۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین برخورد با رقص و پایکوبی در چهارشنبه آخر سال در قائم‌شهر
کد خبر: ۱۴۸۸۶۵ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱۹ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

برخورد با رقص و پایکوبی در چهارشنبه آخر سال در قائم‌شهر

فرمانده انتظامی شهرستان قائم‌شهر گفت: در سال‌های اخیر رقص و پایکوبی در چهارشنبه آخر سال دیده شده است که امسال در صورت مشاهده افراد دستگیر می‌شوند و با آنان برخورد جدی می‌شود.

برخورد با رقص و پایکوبی در چهارشنبه آخر سال در قائم‌شهر

فرمانده انتظامی شهرستان قائم‌شهر گفت: در سال‌های اخیر رقص و پایکوبی در چهارشنبه آخر سال دیده شده است که امسال در صورت مشاهده افراد دستگیر می‌شوند و با آنان برخورد جدی می‌شود.

به گزارش صبح قزوین ( صبح قزوین )، منطقه مازندران، محمدعلی اتباع طبری در نشست خبری با خبرنگاران شعار ایام نوروز سال 95 را اعلام کرد و با بیان اینکه «پلیس و مردم، نظم و قانونمداری، نشاط بهاری» شعار نوروزی است که نیروی انتظامی برای سال 95 اعلام شد، اظهار کرد: طرح استقبال از بهار، همچون سال های گذشته از ابتدای بهمن ماه آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه ماموران انتظامی به صورت مسلح در بازارهای این شهرستان به‌صورت پیاده و گشت‌های خودرویی حضور دارند، افزود: سارقان مسلح که از شهرهای مختلف برای شناسایی مکان‌های مورد نظر خود برای سرقت مسلحانه در ایام نوروز به این شهرستان می‌آیند باید از برقرار بودن امنیت و حضور همیشگی نیروی انتظامی در این مکان‌ها با خبر باشند و شهرستان قائم‌شهر را برای سرقت‌های مسلحانه خود ناامن بدانند.

وی با عنوان به اینکه وقوع سرقت در سال 94 به میزان حدود هشت درصد کاهش یافت و از لحاظ کشفیات سرقت نیز شهرستان قائم‌شهر جزء شهرستان‌های سفید استان مازندران است، ادامه داد: ماموران نیروی انتظامی قائم‌شهر تا حدودی اکثر سرقت‌ها را کشف کردند و سارقان به مراجع قضایی تحویل دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان قائم‌شهر در مورد عدم همکاری مسئولان شهرستان در مورد پایش تصویری و نصب دوربین‌های مدار بسته در قائم‌شهر گفت: در روزهای پایانی سال 1394 نیز قرار داریم ولی متاسفانه همچنان شهرستان در نصب دوربین‌های مداربسته با کیفیت، عقب‌ماندگی دارد در حالی که نصب دوربین‌های مدار بسته از وقوع جرایم جلوگیری و ماموران انتظامی را در کشف سارقان و متخلفان کمک خواهد کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه خانواده‌ها در زمینه خرده‌فروشی موادمخدر نگرانی دارند، بیان کرد: در سال 94 تعداد 892 نفر خرده فروش در قائم‌شهر دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند، که این امر از آلوده شدن هزاران نفر از شهروندان به مواد مخدر جلوگیری می‌کند.

وی یادآور شد: امسال 9 مورد قتل در شهرستان قائم‌شهر اتفاق افتاد که ماموران نیروی انتظامی در هر 9 پرونده موفق به دستگیری قاتلان شدند و آنها را به مراجع قضایی تحویل دادند.

محمدعلی طبری با اشاره به بهتر شدن نحوه برگزاری چهارشنبه آخر سال با افزایش آگاهی خانواده‌ها اظهار کرد: تا کنون اقدامات پیشگیرانه قابل قبولی در این مورد انجام و جلسات متعددی با ادارات مرتبط شهرستان که به نوعی به صورت مستقیم درگیر هستند برگزار شده است، همچنین اطلاعیه‌ای نیز با هماهنگی با دادستان شهرستان قائم‌شهر صادر شد که طبق آن هر فردی از مواد منفجره در این ایام استفاده کند تا پایان تعطیلات نوروزی در زندان به سر خواهد برد.

وی با اشاره به اینکه تا کنون تعداد 66 هزار و 807 عدد از انواع مواد محترقه کشف شد که نسبت به سال گذشته 64 درصد افزایش داشت عنوان کرد: تا رسیدن به چهارشنبه آخر سال این کشفیات بیشتر نیز خواهد شد، همچنین در سال‌های اخیر رقص و پای کوبی در چهارشنبه آخر سال دیده می‌شود که امسال در صورت مشاهده افراد دستگیر و با آنان برخورد خواهد شد.

فرمانده انتظامی شهرستان در مورد ایام نوروز و هشدارهای مربوط به این ایام نیز تصریح کرد: در این ایام که سرقت شیرآلات مدارس توسط سارقان بسیار رخ می‌دهد ابتدا جلسات توجیهی با سرایداران مدارس برگزار شد و همچنین گشت‌های نیروی انتظامی نیز در ایام نوروز افزایش پیدا کرده تا بتوان این مشکل را رفع کرد.

طبری با بیان اینکه از 25 اسفند ماه تمامی جابجایی‌های اثاثیه منازل باید با مجوز نیروی انتظامی باشد که با بررسی‌های به‌عمل آمده این مجوزها توسط ماموران پلیس صادر می‌شود، گفت: اگر اثاث‌کشی بدون مجوز باشد در اسرع وقت خودرو به همراه اثاث به پارکینگ انتقال خواهد یافت.

وی ادامه داد: در ایام نوروز هفت مدرسه برای اسکان مسافران محترم در نظر گرفته شده است که گشت‌های ما در این مدارس و تفرجگاه‌های مهم شهر نیز مستقر خواهند شد تا از وقوع جرم پیشگیری شود.

طبری در مورد پارک خودروها در مقابل درب منازل نیز بیان کرد: هیچ شخصی حق ندارد خودرو را مقابل درب منزل پارک کند که در صورت مشاهده نیروی انتظامی وظیفه دارد خودرو را به پارکینگ انتقال دهد.

انتهای پیام

منبع: علمی و فناوری ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان