۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین هدف اصلی شیعه انگلیسی و اسلام آمریکایی ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی است
کد خبر: ۱۴۸۶۱۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱۹ ساعت: ۸:۳۱ ↗ لینک کوتاه

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

هدف اصلی شیعه انگلیسی و اسلام آمریکایی ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: بزرگ‌ترین چالش ما اسلام آمریکایی و تشیع انگلیسی است که به دنبال تحقق اهداف خود در تلاش برای ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی هستند و برای اینکار از هیچ اقدامی فروگذار نمی‌کنند.

هدف اصلی شیعه انگلیسی و اسلام آمریکایی ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی است
به گزارش خبرنگار سیاسی  صبح قزوین ، آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی شب گذشته(18 اسفند) در همایش "تبیین اسلام آمریکایی، شیعه انگلیسی" که در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: اسلام آمریکایی و شیعه انگلیسی دو گرایش خطرناک در برابر اسلام محمدی هستند و چالش بزرگی برای مبانی دینی ایجاد می‌کنند.

وی افزود: این موضوعات از مباحث مهمی هستند که باید به دقت به آن پرداخت چراکه صحنه نبرد نرم ما، در همین جبهه است اگر در گذشته مبارزه سختی داشتیم امروز نیز این نبرد دشوار بازسازی و تجدید شده است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: تمدن اسلامی برای بشریت نظامی تعیین کرده که مبتنی بر تعریف ویژه‌ای است و قوانین جدید با محتوای غنی برای زندگی انسان ارائه می‌دهد و هویت جدیدی برای انسان بیان می‌کند.

وی با اشاره به تعریفی از استکبار گفت: استکبار به معنای به کار گرفتن نیروی انسان برای تحقق اهداف، مصالح، منافع و هوای نفس مستکبران است که همیشه در اقلیت بوده‌اند.

اراکی تصریح کرد: این روند در جامعه بشری زمانی تحقق می‌یابد که انسان تهی از هویت حقیقی خود شود که به دو شیوه افراط یا تفریط و یا به طریق عقب ماندگی یا پیشی گرفتن از نظام حاکم برجهان صورت می‌گیرد.

وی در ادامه توضیح داد: برخی می‌گویند چرا باید پایبند موازین و ارزش‌های الهی بود و به قوانین الهی عمل کرد حال آنکه در همه جای دنیا قوانین مقدس هستند و تخلف از قانون را به نوعی عقب ماندگی اجتماعی می‌دانند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد: خداوند متعال که حاکم همه جهان است قوانین را متناسب با فطرت انسان وضع کرده است لذا تبعیت از قوانین الهی به نفع انسان است و او را به سوی سعادت و کمال رهنمون می‌سازد.

وی عنوان کرد: یکی از اختلافات ما با تمدن غرب این است که آنها باور دارند که این جهان خدایی ندارد از این رو خود را به عنوان فرمانروای این جهان معرفی کرده و قوانینی خلاف نظام حاکم بر آفرینش جهان وضع می‌کنند در حالیکه حاکمیتی می‌تواند حکومت کند که از سوی خدا، دارای حکم باشد.

اراکی با بیان اینکه مشکلات زندگی بشر از عدم پایبندی به موازین الهی سرچشمه می‌گیرد، گفت: اسلام آمریکایی با کم رنگ کردن و بی اهمیت جلوه دادن رعایت احکام الهی و مسائل دینی تلاش دارد تا افراد را از اسلام حقیقی دور سازد.

وی خاطرنشان کرد: آنها افرادی را به عنوان فیلسوف به مردم معرفی کرده و در رسانه‌های خود تبلیغ و پررنگ می‌کنند که بهره‌ای از علم و دانش نبرده و فاقد تقوا و اصالت اخلاقی هستند زیرا ایدئولوژی اسلام خودساخته خود را برای مردم به ایدئولوژی به ظاهر قابل قبول تبدیل می‌کنند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اسلام انگلیسی عنوان کرد: انگلیس مطالعات پیچیده‌ای در چگونگی برخورد با شیعیان دارد و همواره در نبرد با تشیع و علما از جریان تهی کردن اسلام از محتوا و معرفی اسلامی که هیچ شباهتی با اسلام واقعی ندارد یعنی اسلام افراطی استفاده کرده است.

وی تصریح کرد: از اسلام افراطی به عنوان اسلام متحجر تعبیر می‌شود که دارای چند ویژگی مهم است که از جمله آن می‌توان به مقدم شدن فرع بر اصل و یا استهزاء فرهنگ عزاداری و سنت‌های شیعه اشاره کرد که کارهایی نظیر قمه زنی را از واجبات دین اسلام معرفی می‌کنند و با برخی رفتارها موجب تشنج و تفرقه در جامعه اسلامی می‌شوند و شیعه و سنی را علیه هم تحریک می‌کنند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پایان گفت: بزرگ‌ترین چالش ما اسلام آمریکایی و تشیع انگلیسی است که به دنبال تحقق اهداف خود در تلاش برای ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی هستند و برای اینکار از هیچ اقدامی فروگذار نمی‌کنند.

در پایان مراسم از خانواده شهید مدافع حرم، حجت اسدی تقدیر شد.
انتهای پیام/7003



دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان