۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین حجم مبادلات ایران و ویتنام در ۵ سال آینده به دو میلیارد دلار افزایش می‌یابد
کد خبر: ۱۵۱۲۸۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ ساعت: ۱۲:۵۴ ↗ لینک کوتاه

روحانی در نشست خبری مشترک با "ترانگ تان سانگ":

حجم مبادلات ایران و ویتنام در ۵ سال آینده به دو میلیارد دلار افزایش می‌یابد

رئیس‌جمهور گفت: حجم مبادلات ایران و ویتنام در ۵ سال آینده به دو میلیارد دلار افزایش می‌یابد.

حجم مبادلات ایران و ویتنام در ۵ سال آینده به دو میلیارد دلار افزایش می‌یابد
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در نشست خبری مشترک با "ترانگ تان سانگ" رئیس جمهور ویتنام با بیان اینکه دو کشور راجع به مسائل منطقه‌ای و جهانی دارای نظرات نزدیک به یکدیگر هستند و در مجامع بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد و جنبش عدم تعهد همکاری‌های نزدیکی دارند، اظهار داشت: در سفر رئیس‌جمهور ویتنام به تهران تصمیم گرفته شد تا نسبت به همکاری‌هایی که مورد نظر دو طرف است، چه در جاهایی که ایران نیاز به کمک ویتنام دارد و چه جاهایی که ویتنام نیاز به کمک جمهوری اسلامی ایران دارد به یاری یکدیگر بشتابند.

وی افزود: در زمینه مسائل اقتصادی، علیرغم ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار خوبی که برای توسعه روابط دو کشور وجود دارد، در سالهای گذشته به دلیل تحریم نتوانستیم از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم لذا در جلسات امروز تصمیم گرفتیم که حجم روابط دو کشور را که اکنون حدود 350 میلیون دلار است را ظرف 5 سال آینده به دومیلیارد دلار افزایش دهیم .

روحانی درباره توسعه روابط اقتصادی و بانکی دو کشور نیز اظهار کرد: قبل از هر چیز برای توسعه روابط دو کشور ایران و ویتنام باید روابط بانکی دو کشور در مسیر صحیحی قرار بگیرد لذا مقرر شده رابطه‌ای بین بانک مرکزی ایران و بانک ویتنام بعنوان اولین گام در این راستا ایجاد شود.
وی ادامه داد: موضوعات اقتصادی از قبیل مسائل انرژی، صنعت، کشاورزی، گردشگری و سرمایه‌گذاری در زمینه‌های فناوری ارتباطات بین دو طرف مورد بحث و بررسی قرار گرفت و فردا فرم‌های اقتصادی و برخی اسناد بین دو طرف برای برقراری روابط به امضا خواهد رسید.

روحانی درباره همکاری‌های فرهنگی دو کشور نیز گفت: همکاری‌های دو کشور از جمله مسائل دانشگاهی و تبادل استاد و دانشجو جزء مسائل دیگری بود که در جلسات مورد بحث و بررسی قرار دادیم.

رئیس قوه مجریه همچنین درباره همکاری‌های دو کشور جمهوری اسلامی ایران و ویتنام در عرصه‌های بین‌المللی گفت: موضوع مبارزه با تروریسم و همکاری‌ها برای حل و فصل برخی مشکلات بین‌المللی از جمله مشکلات کشورهایی مثل سوریه و یمن و همچنین مبارزه با گروهک‌های تروریستی مورد توجه و تأکید دوطرف قرار گرفت.

وی ادامه داد: رئیس جمهور ویتنام حمایتش را از قطعنامه پیشنهادی ایران در سازمان ملل متحد مبنی بر وجود جهان عاری از خشونت اعلام کرد.

انتهای پیام/7008

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان