و در مجموع سعی می‌شود از همه ظرفیت‌ها و توان نخبگان علمی استفاده شود.

آقاخانی گفت: گروهی که به صورت کاملا هوشمندانه با استفاده از تکنولوژی وای فای اقدام به هک کارت‌های اعتباری می‌کردند در همان ابتدای فعالیت شناسایی و دستگیر شده‌اند و باگ موجود در شبکه برای جلوگیری از تکرار این اتفاق بر طرف شده است.

هیچ کلید به دستی در ورودی‌های اصفهان قابل قبول نیست

وی در ادامه از احتمال ورود سه میلیون مسافر به کشور خبر داد و گفت: اسکان و جانمایی مسافران نوروزی فقط از طریق کانال نیروی انتظامی و با همکاری دستگاه های زیر مجموعه از جمله شهرداری و بنگاه های املاک صورت می‌گیرد.

فرمانده انتظامی اصفهان ادامه داد: 30 ایستگاه امنیت- سلامت در استان برپا خواهد شد تا امنیت مسافران را تضمین کند. همچنین از گشت زنی‌های دوچرخه سوار استفاده خواهد شد و تمام حاشیه زاینده رود تحت پوشش پلیس اصفهان خواهد بود.

افزایش 11 درصدی اعتماد مردم به پلیس

آقاخانی ادامه داد: در بحث فوریت‌های پلیس در سال 94 بیش از دو میلیون تماس با فوریت 110 داشته‌ایم. همچنین بیش از یک میلیون تماس با شماره 197 گرفته شده است که نسبت به سال گذشته 11 درصد افزایش داشته و این نشان از افزایش 11 درصدی اعتماد مردم به پلیس است.

کشف 35 تن مواد مخدر در سال 94

وی ادامه داد: با وجود کشف 35 تن مواد مخدر در سال گذشته و افزایش 10 درصدی کشفیات این حوزه در سال 94 همچنان مواد مخدر و مبارزه با این آسیب از اولویت های پایس اصفهان است.

رئیس پلیس اصفهان گفت: در سال آتی پلیس اصفهان در سه بخش اقدام به مبارزه با مواد مخدر خواهد کرد. ابتدا مبارزه و کشف باندها و شبکه های وارد کننده بزرگ؛ بعد از آن مبارزه با توزیع کننده های خرد و در انتها مبارزه با معتادان ولگرد و پر خطر.

سال جدید پلیس با رویکردی جدید به درون محله‌ها می‌رود

آقاخانی گفت: با دسته بندی مشکلات مردم و دغدغه های موجود نیاز به اقدام کارهای جدیدی حس شده است. در راستای بهبود وضعیت امنیت و زندگی مردم در سال آتی توجه ویژه به محلات خواهد شد.

وی ادامه داد: در این طرح ویژه همه محلات از ولگردها و افراد خطر آفرین پاکسازی خواهد شد. همچنین پارک‌ها و تفرج گاه های سطح محلات از ارازل اوباش پاک خواهد شد. در انتها مزاحمان خیابان از سطح خیابان‌ها جمع آوری خواهند شد.

کالاهای قاچاق اقتصاد کشور را زمین گیر کرده است

فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: کالاهای قاچاق و فروش کالاهایی که بدون مجوز وارد شده‌اند اقتصاد کشور را فلج کرده و به کمک اصناف برخورد قاطعی با کالاهای قاچاق و فروشنده های این کالاها خواهد شد.

آقاخانی گفت: همچنین با تالارها و باغ تالارهای بدون مجوز و همچنین مجوز دارانی که خلاف قانون انجام می‌دهند برخورد خواهد شد. در ادامه اقدامات سال گذشته با تجهیزات ماهواره ای همچنان به شدت برخورد خواهد شد و نباید از این عامل آسیب اجتماعی به سادگی گذشت.

وی ادامه داد: در سال آتی درجه بعضی از مراکز انتظامی ارتقاء خواهد یافت. همچنین دو پاسگاه با معماری و ساختاری جدید در مسیر اصفهان شیراز و شاهین شهر کاشان افتتاح خواهد شد.

رئیس پلیس اصفهان گفت: پلیس اصفهان 8500 بازنشسته دارد که در سال 95 بزرگ‌ترین همایش بازنشستگان ناجا را در اصفهان شاهد خواهیم بود.

آقاخانی در رابطه با آرایشگاه‌های زنانه‌ای که اقدام به فروش مواد مخدر می‌کنند، گفت: تا این لحظه هیچ آماری از این چنین اماکن به پلیس داده نشده و در صورت مشاهده هرگونه مورد به شدت برخورد خواهد شد.

قتل شب گذشته از دعوای دو کودک شروع شده بود

وی همچنین در رابطه با قتل شب گذشته در شهرضا اعلام کرد: این درگیری که به قتل منجر شده است از دعوای بین دو کودک آغاز و بعد به بزرگ‌ترها کشیده شده که در نهایت با بالا گرفتن شدت درگیری به قتل خاتمه یافت. در این خصوص دو نفر دستگیر و پرونده در حال پیگیری است.

رییس پلیس استان اصفهان در خصوص قتل هفته گذشته خیابان شیخ بهایی گفت: مقتول جوانی 29 ساله به نام احسان است که فروشنده موبایل و تجهیزات جانبی موبایل است. فرد قاتل اقدام به خرید چند گوشی موبایل به ارزش شش میلیون تومان می‌کند اما پولی به همراه ندارد.

آقاخانی ادامه داد: در نهایت فرد با فروشنده درگیر و اقدام به قتل وی می‌کند. خوشبختانه این فرد در هنگام تلاش برای فرار به شهر دیگر در طی هشت ساعت دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شد.

آمار تلفات چهارشنبه سوری اصفهان صفر بود

وی در انتها از همه مردم اصفهان تشکر کرد و گفت: در آخرین ارزیابی هیچ حادثه ای در اصفهان گزارش نشده است و مردم با پلیس همکاری قابل توجه و باور نکردنی داشته‌اند و شهر در آرامش مطلق بوده است.

رئیس پلیس استان اصفهان خاطر نشان کرد: آرامش حاکم بر چهارشنبه سوری نشان از ارتقا فرهنگ مردم اصفهان و وجود نطقه عطف جدیدی در تفکر اصفهانی‌ها است. همه این آرامش از برکات 13 شهید تشیع شده در سال 94 است.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان