۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین پیشرفت کشور با انقلابی‌گری امکانپذیر است/ حوزه‌های علمیه مرکز مستمر ترویج انقلاب
کد خبر: ۱۵۲۴۳۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۲۶ ساعت: ۱۲:۲۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل خبرگزاری فارس:

پیشرفت کشور با انقلابی‌گری امکانپذیر است/ حوزه‌های علمیه مرکز مستمر ترویج انقلاب

مدیرعامل خبرگزاری فارس گفت: خطری که از ابتدای انقلاب تا به امروز برای تداوم انقلاب وجود دارد ایجاد دوگانگی بین مفاهیم انقلاب و مفهوم نظام از سوی عده‌ای خاص است.

پیشرفت کشور با انقلابی‌گری امکانپذیر است/ حوزه‌های علمیه مرکز مستمر ترویج انقلاب
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، سید نظام الدین موسوی، کارشناس مسائل سیاسی درباره تاکیدات رهبر معظم انقلاب به مجمع نمایندگان طلاب اظهار کرد: تاکید رهبران انقلاب بر ضرورت تداوم انگیزه انقلابی در کشور همیشه وجود داشته است.
وی در ادامه افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب نگاهی وجود داشته که انقلاب اسلامی را یک ظرفیت تقلیل گرایانه ‌دیده است؛ البته شاید به بسیاری از انقلاب‌های کلاسیک دنیا این نگاه باشد اما انقلاب اسلامی ایران ظرفیت متفاوتی با آنها دارد.
این کارشناس سیاسی ابراز کرد: میشل فوکو از اندیشمندان غربی انقلاب اسلامی ایران را با همه انقلاب‌های دنیا متفاوت می‌دید، حضرت امام(ره) نیز نگاهشان به انقلاب اسلامی متفاوت تر از انقلاب‌های دیگر در سطح جهان بود.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی در واقع یک تغییر ساده بوروکراسی در کشور نبود بلکه یک تحول بنیادی و ریشه‌ای در جهان بود، انقلاب ما شعارهایی چون آرمانگرایی، آزادیخواهی و استقلال طلبی و توجه به محرومان و معنویت گرایی و هدفمند بودن بود.

روح انقلابی گری باید در همه حوزه‌های نظام جاری باشد


مدیرعامل خبرگزاری فارس اذعان کرد: خطری که از ابتدای انقلاب تا به امروز برای تداوم انقلاب وجود دارد ایجاد دوگانگی بین مفاهیم انقلاب و مفهوم نظام از سوی عده‌ای خاص است.
وی تصریح کرد: عده‌ای در حال ترویج این فکر هستند که انقلاب تمام شده و ما با داشتن یک نظام مستقر نباید به دنبال اهداف انقلاب باشیم، اما باید توجه داشت که انقلاب اسلامی یک انقلاب مستمر و مداوم است.
موسوی تاکید کرد: اگر این روح و هویت انقلاب لحظه‌ای در کشور جاری نباشد نمی‌توان حرکت انقلاب را مداوم تلقی کرد و در تاکیدات رهبر معظم انقلاب است که حوزه‌های علمیه را خطاب قرار دادند و آن را مرکز اجتهاد انقلاب اسلامی معرفی کردند.
وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب به حوزه‌های علمیه عنوان کرد: قطعا عده‌ای در خارج از مرزها به دنبال هویت زدایی از انقلاب هستند اما رهبری با مخاطب قرار دادن حوزه‌های علمیه هدفشان همه مسئولین جامعه است.
این کارشناس دینی گفت: دشمنان امام را به گونه‌ای تعریف کردند که با تعابیر و روحیه انقلابی مورد نظر ایشان متفاوت است، برای نمونه بحث استکبارستیزی که امام تاکید فراوانی روی آن داشتند اما امروز شعار " مرگ بر آمریکا" مورد انتقاد برخی‌هاست.
وی با بیان اینکه نگاه امروز رهبری به انقلاب نگاه ایستادگی در برابر فشار استکبار جهانی است، اذعان کرد: یکی خطرات امروز انقلاب تندروی است در واقع انقلاب در برابر تندروی‌ها ایستاد و به پیروزی رسید البته دفاع در برابر دشمن نباید به معنای تندروی تعبیر شود.
مدیرعامل خبرگزاری فارس گفت: روح انقلابی گری باید در همه حوزه‌های نظام جاری باشد زیرا پیشرفت کشور با انقلابی‌گری امکانپذیر است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان