۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین موسسه های آموزشی عالی غیرانتفاعی ساماندهی و رتبه بندی می شوند
کد خبر: ۱۴۹۲۵۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۲۰ ساعت: ۹:۳۱ ↗ لینک کوتاه

فرهادی:

موسسه های آموزشی عالی غیرانتفاعی ساماندهی و رتبه بندی می شوند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ۳۶۴ موسسه عالی غیرانتفاعی نیازمند ساماندهی و رتبه بندی هستند.

موسسه های آموزشی عالی غیرانتفاعی ساماندهی و رتبه بندی می شوند
به گزارش سرویس دانشگاه  صبح قزوین ، محمد فرهادی شامگاه چهارشنبه در مراسم ارتقا موسسه عالی خاتم به دانشگاه، افزود: دانشگاه ها باید در سطح بین المللی، ملی و منطقه ای رتبه بندی شوند که امیدواریم با توجه به چشم انداز، برنامه، سرمایه مالی و استادان فرهیخته دانشگاه خاتم در سطح و تراز دانشگاه های بین المللی مطرح شود.
وی گفت: دانشگاه خاتم از دانشگاه های نسل سوم و کارآفرین است و در مسیر کاربردی کردن علوم گام بر می دارد و باید از دایر کردن رشته های قدیمی که تاریخ مصرف آن ها گذشته پرهیز کند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه تاریخ مصرف بسیاری از رشته های دانشگاهی به سر آمده است، افزود: 600 رشته موجود در حال بازنگری است و تعدادی از آنها که کاربری خود را از دست داده حذف و تعدادی نیز به روز می شوند و با توجه به نیاز، رشته های جدیدی دایر خواهند شد.
فرهادی با اشاره به رشد علوم در برخی از کشورهای غربی گفت: علاوه بر اهتمام به رشد فلسفه در ایران باید به دایر کردن رشته فلسفه کاربردی نیز توجه کرد.
وی ادامه داد: محققان آلمانی برای افراد سرگشته و حیران نیز کلینیک های فلسفه دایر کرده اند تا بتوانند به صورت کاربردی از علوم برای رفع مشکلات جامعه استفاده کنند.
در این مراسم از چاپ قرآن به خط عبدالله هروی طباخ که در قرن نهم کتابت شده بود، رونمایی شد.

انتهای پیام/7008

منبع: ایرنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان